Na 6maanden rondreizen, weer naar Nederland🤗🥰

29 maart 2021 - Dordrecht, Nederland

Na 6 maanden rondreizen door Spanje, zijn we vrijdag 12-03-2021 vertrokken uit Calpe, na koffie drinken met P&A, we hebben de navigatie de route laten zoeken en die stuurt ons ri midden van land om daar de grens met Frankrijk over te gaan. Prima, vandaag zijn we tot net onder Zaragoza gekomen.  Goede CP gevonden in Cariñena, voor 1 nachtje🤗, nog even door het stadje gewandeld,

Gemeentehuis Cariñena

wel aardig leuk hoor zelfs met een stierenvecht arena😏. De reden dat we nu vertrekken (we zouden pas 1 april gaan rijden) is dat Nederland ook serieus bezig is met verplichte pcr test, ook voor automobilisten om de grens over te komen😳. Op zich begrijpelijk  maar we vinden de kosten dusdanig hoog dat we dat liever ergens anders aan uitgeven en daarom willen we voor dat die wet er door komt in Nederland zijn. De nacht was erg koud, dat is wel weer even wennen.

Zaterdag bijtijds vertrokken ri Frankrijk, in dubio of we vandaag of morgen de grens over gaan, we gokken zonder pcr test, anders hebben we pech. We hebben besloten om vandaag al door te rijden en hopen dat er geen controle is...... Helaas verkeerd gegokt, wel controle (zie filmpje onder kopje video). Ze waren flink bewapend en met veel (minstens 6). We kwamen er vanaf met een boete en na wat gegevens afgegeven te hebben en een gezellig gesprek met de Franse politie agenten, mochten we weer doorrijden.....ik had het geld al gepakt maar de boete wordt via de mail verstuurd want zoals de agent zei, je moet nog wel kunnen eten vanavond🤭. Later las ik dat de Franse politie overal flink inzet met politie en leger ivm hogere staat van paraatheid voor terroristische aanslagen, vandaar ook de zware bewapening🔫🔫🔫. Verder nog mooie route gereden vandaag

EscourceVissen op de rotonde

en op een oude tennisbaan als CP terrecht gekomen in een heel klein stil dorpje.

Camperplek op oude tennisbaanKerk

Zondag vroeg opgestaan om bijtijds te gaan rijden en met een paar flinke buien maar ook met regelmatig de zon zijn we rond 16.00u in Vailly-sur-Sauldre aangekomen. Leuk vrije CP aan de rand van het oude dorpje.

We staan alleenAuto techniek??

Ook hier in Frankrijk merken we dat de mensen zich over het algemeen goed aan de covid regels houden, ook de lockdown; vóór 18.00u is het levendig maar ná 18.00 u is het stil🤫

Maandag echt vroeg opgestaan (6.00u), bij de bakker (gaat hier om 6.30 u open) brood gehaald en om 7.15 u zijn we vertrokken ri Nederland. Digitaal papieren in orde gemaakt die we evt. In België aan de grens nodig hebben. Weer een dag met buien en deze keer af en toe een flauw zonnetje. Verder een voorspoedige reis zonder oponthoud,  zelfs niet aan de grenzen (papieren niet nodig). Om 18.00 u aangekomen op de CP Spekdonken in Vessem. Heerlijk een patatje en snack gehaald, lekker makkelijk vandaag😊. Na 4 dagen rijden gaan we morgen eerst weer eens ff sporten en een paar daagjes stilstaan, soort quarantaine 😂. Het voelt een beetje als thuiskomen op deze plek, de eigenaresse is zo vriendelijk en ze maken er echt wat van. De plek is zeer ruim en er is mogelijkheid om eten te bestellen, zelfs op woensdag krijg je gratis zelfgemaakte soep.  Dit weekend is er een geocaching weekend georganiseerd en is de CP vol, gelukkig mogen we blijven staan🤗😊. Ze hebben een heel programma en we mogen met de eetmomenten meedoen🍽🌭🍗🧀.

