We reizen verder door Spanje

18 februari 2020 - Torrox Costa, Spanje

Na de oversteek met de boot en de overnachting in Los Barrios zijn we in de buurt van San Roque aangekomen, in een natuur gebied/park Pinar del Rey. We stonden prachtig in de natuur.

Pinar del Rey

Hier hebben we gewandeld en genoten van de zon.

San Roque

In het weekend was het ontzettend druk, allemaal gezinnen met kinderen kwamen genieten van het mooie weer en het buiten zijn.  De avonden en nachten waren zeer rustig, maar opeens midden in de nacht werd er op de deur geklopt , we dachten eerst dat het Peter of Anneke waren maar het was een jongedame die hulp vroeg. Sceptisch vroeg Rob of ze Engels sprak en toen ging ze weg. Eigenlijk lig je dan niet rustig meer🤔. We hoorde wel een auto starten en gassen maar niet vooruit komen, dus hadden we zoiets van, misschien toch echt hulp nodig. Na een kwartiertje werd er weer geklopt en is Rob gaan kijken wat er aan de hand was. Bleek dat het een stel was die in een greppel vast zaten met de auto en zij was tenger en geen rijbewijs en hij was 160 kilo en wel een rijbewijs, alleen kon zij de auto er niet uitduwen😂😂. Rob heeft toen achter het stuur gezeten en de 160 kilo heeft de auto geduwd waardoor ze weer verder konden. Ze hebben hem wel duizend keer bedankt😊😉                                                          We zijn ook naar het nabij gelegen plaatsje San Roque gewandeld, waar we een bekend straatbeeld zagen

San Roque

De volgende dag zijn we weer een stukje verderop gereden, we zijn naar de Castellar de Frontera geweest waar een mooi kasteel staat en daar wilden we overnachten. Onderweg kwamen we nog een aantal ooievaars nesten tegen, deze was wel heel schattig...

ooievaarsflat

De camperplek was eigenlijk een gewoon parkeerterrein, waar je verder geen kant op kon. Er woonden rondom en op het terrein van het kasteel mensen die ook gebruik maakten van de parkeerplek en niet zitten te wachten op camperaars die buiten gaan zitten en toch de rust verstoren.

Castellar de la Frontera

We hebben daar gewandeld en het kasteel bekeken,

Castellar de la Fronterastraatjes

maar daarna toch besloten om terug te gaan naar het natuurpark omdat we daar heerlijk vrij kunnen staan en zitten. Ook nog een leuk stel mensen ontmoet, zij kwamen ook in het nartuurpark staan en we hadden een gezellige middag met elkaar 😊.

We zijn daarna een paar dagen in Ronda

Ronda

geweest, op een goede camperplek waar we even wat wassen konden draaien, dat was in Marokko een poos niet gelukt omdat we versneld reisden en dan kun je geen was droog krijgen als je maar 1 nacht ergens staat. We zijn hier langer gebleven omdat het weer fantastisch is en omdat richting de kust veel camper plekken vol zijn met overwinteraars 🤔. Het is een mooie plek en we vervelen ons geen moment, we wandelen veel. Soms een dagje wat kouder en veel wind, maar de zon is er altijd wel bij

wind

We reizen nog steeds met z'n vieren wat heel gezellig is, Peter en Anneke houden van fietsen en wij van wandelen dus ieder gaat zijn eigen gangetje. Zo af en toe spreken we wat af, ergens wat eten of wat bekijken en dat gaat heel ontspannen allemaal. Maandag 09-02-2020 zijn we weer gaan rijden naar Ardales, wij zijn daar in de buurt gaan wandelen

kerkje van bovenaf

en de anderen zijn van hieruit naar de camenito del Rey geweest, wat wij al hadden gezien/gelopen. Het is een leuk wit dorpje, tegen een rots aan gebouwd, zoals je in deze streek zoveel 'witte dorpjes' ziet😉.

Ardales

De straatjes zijn nauw en heel erg steil, echte kuitenbijters

Ardales                      De camperplek ligt net buiten het dorpje

Ardales

We hebben hier twee dagen gestaan en daarna zijn we naar Torremolinos gegaan omdat Anneke een weekje naar Nederland gaat met vliegtuig en dan staan we vlakbij Málaga Airport.

We wilden daarna ergens in de bergen staan, maar het vinden van een goede overnachtingsplek was heel lastig, of dicht of te duur. Uiteindelijk hebben we in een mooie bergachtige omgeving een wandeling gemaakt,

OnderwegUitzichtCanillas de Aceituno

maar zijn we toch terug gegaan naar Torremolinos. Weer aan de kust😊😉.

