Afwachten maar......🤷‍♀️⏳

14 december 2020 - Torrox Costa, Spanje

Het is nu afwachten wanneer we verder kunnen,  zullen we wel in Torrox komen dit jaar???  Waar zullen we met de kerst 🎅🎄zijn?Voorlopig is de provincie lockdown t/m 9 december. Intussen wel weer ff naar de kapper 💇‍♀️ geweest. Elke keer weer spannend of het goed gaat🤣🤣, maar weer gelukt👍

De berg achter de camperplek, Sierra de Bernia, op gefietst, 700 hoogtemeters 😅, dus pittig klimmetje. Rob lukte het tegen alle verwachting in beter dan mij, meestal is het andersom. We denken dat hij toch goede conditie opbouwt met hardlopen👍👍🏃‍♂️. Eenmaal boven zagen we dat er ook wandel/ klim routes waren, maar we hadden sandalen aan dus morgen nieuwe kans met de wandelschoenen aan.

Bernia

Zogezegd zogedaan  maandag 23-11-2020 opnieuw de berg op gefietst en dus ook de berg beklommen  doel het Fort van Bernia bekijken. Pittig klimmetje weer, maar wel goed te doen.  Uitzicht was weer prachtig

Bernia

en het Fort,  wat er van over was, bekeken.

Bernia

Daarna weer naar beneden geklautert en ook op de fiets was het alleen maar dalen😄

Vandaag contact gehad met de camperplek in Torrox, ze krijgen toch regelmatig camperaars binnen, ondanks de beperkingen. Wij besluiten om eind van deze week daar ook heen te gaan. We zijn hier in Callosa d'en Sarrià een maand geweest en zijn alle kanten op geweest om alles in de buurt te bekijken, wat erg leuk was, maar ook wel weer leuk om Marcella en Martijn te zien op de volgende plek🤗

Vrijdag 27-11-2020  Vroeg op pad richting Torrox, best wel spannende rit omdat wanneer er controles zijn, je wel of niet door mag rijden. We konden alle regio's gewoon doorrijden, geen controles. Het was wel heel rustig op de wegen, dus we konden in 1x helemaal door en rond 16.30 waren we op de plek van bestemming. Onderweg nog wel wat regen gehad, maar over het algemeen viel het mee. Leuk om hier weer te zijn, we staan weer op een mooi plekje, 20 meter hoogte met direct uitzicht op de zee. We staan deze kerst en oud&nieuw dus gewoon in Torrox🎄🥂. Er staan ook nog wat bekenden die er vorig jaar ook stonden, dus leuk weerzien. Over het algemeen staan er Duitsers,  er staat 1 Belg en met ons erbij 2 Nederlanders. Via het nieuws hoorden we dat er een windhoos 🌪🌧 was bij Alicante bij een kustplaats waar we vandaag langs zijn gekomen, we hebben er niets van gemerkt (gelukkig maar).

01-12-2020 Een vliegtuigje heeft op t strand van Torrox een noodlanding 🙈😱 moeten maken i.v.m een uitgevallen motor, dus brandweer druk in de weer om te zorgen dat het strand leeg was.  Ja, zo zie je maar  ben je in een klein dorpje waar je denkt er gebeurt weinig....🤭. Gelukkig alles goed afgelopen😅👍

Vliegtuigje

Het weer is wat wisselvallig, meestal wel zon maar af en toe wat wolkenpartijen waardoor je merkt dat het ook hier december is en dus winter🎅. Maar we vermaken ons evengoed👍

In het dorp worden al weer volop voorbereidingen getroffen voor de kerst,  ook de verlichting wordt in de straten opgehangen. Ze zijn hier verzot op de kerstster (plant), overal zie je ze;  langs de weg worden ze geplant  de rotondes staan er vol mee en iedereen koopt ze ook voor thuis.

Kerststerren

Wat ook opvalt is dat er veel politiewagens 🚔rijden, omdat de plaatselijke grenzen ook dicht zijn hier, maar we kunnen niet zeggen dat ze nou zo streng controleren. Ik denk dat het een soort afschrik methode is, wat overigens ook wel werkt😉

Er komen met regelmaat campers de cp op dus heb ik toch echt het idee dat ze 'buitenlanders' door laten rijden🙂, het staat hier nu toch driekwart vol.

