Weer reizen🚐 🛣 🚵‍♀️ 🏃

9 maart 2021 - Calpe, Spanje

01-02-21, We zijn zonder problemen van Torrox Costa naar Isla Christina gereden, wat wel erg opviel is dat we onderweg maar 2 campers zijn tegengekomen, dat is wel erg weinig🙄. Op deze CP ook weer weinig Nederlanders, hier zijn weer meer Fransen🤭. Nou ja het maakt ook niet uit, maar het is best opvallend hoe weinig Nederlanders er op pad zijn. Eigenlijk willen we door Portugal terug reizen maar voorlopig houd corona ons tegen want de grens is dicht voor reizigers😏. We blijven op deze plek ong. 14 dagen en dan kijken we hoe de zaken er dan weer voorstaan. Hier is het weer wel iets anders, iets frisser en wat meer bewolking, we zitten nu ook aan de Atlantische oceaan. De Middellandse zee is iets meer 'beschut' zeg maar. De plaats Isla Christina heeft ook een lockdown, dus we kunnen er alleen de boodschappen 🛒doen, verder is er niet veel open. Maar we staan aan de rand van een natuurgebied met veel mooie paden, dus we kunnen veel wandelen🏃 en fietsen🚴 gelukkig. Op 7 februari zijn we op de fiets naar Isla Canela geweest en daar een heerlijke strandwandeling gemaakt.  Bij elkaar zo'n 30 km 🚴 gefietst.

We kijken uit op moerasgebied  waar veel vogelsoorten, waaronder flamingo's, lepelaars en ooievaars voorkomen. Vorig jaar toen we hier ook waren hebben we die niet gezien, maar nu zien we ze dagelijks rondstappen. Ze zijn alleen wel behoorlijk schuw  dus kunnen we er niet dichtbij komen om mooie scherpe foto's te maken.

Flamingo'sLepelaar

Vandaag (13-02-21) echt weer een heerlijk zonnige dag🌞🌞, de bewolking is voorlopig weer weg. Wasje gedraaid, die kon buiten drogen. In de ochtend nog boodschappen gedaan en s'middags van de zon genoten 😊

16-02-21   We hebben besloten om niet te wachten tot wanneer- en of Portugal open gaat. Plan is om via el Rocío, naar Sevilla te gaan.

El RocíoEl Rocío

El Rocio is een stadje zonder asfalt en stoepen, dus allemaal zandwegen🤗 , leuke plek, maar niet om te overnachten 😏. Dus na een wandeling door het stadje zijn we in Gelves op CP 'Puerto de Gelves' bij een jachthaven aangekomen op 6 km afstand van Sevilla, makkelijk op de fiets te bereiken🚴😁

De volgende dag op de fiets naar Sevilla, mooie en leuke stad om te bezoeken.

Sevilla; la plaza EspañaZwanen

Sevilla

Bij terugkomst op de CP heerlijk nog even van de zon genoten want het was weer een prachtig mooie dag🌞. Later kwam een  Nederlandse camper aan. Een aardig jong stel met een baby van 7 maanden. We raakten aan de praat en uiteindelijk 2 erg gezellige dagen gehad, veel gebabbeld, een keer uit eten geweest en veel gewandeld. Lang geleden dat ik met een kinderwagen heb gelopen 😄.

Wat een leuke ontmoeting weer😃Wel weer erg leuk🤩

19-02-21 zijn we weer op pad gegaan, het was een leuke, levendige CP aan de haven met veel bedrijvigheid.