Torremolinos

Heerlijke dagen gehad met veel zon🌞🌞, winkelen in groot winkelcentrum, waar de vliegtuigen werkelijk vlak overheen vliegen,

vliegtuig

en hier vliegen/huizen heel veel kleine papagaaitjes, met hun enorme gekrijs🤪

Kleine papagaaien

Na een kleine week moesten we weer op pad want vrij staan is heel leuk, maar soms moet er toch wat geleegd en gevuld in de camper😊. Dus besloten om eerst naar een service plek te gaan, deze was een combi van tankstation, serviceplek voor campers en wasstraat. Hier mag je dan gratis je toilet legen en vuil water aftappen, als je schoon water wil kost dat 3 euro voor 100 liter water. Maar als je gelijk tankt dan is ook het water gratis, zelfs de diesel was hier goedkoper dan andere tankstations, dus mazzeltje 👍. Daarna ff boodschappen gedaan dus weer full loaded op pad. Op de weg langs de kust kwamen we ook langs Torrox waar we eerder hadden gestaan, op de website hadden we al gezien dat ie tot maart zeker vol was geboekt. Maar 1 telefoontje leerde ons dat er voor 3 nachtje een plekje was, dus dat hebben we aangepakt. De hele kustlijn van zuid Spanje is deze tijd supervol met camperaars die overwinteren, zoveel hadden wij niet verwacht. Je kunt vaak nog plekje scoren op gedoogplekken, met het risico op boete of weggestuurd worden. Deze zijn vaak aan delen van een strand of bij restaurants in de buurt. Sommigen zijn prachtig en sta je prima, maar sommigen zien er niet uit en wil je echt niet staan. Na Torrox gaan we richting Almeria om vanuit daar een route te gaan maken richting Nederland, dat zal zo begin maart zijn en dan op het gemakje afzakken 😊. Groetjes Rob en Erica

1. Mellie:
    Mooi verhaal, mooie foto's 💋💋💋
  2. Nick van genderen:
    18 februari 2020
    Wel goed insmeren he rob😉 goeie reis 😘en tot snel🖐️
  3. Clément:
    18 februari 2020
    Dank je wel voor mooi verhaal
    En mooi foto’s
    Liefs
  4. Marja:
    19 februari 2020
    Heerlijk die blauwe luchten. Kan me voorstellen dat jullie genieten. Liefs
  5. Ellen Eimers:
    19 februari 2020
    Heerlijk joh...fijn dat jullie genieten. 💕
  6. Mary Bregman:
    Prachtige trip. Genieten zeg! Superleuk voor je/jullie. Lieve groet. Mary
  7. Esther Mulders:
    19 februari 2020
    Wat een prachtige reisverhalen Rob en Erica. In de buurt van Almería zijn wij ook een aantal keren geweest (Roquetas de Mar), een arme streek met veel plastic (van de tuinbouw). Geniet van jullie vrijheid en nog een fijne reis. Groetjes, Esther en Ruud
  8. 😘Bea:
    19 februari 2020
    Blijft genieten😀😎Iedere dag de zon en mooie plaatsen bezoeken. Dat pakken ze jullie niet meer af. Wij genieten van jullie mooie foto's en verhalen. Fijne reis nog verder😘
  9. Thanja:
    Leuk om te lezen weer!
    Ik vroeg vandaag nog aan een van onze bewoonsters of ze mijn naam nog wist. Toen zei ze "Erica". Dus ik heb toevallig vandaag verteld dat je op reis was :-)
    Zal haar binnenkort de foto's laten zien, dat vindt ze vast mooi.

Xx
    Goeie reis nog
  10. Mario:
    19 februari 2020
    Weer een leuk verhaal en leuke foto’s
    Blijf genieten zou ik zeggen
  11. Jose:
    19 februari 2020
    Wat is het weer genieten van jullie reiservaringen en prachtige
    foto’s.
    We krijgen er al zin in om de camper weer uit de stalling te halen!

Mooie reis verder, groetjes, Jan en Jose
  12. Ruud:
    20 februari 2020
    Weer veel leuke informatie.en foto.s
    Gaan elkaar weer zien bij ons thuis.
    Goede reis en groeten van ons allen.
    👍😉
  13. Marijke van Kommer:
    23 februari 2020
    Superleuk allemaal echt genieten zo.