Langs de zuidkust🇪🇦

29 oktober 2023 - Roquetas de Mar, Spanje

01-10-2023, We zijn in Jerez de la Frontera, mooie stad (bekend van de  'Tio Pepe' sherry) en leuk om doorheen te wandelen🤗.

Jerez de la FronteraJerez de la FronteraJerez de la Frontera

Het is wel erg warm, maar we konden het niet voorbij laten gaan😊👍

Jerez de la FronteraJerez de la Frontera We        belanden heel toevallig nog in een processie tocht, die mensen die dat moeten dragen hebben het zwaar hoor🥵 zie ook filmpjes onder 'kopje' video's.Jerez de la Frontera                  We staan op een CP 'Camper and Van' net buiten de stad bij een heel groot winkelgebied. Niet perse heel gezellig, maar alles is aanwezig en het wordt goed schoongemaakt...en je camper staat veilig als je een dag weg bent👍. Wij hebben het winkelgebied helemaal bekeken en nog wat leuke dingetjes gekocht, de supermarkt is naast de deur dus ook super handig. Het sanitair is in containers gemaakt, van buiten niet zo mooi maar binnen heel erg netjes👍😃CP  'Camper and Van'CP 'Camper and Van'CP 'Camper and Van'CP 'Camper and Van'

4 daagse Marbella🚶

Dinsdag 03-10-2023. Eindelijk is het dan zover, we zijn in Marbella voor de 4-daagse die Rob met ex collega El en haar vriendin gaan lopen. Aangezien ik net hersteld ben van een hielspoor, doe ik ff niet mee🤣. Ik ga wel aanmoedigen en ik mag deelnemen al alle festiviteiten die eromheen georganiseerd worden😊😊.  Vanmiddag zijn we op de camping 'Buganvile' (net buiten Marbella) aangekomen en daarna hebben we met de andere twee dames in Marbella afgesproken. Hun verblijven daar in een appartement. We hebben gezellig wat gedronken en daarna genoten zij nog ff van het stranden de zee⛱️🌞👍🤗 en hebben wij nog  wat rondgelopen in de stad

MarbellaMarbellaMarbellaMarbella

Marbella

04-10-2023, De plek op de camping is niet byzonder maar voor het doel waarvoor we hier zijn, de beste optie🤗👍

Elviria Vanmiddag hebben de lopers zich aangemeldMarbella
en zijn we in de stad hapje gaan eten met z'n 4tjes.  De White Party viel wat tegen, het was wel leuk georganiseerd omdat iedereen ook wel iets wits aanhadMarbella

maar de DJ was niet geweldig en de soort muziek ook niet echt ons ding. En als je wat wilde drinken was er een ellenlange rij🥴, ook niet echt gezellig🤭

05-10-2023 Vanmorgen om 7.30u op de fiets naar Marbella, ruim half uurtje fietsen, naar het appartement van de dames. Daarvandaan naar het startpunt gelopen, ook weer 20 min......lijkt wel op werken🤭😃.

4-Days-Walk Marbella

Ik kon helemaal meelopen naar de officiële start dus kon leuk foto's maken👍🤗

4 Days-Walk of Marbella4 Days-Walk of Marbella                                        Ik mocht intussen in het appartement verblijven dus dat is fijn, anders moet ik zeker 4 uur in de stad rondlopen 🥵. Nu kan ik gaan wanneer ik wil🤗👍

MarbellaMarbella   Marbella4-Days-Walk MarbellaOm 14 u ongeveer, kwamen ze weer binnen, het was allemaal prima verlopen 👍😃, even het polsbandje scannen en klaar👍. Wij zijn daarna op de fiets naar de camper gegaanMarbella

en de dames gingen weer naar het strand  chillen😁, zij gaan volgende week weer terug naar Nederland  dus genieten nog volop van het lekkere weer🌞.