Gelves

Afscheid van 'het stel met de baby' genomen maar we houden app contact. Zij staan in Nederland ook regelmatig in Weesp waar wij dus ook vaak staan. De wereld is klein😄😄😄. De dag starte in de volle mist dus best wel kil, de verdere reis ook in de mist gereden😏.  We kwamen in Osuna op de CP (speciale plek gemaakt op het parkeerterrein v d supermarkt) aan en de zon ging schijnen 🌞🌞. Osuna is een  leuk plaatsje  met veel oude cultuur, we hebben een flinke wandeling gemaakt en kwamen langs de volgende bezienswaardigheden

Osuna, El coto de las CanterasOsunaOsuna, oude ruïnesOsuna,  historische universiteitOsunaOsuna,  de plaatselijke kerkOsuna,  plaza de torros

Bij de laatste foto (plaza de Torros de Osuna) kwam er net weer een mistvlaag voorbij, helaas😏

20-2-21, aangekomen op  camping Mar Menor aan de kust. Meestal zijn campings nogal aan de prijzige kant, maar deze is 'all in' 15 €  👍😁 We hadden gehoopt dat het hier zonnig zou zijn maar aankomende week wat frisser en meer bewolking😏. Ff afwachten wat het wordt en dus hoe lang we hier blijven😄. Het is wel een mooi gebied, gedeeltelijk moeras,

Punta de Casablanca

maar ook zee/kustlijn. Het is bijna rondom te wandelen en te fietsen,

FietstochtPlaatje🤩

het is een soort binnenwater van de zee.

Screenshot van de omgeving

er is ook een militair vliegveld naast de CP, daar oefenen ze met soort straaljagers.

Straaljager

Het zijn mooie taferelen en het is maar een paar keer per week eens per dag, dus het valt mee. Het weer is toch wel wat opgeklaard en dus heerlijke fietstocht gemaakt,

Fietsen

lekker wasje kunnen doen die buiten kon drogen😃👍.

Camping Mar Menor

Hier staan wel een aantal Nederlanders op de camping, meer dan op andere plekken, ook nog een jong stel die we al eeder hebben ontmoet in villa Marechal (Altea), gezellig even bijgepraat🤗. En hoe grappig kan het zijn, 'het jonge stel met baby' zijn ook weer op deze camping gearriveerd🤗😊gezellige boel wordt het hier😂😂.

28-2-21, laatste dag van de maand alweer 🤭 de tijd gaat altijd maar weer door. We gaan denk ik vandaag of morgen weer op pad, het plan is om naar Calpe te gaan waar P&A staan om bij hun 'op bezoek' te gaan. Ze voorspellen hier wat regenachtige dagen dus misschien wel handig om dan een reisdag in te plannen😂😂, het weer is aan de hele Spaanse kust bewolkt regenachtig en winderig. Maar we klagen niet want de temperatuur blijft toch aangenaam😉👍

We zijn dus vandaag nog gaan rijden, maar het plan is naar Callos d'en Sarria te rijden, in de mooie achtertuin van de villa. Hier hebben ze goede WiFi en het jonge stel reist met ons mee en hij moet ff een cursus volgen van zijn werk, dus dat kan daar goed👍. Onderweg voor de eerste keer aangehouden door guardia civil (politie), ze vroegen ons waar we vandaan kwamen en waar we naar toe gingen. (Zie ook het filmpje onder het kopje 'video' in het menu). Dat was oke en we konden weer verder rijden. Deze controle was alleen omdat sommige steden in het weekend echt afgesloten zijn, om weekend drukte te voorkomen. Spanjaarden gaan er in het weekend altijd massaal op uit naar omliggende mooie gebieden, dus naar de kust of andere grote steden (bezienswaardigheden) te gaan. Eenmaal weer op pad verliep de reis voorspoedig naar de plek van bestemming, onderweg ook weer langs Benidorm gereden waar we ook een filmpje hebben gemaakt👍. Rond 16uur aangekomen en het weer liet het toe dat we gezamenlijk buiten konden eten/drinken.

Aankomst Callosa d'en SarriaLekker eten met elkaar

Rob heeft heerlijk genoten van een flinke moot zalm van de bbq.

Dinsdag 02-03-21 weer op pad gegaan richting Valencia, deze stad gaan we per metro en te voet ontdekken. Handige CP gevonden 12 km van Valencia af👍😉. Woensdag bijtijds (9.00uur) met de metro naar Valencia gegaan. We hebben heerlijk door de stad gewandeld, gebouwen bekeken, gewinkeld, gegeten en gedronken  kortom een ontzettende leuke dag ondanks het bewolkte weer.