We zijn van plan om tot zondag te blijven, daarna willen we naar Weesp waar we dan naar R, L, J❤ gaan en nog anderen die in de buurt wonen. We zullen nog wel  bekenden in Weesp tegenkomen want 'het stel met de baby' staan daar tot hun huis verbouwd is en nog een ander stel die ook in de camper woont, waar we altijd nog app contact hebben.

Woensdag; we wilden in de middag nog even stukje wandelen en net toen we op weg waren zagen we dikke zwarte rookwolken. Via een tussen pad,

Wandelingwat we dus per toeval ontdekte, konden we vrij dichtbij de brand komen. Het ging om een  opslagloods,  waar volgens buurtbewoners campers etc in opgeslagen staan. Het fikte behoorlijkBrand

en we keken met gemengde gevoelens, het zal je camper maar zijn en de indrukwekkende werking van de brand(weer). De volgende dag was dit over van de opslagloods ☹

Dag na de brand

Vrijdag 19-03-2021, vanavond genoten van het grotendeels  zelfgemaakte hapjesplank . Heel erg leuk verzorgd 😉

Hapjesplank

Het hele weekend was 1 verwennerij met eten en drinken, heerlijk gewandeld ook en vooral zaterdag een prachtig mooie zonnige dag gehad🤗.  Zondag op t gemakje weer vertrokken, we zijn eerst ff naar de wasstraat geweest want de camper zag er niet uit 🙄😖🪣🧼🧽. Daarna naar CP Vecht en Weide gereden, waar we wel vaker staan. Daar was het een gezellig weerzien van bekenden🤗😃.  Zaterdag gaan we naar R,L en J, fijn om hun weer even in het echt te zien🤗😉😃❤❤❤. We zijn tot zondag is Nederhorst gebleven want daarna moeten we naar en bedrijf in Dordrecht voor wat klussen aan de camper. Dit combineren we met bezoek aan G&M en nodigen R uit om met ons mee te gaan. Worden weer een paar gezellige dagen 🤗😉

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mario:
    29 maart 2021
    Gezellig dat jullie weer in Nederland zijn leuk verslag
    Ga jullie vast snel zien
  2. Inge:
    29 maart 2021
    Dank voor al je reisverslagen. Heel leuk. Misschien kunnen we de komende maand een keer afspreken.
    Dank nog voor jullie kaart(en).
    Groetjes Inge
  3. Gerrie en Marian:
    29 maart 2021
    Welkom, koffie staat klaar. Kunnen we ff bijpraten.
  4. Thea:
    29 maart 2021
    Hallo sorry dat ik nu pas reageer we zijn jullie niet vergeten maar hadden andere dingen aan ons hoofd.Het zal wel heel anders zijn in ons kikkerlandje maar gaan jullie straks als alles weer normaal is weer rijden?.ik lees het wel nu veel plezier en straks fijne paasdagen groetjes 😀😎
  5. 😘Bea:
    29 maart 2021
    Home sweet home😉Jullie hebben een prachtige tijd gehad, veel beleefd en gezien. Genoten van het heerlijk klimaat daar in Zuid-Spanje. Wij zien uit naar jullie volgende avonturen . Maar eerst samen☕🍰drinken en bijpraten😃
  6. Katty:
    30 maart 2021
    Waw, dat was een leuke trip, behalve de boete natuurlijk. Weer enkele ideetjes opgedaan, ivm camperplaatsen. We hopen jullie gauw terug te zien. Fijne Paasdagen 😘🐰🍸
  7. Ruud:
    30 maart 2021
    Goeden dag we hebben elkaar al uitgebreid gesproken.dus was van het meeste op de hoogte Veel plezier in ons Nederland.en hoop op mooi weer.
    Gr sonja en ruud
  8. Mellie:
    3 april 2021
    Welkom terug in Nederland! 💋❤
  9. Anissa:
    4 april 2021
    Nou saai is jullie leven zeker niet. Wat fijn dat jullie er weer zijn. Blij om jullie dinsdag weer te zien! 😘😘😘