06-10-2023. Tweede dag van de loop, er is een app om alles bij te houden maar die werkte gisteren niet. Navraag hielp ons zodat ie vandaag wel werkt👍. Nu kan ik zien wanneer ze terug zijn zodat ik daar dan ook weer ben, om ze binnen te halen😁 4-Days-Walk Marbella

07-10-2023, Vandaag 3e dag, pittig parcour voor de lopers

4-Days-Walk Marbella

4-Days-Walk Marbella4-Days-Walk Marbella4-Days-Walk Marbella4-Days-Walk Marbella

voor mij dagje huishoudelijke klussen zoals bedden verschonen, boodschappen, wasje draaien. Ik had nog een aantal appels over, daar appelmoes van gemaakt😋

Elviria

08-10-2023, Vandaag de laatste loopdag,

4-Days-Walk MarbellaVoor mij geld, een lekkere wandeling langs de boulevard     Marbella

Marbella

4-Days-Walk MarbellaKnap gedaan hoor👏👏🎉🎉4-Days-Walk MarbellaHet waren intensieve, maar heel leuke dagen. Het evenement was, op de kinderziektes van de app na, goed georganiseerd. Heel gezellig met veel muziek, eten, drinken enz. Voor de twee dames superfijn dat het zulk mooi weer was, ze konden veel naar het strand⛱️.

09-10-2023, Vandaag rustige dag, geen wekker, geen lopen , alleen vanavond nog met z'n 4tjes uit eten om onze dagen samen af te sluiten🤗😁🍻🎉

10-10-2023, We rijden vandaag maar 20 km. naar een plekje waar we al vaker hebben gestaan, aan het strand bij een kasteel. Hier gaan we ff bekijken hoe we nu verder zullen gaan. Omdat we redelijk snel al in het zuiden zijn overbruggen we niet de tijd die we normaal doen als we naar Torrox rijden🤗.  Nu zijn we er al bijna, maar we hoeven er pas december te zijn🤣🤣. Eerst ff boodschappen gedaan en gegeten, daarna nog ff op 'hotwheels' jacht voor onze zoon😁🤣🤣. Sinds een poos spaart hij ze, koopt en verkoopt ze via internet. In Spanje lopen ze voor op de uitgaves en kunnen we soms een paar leuke scoren👍🤣. Ook leuk om een doel te hebben met winkelen🤭😄

12-10-2023. Bijtijds op pad want we willen onderweg een service plaats meepakken omdat waar we stonden en waar we heengaan we geen toilet, water etc. kunnen doen. We hebben contact met de eigenaren van de volgende plek gehad om zeker te weten dat er plek is (werd op hun site ook aangeraden) omdat er maar 2 plekjes zijn🤭😁. Onderweg nog stopje gemaakt omdat we er anders te vroeg zijn.

CasabermejaCasabermeja                       Rond 12.30u waren we op de plek van bestemming, Villanueva del RosarioVillanueva del RosarioVillanueva del Rosario hier kunnen we wel 2 nachten verblijven🤗

Vanmiddag een poos in de weer geweest met de tv, ik schreef al eerder dat de ontvangst niet best was, maar ws is er toch wat meer aan de hand want alle bereik was nu in orde, het canal digitaal kaartje gaf ook groen licht aan dus eigenlijk moest ie het doen. Maar nee hoor, geen beeld. Rob is er druk mee geweest.... chatten met canaal digitaal medewerker, maar we komen er nog niet helemaal uit🥴. Morgen weer verder🙈. Vanavond d op de laptop kijken😊

Villanueva del Rosario

13-10-2023, De ochtend lekker op 't gemakkie gedaan en vanmiddag een stevige wandeling gemaakt. Het is een rustig, beetje ruig gebied, wel mooi hoor en tijdens de wandeling kom je gewoon niemand tegen😊🤣

Villanueva del RosarioVillanueva del RosarioAls afsluiting van de dag eten we lekker.....Villanueva del Rosario

