We zijn weer in aantocht😃🤗👋💖

15 april 2022 - Vessem, Nederland

31-03-2022, Onderweg zagen we, wat ze al voorspeld hadden, sneeuw in de bergen🥶

Sneeuw in de bergen Op een CP in Villesèque-des-Corbières  in Frankrijk aangekomen, alle voorzieningen voor een paar Euro, top geregeld door de gemeente👌

Camperplek Villesèque-des-Corbières

01-04-2022, Vannacht heel weinig geslapen door de stormachtige wind,  het was erg schudden in ons bedje 🤭. Eenmaal onderweg werden we getrakteerd op zon met blauwe lucht, en als toetje dikke wolken en sneeuw🌨

Sneeuw🥶Winters🥶 Eenmaal op de CP in Auzon was het wat beter weer, wel koud......is ff wennen weer☺. Morgenochtend gaan we kijken in een Vespa museum. In Roses (Sp) ontmoette we een Nederlandse man die deze scooters verzamelt en heeft er uiteindelijk een museum van gemaakt in het Franse plaatsje Auzon. Hij is er dus zelf niet bij, maar we konden zijn dochter bellen die zal ons binnen laten, dus dat hebben we gedaan. Heel grappig weer zoals dat lopen kan😂. Deze CP werkt met een 'pass d'etape' die je eenmalig koopt en dan altijd geldig is en die je op kunt laden zodat je er de CP mee kunt betalen. Die kaart hebben we vorig jaar een keer aangeschaft om op zo'n plek te staan. Dat was al lastig omdat we toe geen kreditcard hadden om hem te kopen,  dat heeft iemand voor ons gedaan. Nu zijn we wel de plek opgekomen omdat er nog wat geld op stond maar we kunnen hem niet opladen dus het wordt morgenochtend nog spannend hoe we van de plek afkomen🤣🤣. Ik heb wel alvast aan de mevrouw die ons morgen het museum inlaat al vast gevraagd of ze evt wil helpen als dat nodig is. Frans is een moeilijke taal🥴

02-04-2022, Het is ons gelukt om van de CP af te komen, middels een telefoontje met het bedrijf van de card. We zijn in het Vespa museum geweest, wat was dat leuk om te zien🤗.

Vespa museumVespa museumVespa museum

Rond 10.30u vertrokken, het had behoorlijk gesneeuwd dus het was nog wel ff spannend om te gaan rijden, maar het is goed gegaan, mede door deze sneeuwschuiver.

Sneeuwschuiver Het is koud en het sneeuwt met enige regelmaat maar ook dit weertype krijgt ons niet uit ons humeur wat camperen betreft😊

Sneeuwval🥶

03-04-2022, De dag begon prachtig, ook de weg naar het volgende plekje was rustig en door prachtig gebied. In Langres op de CP geïnstalleerd en een stukje gaan wandelen. Langres is een vestingstad en je kunt rondom de stad over de stadswal wandelen, zeer verrassend leuke stad om te bekijken.

04-04-2022, Klein stukje verderop, op een CP van 'pass d'etape' , we wilden uitproberen hoe we dit nou zelf konden regelen. Op deze plek deed het uitleessysteem het goed, dus nu begrepen we ook waarom het op de vorige het niet lukte want daarvan was het systeem defect☹. Via de telefoon hadden ze er 50 € opgezet ipv 15€ (spraakverwarring 🥴), dus we willen dat bedrag een beetje kleiner maken door op deze CP plekken te gaan staan. Wat prijs betreft, maakt het geen verschil met de andere plekken. Het duurt weer een poosje voor we weer in Frankrijk zijn en je weet nooit of het bedrijf blijft bestaan.  Als het droog blijft staan we hier 2 nachtjes 😏.

05-04-2022, Vanmiddag zijn we naar Vit Tel Ta Nature (vlakbij Vittel) gelopen  dit is een ecologisch park in de bossen waar je een apart huisje, boomhut

Wandeling naar Vit Tel Ta Nature

kunt huren om te ervaren hoe het is om midden in de natuur te wonen. De medewerkers stellen alles in het werk om dit op zo natuurvriendelijke manier te doen.