Wandeling door ValenciaWandeling door ValenciaWandeling door ValenciaWandeling door ValenciaWandeling door ValenciaWandelen door Valencia

Rond 17.00uur waren we weer terug op de CP en toen scheen de zon zowaar nog even. We hebben elk ons eigen plan met avondeten getrokken, wel is 'het stel met de baby' savonds nog ff koffie komen drinken  want morgen gaan hun weer zachtjes aan ri Nederland...... er zijn ook nog mensen die moeten werken🤭.

Donderdag 4-3-21, nu echt afscheid van 'het jonge stel met baby' genomen,  zij gaan weer terug naar Nederland😏. Wij zijn naar een CP gereden op aanraden van andere camperaars, Bodega 2020, deze staat midden tussen de sinaasappel boomgaarden, heel leuk. We mogen zoveel plukken als we willen.

Bodega 2020Bodega 2020

Ook kun je hier eten (tapas) bestellen, wat aan de camper bezorgd wordt🤗🤗  wat een luxe toch weer😃👍

Bodega

Bodega 2020

De onderste foto is een Belgische (zoete) wafel met een soort milde smeerbare chorizo erop met daar weer een spiegelei op.  Een hele byzondere combinatie, verrassend en zeer smakelijk!!! Het desert was ook byzonder; Sabayon....wij kende het niet maar het is opgeklopt eigeel met wijn en amaretto en een bolletje ijs erin,  Rob vond het heerlijk, ik ook maar net iets te veel branderig door de alcohol maar ik had nog wat vanille ijs  dus heb ik de drank nog wat kunnen verdunnen zeg maar😂😂😂. Verder hadden we nog; patatas bravas,  croquettas, queso manchego, pan con aïoli en iberico ham. Het was echt een super gezellige ervaring🤗. Leuk hoe mensen de CP op deze manier opzetten  net ff anders dan anders.

We zijn hier nog een dag gebleven om in de omgeving te fietsen, we hoorde geluiden alsof er een circuit was, dat wilden we even bekijken

Circuit de la Ribera dat is er dus vlakbij🏎🏍

Verder een prachtige tocht door de campo's gemaakt (27km). Vanavond gewoon Hollandse pot en morgen weer op pad, naar Calpe waar P&A staan.

Voor we vertrokken, nog ff wat geplukt

(Sinaas)appelje voor de dorst

We werden in Calpe ontvangen door P&A met koffie en appeltaart 🤩🤩,  weer een hele andere beleving van camperen. Grote CP en zoveel mogelijk campers erop, maar de omgeving is dan wel levendig met boulevard,  winkels, restaurant, supermarkten, heeft ook wel weer wat😂😂.

Boulevard Calpe Wat het weer betreft  zitten we ff in een dipje, we werden zondag wakker met regen (was lang geleden) en het ziet er naar uit dat dit nog wel 2 dagen zo aanhoud😏 maar we maken er het beste vanBeetje trieste dag

.....vandaag 7 maart 🥳🥳🥳❤❤ Rob is jarig!!! Vandaag staat lunchen en taart eten op 't programma, maar het kan ook zijn dat we de lunch een paar daagjes uitstellen 😇. Uit eten is toch leuker met een zonnetje  want hier zijn de restaurants wel open maar alleen de terrassen. Die zijn wel voorzien van dak en zijwanden  maar het nodigt toch niet zo uit in de regen🌧. Uiteindelijk toch wel gaan lunchen omdat Rob toch gewoon vandaag jarig is🥳🌨☔.

Maandag eerst ff (hard) gelopen,  gedoucht en daarna een stadswandeling

Kleurrijke trapMuurschildering in reliëf

door Calpe gemaakt. Het weer was aardig opgeknapt en de zon liet zich ook af en toe zien🌞. Na de lunch nog door een natuurgebiedje midden in de stad gewandeld, waar ook weer flamingo's rond liepen in het water.