Het is inmiddels 10-12-2020, het weer zit een beetje in een dip,  de wind waait vaak pittig en voelt kouder. Zo lang de zon schijnt is het nog heerlijk, maar wanneer die even achter de wolken gaat is het koud ( de Spanjaarden kleden zich dan echt in winters tenue🥶🧣🧤 en moeten wij echt wel een vestje of jasje aan🧥. Af en toe wat regen erbij maakt het voor onze begrippen wat herfstachtig. Het fijne is dan wel dat we dan heerlijk langs het strand kunnen wandelen met zo'n woeste zee🌊🌊.

Hardlopen met die harde wind is soms vervelend, Rob draagt dan altijd een speciaal petje en die was afgewaaid, gelukkig later weer terug.....lees het 🧢tjes  verhaaltje bij de foto🤭

Petje

Een fijn bericht: vanaf 13 dec is de provincie Malaga weer open en vanaf 18 dec heel Andalusie. Ook horeca mag weer wat langer open. We kunnen dus weer grotere afstanden fietsen🤗🤗.

FietstochtjeWit dorpjeOok is het weer wat stabieler geworden en zijn we veel buiten🌞🌤

Zo kabbelen we rustig door naar de feestdagen en rollen dan zo het nieuwe jaar in.

We wensen dan ook iedereen (ondanks de beperkingen) fijne kerst dagen🎄 en een gezond en gelukkig Nieuwjaar🍾🥂 🎉🎊

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mary Bregman:
    14 december 2020
    Wat een schitterende plaatjes, leuk omgeven mee te genieten
  2. R - L & J 😘:
    ❤️
  3. Thea:
    14 december 2020
    Wat genieten jullie nu hier is alles op slot wat niet fijn is net voor de kerst maar ja het is nu eenmaal zo.dus we moeten volhouden .maar wij wensen jullie gezellige feestdagen waar jullie ook zijn en hopen dat deze tijd snel voorbij is en dat wij straks weer kunnen genieten.
  4. Marja:
    14 december 2020
    Ik word vooral hélemaal blij van foto’s met blauwe luchten. Mijn favoriete kleur. Het leest of jullie het nog heerlijk hebben daar. Vooral veel genieten. Gezellige feestdagen en een heel mooi begin van 2021 gewenst. 😍😍
  5. Mario:
    14 december 2020
    Weer een leuk verslag blijven genieten zou ik zeggen
    Hier alles op slot t/m 19 jan 2021
  6. Clement Shimo:
    15 december 2020
    Wat leuk om het boeiende verhaal te lezen
    Leuk om te horen dat jullie aan het geniet zijn. Hier gaat ook goed alleen weer lockdown door forse toename van infectie geval
    Jullie ook fijne kerstdagen en gelukkige nieuw jaar
  7. Chantal:
    15 december 2020
    Gezellig verhaal weer, geniet van een gezellige kerst in Torro.
  8. Esther Mulders:
    15 december 2020
    Leuk om zo op de hoogte van jullie belevenissen te blijven. Fijne feestdagen en een mooi 2021 toegewenst! 🎄
  9. Tineke:
    15 december 2020
    Jullie ook hele fijne en gezellige dagen gewenst!🌲🕯😘
  10. Tineke:
    15 december 2020
    Wat mooi dat jullie kunnen rondtrekken en niet vast zitten op een plek. Fijne kerstdagen in het Spaanse en een goede start van het nieuwe jaar. Tineke de Ruijter
  11. Thanja:
    16 december 2020
    Prachtige foto's! Op een goeie dag willen wij dit ook. Alleen tussendoor wat vaker naar huis denk ik ;-)
    Wees maar blij dat je met pensioen bent. Op werk is het weer een drama maar dat heb je misschien al wel gehoord. Je mist echt helemaal niks!

Dikke kus
  12. Marijke van Kommer:
    17 december 2020
    Geniet er maar lekker van, zo leuk dit te zien. FIJNE feestdagen en een goed en gezond 2021😘
  13. 😘Bea:
    17 december 2020
    Heerlijk hoor, nog steeds genieten dus.
    Hele fijne feestdagen en een gezond en reislustig 2021

liefs