14-10-2023, We gaan weer een stukje verderop en komen in het plaatsje Chana, vlak voor Granada. CP met alles erop en eraan, veilig en goed verzorgd. Voor het eerst hebben we bewolking en regen....dat is lang geleden🤣🤣

15-10-2023, de zon is er weer🌞🌞. Vandaag dagje Granada, met name naar de Moorse wijk. We hebben daar eerst een heerlijke croissant gegeten, supergroot en rijkelijk belegd, de keuze was reuze🤗

Granada Daarna rondgewandeld GranadaGranadaGranadaGranada

Granada                       We konden er op de fiets naar toe, half uurtje en een prima fietsroute dus dat is fijn 🤗👍. We hebben de hele dag goed weer gehad  met wat lichte bewolking hier en daar☀️ 🌤

16-10-2023, Nog een keertje op de fiets naar Granada, deze keer op 'Hotwheels' jacht🤣🤣 want gisteren (zondag) waren alle speelgoedzaken gesloten. Op de terugweg boodschappen gedaan want we willen morgen in de Sierra Nevada staan en daar is niets te krijgen deze periode. De middag lekker rustig aan en wat hh klusjes gedaan🤗👍.

17-10-2023, Bijtijds op pad,  2300m geklommen om in de Sierra Nevada te komen. We zijn er al een paar keer geweest, maar toen lag er dik sneeuw🫣. Nu hoopte we op zon, maar helaas er was veel dikke bewolking, regen, wind dus erg koud🥶. Wel prachtige uitzichten

Sierra NevadaSierra NevadaSierra Nevada                       We hadden het plan om hier te overnachten,  maar deze weersomstandigheden waren niet aantrekkelijk🤣🤣, dus na wat foto's zijn we toch weer naar beneden gereden🤭. In het 'Western' gebied op CP 'Little Texas ' terecht gekomen, we hebben hier een aantal jaar terug ook gestaan. Nu nieuwe eigenaren dus we waren benieuwd of er wat verandert was🤔. Maar het was nog net zo mooi en goed onderhouden. Hier kan ik ff wasje draaien en de temperatuur is beter🌞🌞Cañada de Miralles

Cañada de Miralles

Cañada de Miralleseen jonkie, schattig😃🐈

18-10-2023, In de ochtend de was gedaan, het is goed weer dus lekker buiten drogen🤗😃. In de middag een flinke wandeling gemaakt👍😁

Cañada de Miralles

19-10-2023, We gaan vandaag naar Roquetas de Mar, veel wind onderweg en ook zo op de CP Roquetas del Mar. Het is best stormachtig te noemen, dus opletten dat niks wegwaait🤭. Eerst ff boodschappen gedaan en later nog een stuk over de boulevard gelopen, we zitten pal aan de kust⛱️.

Roquetas del  Mar

20-10-2023, Rustig dagje, gelukkig iets minder wind. Leuke buren waar we een poos mee gepraat hebben, zo komt de dag ook om🤭🤣

21-10-2023, Fijn🎉, de wind is gaan liggen. Heerlijk stuk gewandeld, richting de vuurtoren en een kasteel. Onderweg wat gedronken op terrasje 🍻☕️

Roquetas de MarRoquetas de Mar

22-10-2023, Eigenlijk zouden we morgen vertrekken, maar onze afspraak die we hadden met de mensen waar we 13 jaar terug 4maanden hebben 'gewoond' in Niguëlas, is door hun afgezegd. Anders waren we nog een paar dagen naar Granada gegaan om met hun te eten/drinken etc. Het is zeker 200 km verderop dus beetje onzin om voor niks heen en weer te rijden. Op deze CP kunnen we blijven tot dat we bij Milucar terecht kunnen. Wel leuk want er is hier zat te doen🤗😁😃. Vandaag ri moeras gebied gelopen, zag er mooi uit maar ging nog heel stuk verder.

