Winter🥶🥶🥶

19 februari 2024 - Weesp, Nederland

16-01-2024, Winter.......we maken het weer eens een keer mee in Nederland.

Almere

Het is koud en we dragen veel kleren. Vandaag heeft het behoorlijk gesneeuwd, dus gladheid, strooiwagens en voorzichtig rijden en lopen 🤣 🌨 ☃️❄️

20-01-2024, De afgelopen dagen hebben we geklust in het appartement van onze nichtje A. We hebben al het houtwerk geschilderd

Walvisplein

en zijn nu bezig om de laminaat vloer te leggen. A is zelf ook handig dus met z'n drieën  zijn we een prima team. Zij moet ook gewoon  werken, maar dan is het fijn als de klussen toch doorgaan zodat ze er zo snel mogelijk in kan trekken. De luxaflex in de slaapkamer hangt ook

WalvispleinWalvisplein

26-01-2024, Het klussen verloopt voorspoedig, de vloer ligt er inmiddels ook prachtig mooi in🤩. In de woonkamer ook gedeelte raambekleding opgehangen... het begint er heel leuk uit te zien👍🤗. Gisteren moest ik zelf naar de kaakchirurg om een wortel onder een kroon weg te laten halen, de kroon zat eigenlijk perfect maar bij de wortel kwam de ene naar de andere ontsteking dus dat was niet te doen😆.

31-01-2024, De kaakchirurg perikelen zijn bijna voorbij, wel wat pijn gehad maar was goed te doen met wat Paracetamol 😁. Vandaag staat weer klussen op het programma, de laatste dingetjes nog doen en dan kan ze over. Komend weekend het oude appartement netjes maken voor de verkoop👍. De rest van de raambekleding hangt ook en eigenlijk is alles al overgehuisd, dus nu is het aan A zelf om de spulletjes een plekje te geven👍😁. Ondertussen doen wij ook gewoon ons ding, we gaan weer wat klusjes doen voor de boerin en vooral Rob is blij met de buitenklusjes, nu (01-02-2024) staat de grasranden afsteken op het programma. Het is prachtig weer 🌞 dus goed te doen👍. Ik heb de bedden verschoond en appelmoes gemaakt. Vanmiddag lunchen bij onze zoon...gezellig🤗

05-02-2024, Het klussen in het appartement is klaar👍🤗, het oude appartement wordt opgeleverd dus nu is het weer even wat rustiger😁. We moeten ons zo nu en dan ff door het Nederlandse weer heen slepen, maar ja dat hoort er nou eenmaal bij. Hopen dat het voorjaar zich snel aanmeldt🤗🌞😄. We zijn nu een dag of 10 in de camper en daarna gaan we op de kat in Almere passen, zij gaan dan met voorjaarsvakantie naar Dubai👍🌞 en wij zijn dan een weekje 'thuis'🤣👍

07-02-2024, Vandaag werd ik heel vroeg gebeld door de boerin, er ging een koe bevallen via keizersnee. Anderhalve week terug waren we bij de boerin thuis en we hadden het over hun koeien die meestal via keizersnee moeten bevallen.  Dat ligt aan het ras wat ze hebben. Toen zei de boer, wil je dat een keer meemaken? Nou daar heb ik gelijk ja op gezegd👍😁🤗. Dus afgesproken dat ze me zouden bellen als het zover was.... dus vandaag ging de telefoon om 6.45u 🤭. Het was spannend, maar interessant, er komt heel wat bij kijken. De veearts legde alles uit wat hij allemaal deed. De boer en boerin zorgen dat er allerlei zaken al klaar staan; emmers water🪣, handdoeken, een tafel waar alle benodigde materialen van de veearts 💉💊op kunnen, de koe moet vaststaan ( de koe blijft het hele proces staan😲) en de veearts heeft van top tot teen beschermende kleding aan. Ik vond het best spannend en wist niet of ik het allemaal zou kunnen aanzien en hun vertelde dat er best wel mensen zijn flauwgevallen, dus heeft de boerin een stoeltje geregeld🤣🤣. Het hele proces heb ik kunnen volgen, het idee dat er uiteindelijk een kalfje rond gaat lopen en mijn interesse en verbazing hoe zoiets verloopt bij een koe, zorgde ervoor dat ik er niet eens aan kon denken om flauw te vallen😁👍. Ik zal niet in detail treden hoe het precies gaat maar het is hard werken voor de veearts en je moet donders goed opletten op de andere organen die er zitten. De pens,  één van de magen, kwam er regelmatig uit piepen en werd dan met alle voorzichtigheid weer terug geduwd. Uiteindelijk, na door alle dikke lagen van de koeienhuid en het openen van de baarmoeder kwam het kalfje eruit. Maar het was al dood, heel erg triest😔 de boerin was echt aangeslagen🥲. Maar de veearts en de boer moesten direct door om de koe te gaan hechten dit duurde heel lang omdat hij bijna in de koe de baarmoederwand moest hechten, dus heel weinig ruimte😬. Nadat alles gehecht was mocht de koe weer los, maar ze hadden wel eerst het kalfje weggebracht omdat ze anders heel onrustig wordt. Rond 10 uur was alles klaar en moest de veearts weer snel naar een volgend consult. Wij hebben met elkaar even koffie gedronken en nagepraat. Het was een enerverend begin van de dag🤗, met een beetje triest einde🐂⚰️.

