Spanje, oranje wat nu?

18 september 2020 - Weesp, Nederland

Wat ons in Duitsland heel erg is opgevallen:

*op bijna elke hoek van de straat zijn nog sigaretten automaten.....iets wat je in Nederland toch niet meer tegenkomt.

*blikjes en kleine plastic flesjes hebben statiegeld en kun je dus inleveren net als de gewone flessen.

Op 7en8 sept hebben we afspraak in Ned. voor nieuw verduistering gordijn en electrische in hoogte verstelbare fietsdrager

Camperplek 'Am alten bahnhof' in Pronsfeld : leuke plaats, in de buurt van Prüm, vanuit de camperplek starten verschillende wandelingen en het fietspad is over de oude spoorlijn gelegd.

Station

Op de fiets naar Prüm geweest, leuk plaatsje, maar niet byzonder. Wel mooie kerk

Kerk

en de paraplu's deden ons even aan Spanje denken🤔😀

Paraplu's

Het weer is wat koeler en af en toe regent het, we merken dat we wat dichter bij Nederland komen😌😉

Wandeling rondom Pronsfeld

Wandeling

van ruim 7 km gelopen, uitgezet voor Nordic walking,

dus klimmen en dalen😌👍. Mooie uitzichten over de dorpjes🤓🏞️

Uitzicht over de dorpjes

Inmiddels weer even in Nederland, in Vessem, Brabant. Leuke ruime camperplaats waar we al eerder hebben gestaan. Hier hebben ze verse eitjes, zo van onder de kip vandaan😊. Elke zaterdag mogelijkheid tot eten, van een snack, verse salade tot stoofvlees uit eigen keuken, dat smaakte overigens ontzettend lekker. Ik denk dat we ons hier wel een weekje kunnen vermaken, met wandelingen en fietstochtjes.

Vanuit de luchtree

Gefietst naar Eersel en naar Oirschot, de laatste is een heel leuk dorpje, met een levendig centrum, veel restaurantjes etc, mooie kerk. Op Google maps zagen we vrij groot in de buurt 'Theetuin' staan, dus wij daarheen om een drankje te nemen, konden we het niet vinden, wel de plek maar niet de ingang😒. Bij navraag was de Theetuin een gewone straat😂😂😂

06-09-2020, vandaag naar Nagele om maandag bijtijds bij de dealer in Friesland te zijn (verduisteringsgordijn). We rijden via Hilversum om even wat bij de kinderen af te geven.

De dag erna zijn we naar Nunspeet gegaan op camperplek de Zwaan. Daar vandaan hebben we de camper bij een bedrijfje in Harderwijk gebracht waar ze een electrische fietsendrager hebben geplaatst, dat duurde wel een half dagje dus hebben ze ons naar het centrum gebracht waar we heerlijk hebben gewandeld.

HarderwijkHarderwijkHarderwijk

Zondags daarna kregen we bezoek van vrienden en zijn we met hun ook naar Harderwijk geweest, waar we een superleuke middag hadden met als hoogtepunt het museum van Marius van Dokkum.

Marius van Dokkum museum

We gaan vanaf 21-09-2020 richting zuid Frankrijk, we gaan naar Bordeaux om daar de route canal du midi te rijden, die loopt van Bordeaux tot een stukje boven Perpignan en daarna is het plan om door de Pyreneeën weer terug naar Biarritz te gaan. Dit willen we samen met P en A doen (waar we ook mee naar Marokko zijn geweest) 😌.