Roquetas de MarRoquetas de Mar

Dat doen we dan de volgende keer met de fiets

Roquetas de Mar

23-10-2023, We zijn vanmorgen wel even op pad geweest om de tank vol te gooien (wanneer je langer stilstaat is het beter om volle tank te hebben) en we hebben LPG getankt. Bij het benzinestation was ook wasplaats voor grotere voertuigen dus de camper is gelijk weer ff schoongespoeld. Verder rustig dagje gehad.

24-10-2023, Precies vandaag kennen we elkaar 41 jaar🎉🎉 Lekker ijsje en biertje op terrasje gehaald om dit te 'vieren'

25-10-2023, De wind is de afgelopen dagen flink aanwezig,  vandaag was het daardoor niet erg aangenaam om buiten te zitten. De temperatuur blijft wel goed maar, alles om je heen waait weg, zelfs je stoel 🤣🤣als je even opstaat om wat te doen.  Conclusie; Rob is een stuk gaan lopen en ik ben aan een legpuzzel begonnen🤗. Ik zeg goeie dagbesteding👍👍.

Vanaf nu blijven we een poosje op deze plek👍🤗😃, iedereen weer lieve groetjes en tot het volgende verhaal😁👍🤗🌞🌞🌞

1. Mario:
    Weer een leuk verhaal
    Gezellig om het te lezen
  2. Ellen Eimers:
    29 oktober 2023
    Wat fijn dat jullie weer lekker onderweg zijn en hoe wij genoten hebben van en met jullie tijdens de 4 daagse 🥰
  3. Katty:
    29 oktober 2023
    Leuk om te lezen, groeten van ons.
  4. Anissa:
    29 oktober 2023
    Leuk om weer te lezen en gefeliciteerd met jullie jubileum van 41 (!!!) jaar! En nog steeds verliefd. Dikke kus 😘😘
  5. Tineke:
    41 jaar alweer.......ik weet het nog.....❤
    Liefs van mij!!😘💞
  6. Nick van genderen:
    Gefeliciteer met jullie 41 jaar samen
    Lekker blijven genieten van het leven samen 😘
  7. Liedy:
    29 oktober 2023
    Goeie tijd nog. En minder wind.
    Heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
  8. 😘Bea:
    29 oktober 2023
    Gefeliciteerd met de 41 jaar❤😀.
    Prachtige foto's en verhalen weer. Leuk en knap dat Rob " De vierdaagse" heeft uitgelopen. Toch ook pittige omstandigheden met de warmte en bergachtig gebied. Petje af! Nu weer lekker verder ontdekken en genieten. Liefs
  9. Mary Bregman:
    29 oktober 2023
    Wat een prachtige reis en indrukken via de mooie foto’s. Zo reis ik een beetje mee, hartelijke groeten Mary Bregman
  10. Thanja:
    29 oktober 2023
    Heerlijk om te lezen weer en gefeliciteerd met jullie jubileum! Xx
  11. Caroline:
    2 november 2023
    Wat gezellig om jullie belevenissen te lezen en van de foto’s te genieten. Echt prachtig.
    Op het moment dat ik dit schrijf stormt het behoorlijk hier dus blijf maar lekker daar . Het is hier echt herfstweer🍂 met veel 🌧️
    41 jaar samen, een dikke felicitatie waard XX
    Lieve groet van ons samen 👋
  12. Tineke:
    6 november 2023
    Wat toevallig Erica! Wij waren 14 oktober ook in de buurt van Granada, wilden daar overnachten maar toch door gereden naar Almeria om vandaar uit naar Marokko over te varen. Uiteindelijk met de groep nog een nacht in de Sierra Nevada gestaan op cp Route 66 bij Tabernas. Begin december zijn we terug in Spanje. Who knows, lopen we jullie tegen het lijf!
  13. Marja:
    16 november 2023
    Wat bijzonder dat jullie elke keer weer unieke plekjes weten te vinden. Aan de foto’s te zien absoluut de moeite van het bezoeken waard.
    Fantastische prestatie Rob om de Vierdaagse te lopen 👍🏻🥇.
    Blijven genieten graag 🥰🥰