06-04-2022, We gaan weer stuk rijden, het plan is om naar Duitsland te rijden. We hebben door het minder goede weer afgelopen week wat meer km's gereden waardoor we wat sneller richting het noorden gaan.  Uiteindelijk zullen we dan ook wat eerder in Nederland zijn en toen hebben we bedacht om vast naar Drenthe (schoonzus en man) te gaan en aansluitend naar Hilversum (de kinderen).  Daarna zijn we met de Pasen in Vessem waar we met vrienden hebben afgesproken👍🤗. Vandaag op zich rustige rit voor de boeg  maar op een gegeven moment zegt Rob; ik hoor wat tikken, ff kijken het lijkt wel of er een steen tussen het bandenprofiel zit. Wij stoppen, ik achter het stuur en Rob kijken terwijl de banden rollen. Ja hoor probleem aangetroffen😖

Oeps 😱 Als we deze schroef er zelf uit zouden halen is het een groot risico dat de band leegloopt (we weten nl niet hoe groot/lang de  schroef is),  dus op zoek naar een garage. Aan de hand van eerdere ervaringen in Frankrijk zag ik onze planning compleet in duigen vallen 😇☹. Maar binnen een paar minuten hadden we een garage gevonden en die hebben ons perfect en direct geholpen, met een ½ uurtje waren we weer op pad met een plug in de band👍🤗. Wat waren we blij dat we niet zelf zijn gaan prutsen want zodra de monteur de schroef eruit haalde was de band binnen enkele seconden plat🤭😊. Gelukkig dus ook eens een goede reparatie ervaring in Frankrijk 👌. Rond 15.00u kwamen we op de CP in Pronsfeld (D) aan. Het was onverwacht nog aardig weer vandaag ondanks de regen die eigenlijk voorspeld was. Beetje mazzel soms is wel prettig☺😃

07-04-2022, De dag begint met regen🌨, nou ja we gaan toch bijtijds rijden. Rob wil ff naar Winterswijk naar Obelink (camping benodigdheden winkel), daar rijden we praktisch langs en we hebben nog wel wat spulletjes nodig zoals vergiet en koekenpannen. Onderweg van alles gehad, zon, regen en veel wind🥴. Na Obelink op een CP in Haaksbergen terecht gekomen, naast een restaurant op een apart afgesloten terrein, met stroom dus helemaal prima.

08-04-2022, De zon schijnt🌞😃, heerlijke start van de dag. We gaan naar fam. in Emmer-Compascuum, daar blijven we 2 nachtjes🤗

09-04-2022, Als verrassing heeft mijn schoonzus geregeld dat we in de middag naar Hoorn gaan, waar ons nichtje🌞 is gaan samenwonen en met haar vriend. Het was 'n gezellige middag/avond,  ze hadden lekker gekookt en ze wonen in een prachtig mooi  huis. 🤗👌

10-04-2022, Vandaag gaan we naar onze zoon schoondochter en kleinzoon, heerlijk eindelijk zien we onze baby chica in de buik van onze schoondochter💞💗💗. We gaan na de Pasen met elkaar op pad voor babyspulletjes, leuk vooruitzicht 🤓🤓.

11-04-2022, Het zonnetje was er al vroeg bij...🌞hééérlijk. We kregen onverwacht bezoek van onze vrienden uit Amsterdam met die kleine meid, hartstikke leuk  maar ze is behoorlijk éénkennig dus dat was wel jammer🥴

14-04-2022, We gaan naar Vessem, hier hebben we een paas arrangement👌🤗 . R. komt vrijdag met de camper en maandag komen G&M ook nog voor de paaslunch👍🤗. Dus we gaan er een gezellig weekend van maken.

Voorlopig zijn we nu dus in Nederland, maar ook in Nederland maken we wel weet wat mee dus misschien geen dagelijkse verhalen maar wel met enige regelmaat. We gaan lekker genieten van de zwangerschap van zoon en schoondochter en gaan verder lekker ons gangetje👌😃.

Tot het volgende verhaal maar weer🤗👍😃

1. Mary Bregman:
    15 april 2022
    Movie belevenissen weer en goede tijd in afwachting van de baby.
  2. Gerrie en Marian:
    15 april 2022
    Sneeuw en regen weer gehad, we zitten nog aan de goede kant van het jaar. Het mooie weer komt eraan. En wij ook.
  3. 😘Bea:
    Fijne Paasdagen net z'n allen!😃
  4. Tineke:
    16 april 2022
    Welkom terug in Nederland! Fijne dagen!💞
  5. Mario:
    17 april 2022
    Fijn dat jullie er weer zijn fijne paasdagen
    En zie jullie vast weer snel