Flamingo's

Het is een grappige plek echt van alles wat🤭😊. We blijven hier een week denken we en dan gaan we rustig aan naar de Franse grens afzakken. Wordt ook wel weer even een dingetje of we wel of geen pcr test moeten laten doen🙄. We houden jullie ervan op de hoogte in het volgende blog. Voor nu lieve groeten allemaal 🤗😃

1. Marja de Vlaam:
    9 maart 2021
    WOW, zo te lezen vermaken jullie je prima. Je komt weinig Nederlanders tegen omdat er voor heel Europa een negatief reisadvies is afgegeven (alleen noodzakelijk reizen). De kans dat eventuele ziektekosten niet worden vergoed is groot dus de meeste mensen blijven in eigen land.
    Rob nog gefeliciteerd en blijf maar lekker genieten. Volop ruimte om steden en stadjes te bezoeken en zowaar nog plekjes waar je een terrasje kunt pikken. Hier is het leven onverminderd saai en voor deze maand nog geen zicht op een terrasbezoek.
    Fijne reis nog, geniet er van. Liefs, Marja
  2. Mario:
    Hoi Erica en Rob
    Weer een mooi verhaal en video’s/foto’s
    Ziet er weer uit als genieten veel plezier
  3. Erica:
    9 maart 2021
    Hoi Marja, ik bedoel eigenlijk dat er in verhouding weinig Nederlanders op pad zijn. Wel veel uit Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen. Ook de zorgverzekering sluit alleen maar de corona gerelateerde ziekte uit, de rest blijft gewoon vergoed.
  4. Mary Bregman:
    9 maart 2021
    Heerlijk om zo mee te reizen, vanuit mijn bed na heupoperatie, die helaas complicaties heeft opgeleverd, juist zo’n prachtig reus verhaal met foto’s is fijn om digitaal mee te genieten. Liefs Mary
  5. 😘Bea:
    9 maart 2021
    Fantastisch mooie foto's weer, met een heel leuk verslag.
    Ga zo door...wij genieten mee.
    Jullie vermaken ons prima in deze corona tijd.
    Dus lekker verder reizen en genieten.
    Liefs
  6. Ruud:
    9 maart 2021
    Weer gezellig om te zien en te lezen elke keer weer.

Gr sonja
    en ruud
  7. Nick van genderen:
    9 maart 2021
    fijn dat alles goed gaat

Rob nog gefeliciteerd!!

groetjes nick lisette saar en keet
  8. Tineke:
    10 maart 2021
    Leuk om weer een stukje "mee" te hebben gereisd met jullie.....

Liefs, Tinus
  9. Jose:
    11 maart 2021
    Altijd weer leuk om jullie reis verhalen te lezen, ook doe je leuke tips op als je zelf ook per camper reist.
    Twee jaar geleden zijn we ook in Sevilla geweest, het was er bijna 40 graden! ☀️We maakten toen een rondreis door Spanje/Portugal.

Veel reis plezier nog!🚐
  10. Esther Mulders:
    Hallo Erica en Rob,
    Wat genieten jullie toch van al je reizen en door de mooie foto's krijgen wij toch ook weer zin om te gaan, maar we moeten nog even geduld hebben. Ben wel benieuwd hoe het jullie straks in Frankrijk vergaat. Dat horen we wel in je volgende blog. Wij wensen jullie een goede vervolg reis toe. Hartelijke groeten, Esther en Ruud
  11. Anissa:
    11 maart 2021
    Wat een leuke blog weer! Weer of geen weer, Erica en ijs blijft een vaste combinatie! 😛 Wat een leuke plekken hebben jullie bezocht en wat maken jullie leuk contact met iedereen. Super gezellig. 😘😘😘
  12. Thanja:
    15 maart 2021
    Hoe zoeken jullie je tripjes uit? een aantal plaatsen ken ik wel die jullie aandoen maar er is nog zoveel meer moois zie ik! 😍
    Heerlijk om mee te dromen.

Xx