09-02-2024, We zijn al een poosje wat meer aan het kijken op woninget, omdat we een bepaald appartementen complex leuk vinden en daar zouden we best willen wonen. Er zijn al twee appartementen voorbij gekomen, en daar hebben we op gereageerd maar niet gekregen😄. Nu had Rob een paar weken terug een project gelezen van iemand die ecocabins (soort tinyhouse) hebben gebouwd op hun terrein. Daar zijn we gaan kijken en dat was heel erg leuk en had dus onze interesse. Nu hebben we gisteren te horen gekregen dat we er een hebben toegewezen gekregen👍😁🤗. Nu denkt iedereen natuurlijk "zijn jullie het camperen zat", maar dat is niet zozeer de reden van deze beslissing. We vinden zowiezo een nieuwe uitdaging weer heel erg leuk en spannend. Als we achterom kijken hebben we 5 jaar als een soort nomaden geleefd dat was toen óók een hele uitdaging, waar we nu van kunnen zeggen daar hebben we zeer intens van genoten. Als het mogelijk zou zijn om een huisje én de camper samen te hebben, hadden we dat 5 jaar terug al gedaan. Dus we hebben besloten om weer op een vast plekje te gaan wonen en voor ons is een tinyhuis al weer zeer ruim vergeleken met de camper🤣🤣. We gaan nog wel in de winter ong 2 maanden naar Spanje maar dan met huurcamper of appartement huren, want de zon in de winter is toch wel een feestje🥳. Ik heb nu ook besloten om de blog te stoppen omdat we nu weer in Nederland zijn en we elkaar dus weer makkelijker op kunnen zoeken of spreken en we zullen wat minder spectaculaire dingen meemaken🤣🤣. Rest mij te zeggen, ik vond het superleuk om de blog te schrijven, de reacties waren hartverwarmend en ik wil iedereen heel erg bedanken voor het een beetje meereizen en meegenieten. Lieve groet van ons 😘😘

1. Esther Mulders:
    19 februari 2024
    Goedemorgen Erica en Rob, wat een leuk bericht dat jullie je weer in Nederland gaan vestigen. En een tiny house past wel bij jullie, dat is idd weer wat groter dan een camper. Wij zullen jullie reisverhalen gaan missen, maar zo’n eigen stek en een plek waar je je weer helemaal thuisvoelt is ook belangrijk. Wij wensen jullie heel veel woonplezier toe.
  2. Katty:
    19 februari 2024
    Goede morgen,toch weer een vaste stek in Nederland. Geniet vzn jullie nieuwe leven,we horen mekaar nog wel. Lieve groeten. Hasta luego.
  3. Mary Bregman:
    19 februari 2024
    Ha lieve Erica en Rob, ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Esther Mulders, het was interessant en een een feestje om van jullie avonturen getuige te zijn. Een fijne tijd in jullie Tiny house gewenst.
    Hartelijke groeten Mary Bregman
  4. Ron van Nimwegen:
    19 februari 2024
    HeeH luitjes wat een leuke en weer bijzondere ontwikkeling zeg , ik ben ontzettend (positief) benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen , erg leuk hoor ! Liefs Ron
  5. Roos:
    Wow dat klinkt voor de mensjes in Nederland goed!! Koffie staat altijd klaar! X
  6. Gerrie en Marian:
    19 februari 2024
    Hoi, welkom in het nooit saaie Nederland. Het weer heeft altijd wel een verrassing, niet alleen maar zon, dat wordt weer even wennen !
    Tot binnenkort, weer ff bijpraten.
    Gerrie en Marian
  7. Marja:
    19 februari 2024
    Super gezellig dat jullie “om de hoek” komen wonen. Dank voor je reisverhalen Erica, altijd leuk om af en toe “mee te reizen”. Ik zal mooi lente weer bestellen maar denk dat jullie nog even geduld moeten hebben. Hoop jullie snel te zien. Lieve groetjes, Marja
  8. 😘Bea:
    19 februari 2024
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje🏡. Wij zullen jullie avonturen met prachtige foto's zeker gaan missen, maar daarintegen kunnen we wel koffie bij elkaar drinken en hoeven we jullie niet zolang te missen🥰Dus ook weer gezellig. Heel veel woonplezier op jullie nieuwe plek gewenst en tot snel😘
  9. Tineke:
    19 februari 2024
    Dat is weer een hele verandering Erica en meteen een nieuwe uitdaging. Ik vond het heel leuk om jullie te volgen. Alle goeds samen in het Tiny House en we kunnen altijd appen.
  10. Thanja:
    21 februari 2024
    5 jaar op pad geweest! Jeetje wat is de tijd snel gegaan. Toch weer leuk dat jullie weer hier ergens komen wonen. Beetje in de buurt? Ben benieuwd naar jullie ecocabin. Heb genoten van je verhalen en foto's. Spreek je gauw weer.
    Xx
  11. Caroline:
    24 februari 2024
    Wat een verandering, zagen we niet aankomen………. Maar ook wel weer spannend.
    We spreken elkaar snel en zijn benieuwd waar het Tiny house komt te staan. Wel weer erg leuk.
    We hebben genoten van jullie reisverhalen.

Tot snel. Menno en. Caroline

Jouw reactie