Heerlijk overwinter weer🌞🌞

20 december 2023 - Torrox Costa, Spanje

We hebben ruim een maand op CP Camper Parc Roquetas  in Roquetas de Mar gebivakkeerd en in die tijd de hele omgeving gezien, lopend en fietsend.

Roquetas de Mar

Ook aardige mensen ontmoet, eerst twee luitjes uit Dordrecht, die net als wij het heerlijk vinden om onderweg te zijn. Ze wilden 2 of 3 maanden reizen, maar halverwege besloten ze om ruim een half jaar weg te blijven. We hebben nog Spaanse, Franse buren gehad. Op dit moment staat er een kwieke Franse dame van 88 jaar naast ons, ze reist alleen met een camperbus. Ze heeft er een tent naastgezet zodat ze wat meer ruimte heeft🤗👍🤣. Ze staat nog midden in de maatschappij, communiceert met ons via translate op haar mobieltje. Ze heeft veel humor en is zeer zelfstandig... leuk om op deze manier oud te worden👍😉. Verder erg genoten van het prachtige stabiele nazomers weertje🌞🌞🌞🌞

Roquetas de MarRoquetas de Mar                            Het is een prima CP met zeer vriendelijke mensen aan de receptie. De eigenaar is werkzaam als politieagent en komt regelmatig langs. Soms ook onder werktijd in zijn uniform🤭, zo wil het gebeuren dat ik dus aan de politie agent vraag of hij wat rollen toiletpapier wil bijvullen in het toilet🤣🤣, we konden beiden om deze  situatie lachen😄😄.

01-12-2023, Vandaag op pad naar Torrox,  een rit van 160km dus geen wereldreis🤣🤣. Onderweg ff gas getankt en de camper gewassen. Dat laatste was erg noodzakelijk want het is hier echt zó droog dat wanneer het een beetje waait, er complete zandverstuivingen plaatsvinden🤣🤭. De de camper zat verstopt onder een flinke laag stof/zand en is na de wasbeurt weer beetje om aan te zien. Op deze plek 'Milucar' is het minder stuif gevoelig, dus kunnen we de buitenkant wat beter bijhouden. Het was vandaag een regenachtige dag, iets wat de laatste weken een zeldzaam verschijnsel was.

02-12-2023, Vandaag was het zonnetje er weer, we genieten naar gewoon🫣😉

Torrox Costa

07-12-2023, De afgelopen twee dagen was het weer wat omgeslagen, het was bewolkt en regenachtig. De Spanjaarden zijn daar superblij mee want het is echt gortdroog, en het regende rustig en bijna de hele dag dus dan heeft het ook effect op de bodem van het land👍😉. Voor ons wat meer binnen activiteiten😁. We hebben een mobiele accu gekocht zodat als we vrij staan nog extra mogelijkheid hebben om spullen op te laden en het apparaat zelf kan op de zonnepanelen aangesloten worden zodat die dan op kan laden👍🤗😊. Rob had dus mooi de tijd om dit allemaal te lezen en uit te proberen hoe het allemaal werkt. Nu nog wachten tot de zon weer terugkomt zodat we ook het volladen kunnen testen👍😉.

10-12-2023, De zon is weer terug gekeerd🌞🌞. Eerst nog wel veel wind erbij, maar het warmde zo goed op dat zelfs de wind warm aanvoelde, dus we konden toch veel buiten zijn🤗. Aankomende week gaan we een paar dagen bij onze campervrienden (die hier een huis hebben gekocht) een paar dagen logeren en helpen met klussen omdat ze oog hebben op een ander huis waardoor deze even opnieuw een verfje etc nodig heeft, zodat ie opgefrist de verkoop in kan😉👍. Echt een leuk klusje voor ons.

12-12-2023, Vandag intrek genomen in het appartement van onze campervrienden,

Ons logeerplekje

hier zijn we tot vrijdag om ze te helpen met klussen en het is natuurlijk ook heel gezellig.

Klussen, ook in Spanje🤣🤭Dinsdag was het ontzettend warm, toen werd ook bekend gemaakt dat er in zuid Spanje een warmterecord was verbroken(29.8⁰), maar woensdag was het bewolkt, winderig en daardoor minstens 12 graden kouder dan de dag ervoor🥴🥴🥶. Maar eind van de dag waren alle (en het zijn er veel) paaltjes weer stralend wit 🤩🤩🤩. Komende dagen geven ze lagere temperaturen aan maar wel met zon🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞😊🤭🤗

17-12-2023, Vandaag is er feest in Torrox Pueblo, het feest van het jaarlijkse Migas. Onze buurtjes, leuke luitjes, wilden dat graag eens zien en vroegen of we meegingen.  Wij zijn er meerdere keren geweest, maar we vonden het wel leuk om met hun mee te gaan, het is ook een flinke wandeling de hoogte in dus ook nog sportieve bezigheid🤣🤣. Het was er behoorlijk druk zoals elk jaar, hihi. Ook nog grappig straatje met gehaakte variant op de paraplu's die vaak in Spanje hangen

Feest in Torrox dorpFeest in Torrox dorp     ook de gehaakte zonnewering is wel byzonder😄🤩🤩

18-12-2023

Het jaarlijks Migasfeesthet was echt druk😆We gaan weer richting de feestdagen, we vieren de kerst bij de campervrienden bij hun thuis op 'de berg'😄🤗🤗. We schrijven weer in het nieuwe jaar, dus bij deze wensen wij iedereen                                                fijne dagen toe🎅🎄🎉✨️🎆

1. Mario:
    20 december 2023
    Leuk verhaal en geniet van het klussen
    En fijne feestdagen
  2. Katty:
    20 december 2023
    Voor jullie ook fijne feestdagen.
  3. Liedy:
    20 december 2023
    Leuk om weer van jullie te horen. Fijne feestdagen.
  4. 😘Bea:
    20 december 2023
    Voor jullie ook fijne feestdagen🌲🥂
  5. Gerrie en Marian:
    Fijne feestdagen🎄🎆
  6. Daniëlle:
    Fijne feestdagen 🎄🍾
  7. Marja:
    21 december 2023
    Wat heerlijk dat jullie konden klussen dan verleer je het niet 👍🏻🤗. Wat fijn dat het zulk fantastisch weer is. Ik geniet van de foto’s met blauwe luchten 🥰.
    Ik wens jullie ook gezellige feestdagen en een een bijzonder, gelukkig en vooral gezond Nieuw Jaar. Lieve groetjes uit een vooral grijs en nat Nederland 🥰🥰
  8. Thanja:
    Vrolijk hoor die gehaakte zonwering! Fijne feestdagen en een gezond 2024
    Xx
  9. Fer en Liana:
    22 december 2023
    Leuk geschreven en de foto's zijn prachtig, wat een leuk idee die gehaakte luifels, misschien iets voor ons 😂 Jullie ook fijne feestdagen 🧑‍🎄😘
  10. Caroline:
    25 december 2023
    Gezellig om weer een reisverhaal van jullie te lezen.
    Echt genieten!

Fijne feestdagen.
  11. Tineke:
    27 december 2023
    De kerstdagen zijn inmiddels achter de rug. Wij zijn weer thuis na onze fantastische reis door Marokko en wachten nu op de komt van het kindje, spannend.
    Jullie een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2024!