Verbouwen, trouwerij en verjaardag

15 januari 2024 - Almere, Nederland

We gaan op weg naar Nederland, onze nicht is bezig met een appartement kopen. Wat inhoud dat er geklust en verhuisd gaat worden en wij gaan ze helpen. Ook hebben we een trouwerij van de dochter van onze beste vrienden en... we zullen weer eens 'life' bij de verjaardag van onze zoon zijn. Zowel de dochter van onze vrienden en onze zoon weten niet dat we aanwezig zullen zijn dus echt leuk om ze te verrassen 🎉🎉. Het is nog wel een dingetje dat we dus in de winterperiode in Nederland zijn, maar je moet wat voor ze overhebben👍😄🤭😊 en weer iets nieuws en uitdagends in het vooruitzicht is ons ook niet vreemd en gooien we ineens de planning om🤣🤣. Het houd het leven spannend en leuk🤗🤩😄😄

01-01-2024 Het nieuwe jaar is weer begonnen🎉🎆. Het oude jaar werden we onverwachts uitgenodigd om te komen BBQ'en, door camperburen. Maar aangezien we tussen de middag met vrienden behoorlijk hadden geluncht zaten we echt nokkie vol,  we waren evengoed welkom om oud en nieuw met hun te vieren😋🤭. Superlief en ontzettend gezellig. We hebben de hele avond buiten gezeten en na alle eterijen kregen we het traditionele gebak: Roscón de reyes! Ik was de gelukkige met de koning🎉🎉🎉🫅🎉🎉🎉.

De Koning

Uiteindelijk gingen we rond 3.00u naar bed🫣. Na een korte nacht zijn we rond 10.00u vertrokken, uitgezwaaid door onze buren👋. In Roquetas de Mar hebben we diesel en gas getankt en om 15u  waren we op een mooi plekkie vlakbij Lorca

Lorca

02-01-2024, Vandaag rond 10.30u vertrokken, mooie rustige rit en om 15.00u aangekomen bij Valencia in Albalat dels Sorells op CP Nomadic.

03-01-2024, Vandaag zijn we naar Valencia geweest met de tram. Het was in de ochtend wel bewolkt maar later trok het helemaal open en was het weer lekker warm🌞. We kwamen langs het gemeentehuis wat opengesteld was voor publiek, dus dat was erg leuk om daar eens binnen te kijken.

Valencia

Er was binnen ook een grote 'kerststal' onderdeel van de Belénroute

ValenciaVanaf het balkon nog leuke foto's gemaakt. Valencia Verder heerlijk gekeuveld door Valencia. Eenmaal weer bij de camper nog poosje in de zon gezeten. Heerlijke dag🤗🤗😁👍

04-01-2024, Nu gaan we wat meer km's rijden zodat we iig op tijd in Nederland zijn voor de bruiloft🥳. We zijn om 10.30u vertrokken en de rit verliep erg vlotjes. Met wat pauzemomenten waren we om 16.15u in Salitja op CP 'Granja Mas Bes', een plaatsje net voor Gerona. Het was redelijk zonnige dag met af en toe wat bewolking.

05-01-2024, Vandaag is de zon ver te zoeken, het regent ook iets 🌨. Hier is een boerderij winkel en daar hebben we brood en wat lekkere dingen gekocht en rond 10.00u zijn we gaan rijden. De route was afwisselend snelwegen en doorgaande wegen, wel prettig voor de chauffeur 👍😁. Rond 16.15 aangekomen op CP La Canourgue in Frankrijk, een pas d'etappes CP, simpel maar belangrijke dingen aanwezig (water tappen, lozen, stroom en toilet verschonen)👍😁

06-01-2024, Vroeg vertrokken, we willen wat km maken. Het is erg rustig op de wegen dus we kunnen lekker door tuffen. Wat opvalt: veel van de plaatsnaam borden aan het begin en eind van een dorp hangen op z'n kop! Na het hebben opgezocht blijkt dat het een actie is van boeren, net als bij ons de omgekeerde vlaggen vorig jaar😁🤭. Rond 17.15 kwamen we op de volgende CP in Arcis sur Aube, het is weer een pas d'etappes CP, dus alles wat je nodig hebt is er. Het werd al donker, ff wennen weer hoor want in Spanje word het pas 18.15 donker😁.

07-01-2024, Wederom bijtijds gaan rijden want de plek en het weer nodigen niet uit om rustig aan te doen🤭🤣. Vandaag rijden we het laatste stuk, we gaan eerst nog in Vessem staan. Eenmaal aangekomen zagen we wat de vele regen hier in Nederland heeft aangericht. We konden niet op de CP zelf staan (gevaar op vastzitten in de blub) maar we mochten achter het restaurant op verhard stuk staan👍🤗🤗.  Rob en ik zijn beiden flink verkouden geworden, ons lijf vind de overgang veels te groot...4 jan 20⁰ in Valencia en 7 jan -1⁰ in Vessem🥶

08-01-2024, We startte de dag met sneeuwvlokjes, dus we hebben het niet alleen koud, we worden ook nog getrakteerd op een wit landschap🤭. De kachel geeft wat problemen(niet handig nu!!), maar gelukkig hebben we het euvel gevonden en is het weer aangenaam in de camper😉. We hebben een wandeling gemaakt, maar die was iets langer dan dat ik dacht en daar had ik later een beetje spijt van. We zijn totaal niet fit door die verkoudheid🥴. Rob is later nog wat boodschappen gaan doen en ik ben een uurtje mijn bed ingedoken 😴. Hoop dat het morgen wat beter gaat🤔.

09-01-2024, Vandaag ga ik het kado voor de bruiloft nog ff afmaken en onze vrienden waren begin januari 40 jaar getrouwd🎉🥳, ook wel weer byzonder tegenwoordig. We hebben een kleinigheidje gekocht en we doen wat in een envelop, zodat ze zelf iets van bloemen kunnen kopen.

10-01-2024, Vandaag gaan we naar Dordrecht op CP Westergoot waar G ons ophaalt. We zijn zeer benieuwd hoe het bruidspaar zal reageren ze hebben geen idee dat wij in Nederland zijn🤣🤣. Om 15u waren we bij onze vrienden en konden we heerlijk bijbabbelen en voorbereidingen treffen voor de bruiloft. De bruid komt vanavond ook hier slapen, dus de verassing gaat dan plaatsvinden....spannend🤗🤭. Om 19.30u stond de bruid aan de deur en Rob en ik deden open....... ze keek en geloofde haar ogen niet en ze heeft wel 10 minuten staan huilen in onze armen en ze riep steeds " wat een mooi kado ". Kortom missie geslaagd🥳🥳🥳

11-01-2024,   De trouwerij👰‍♂️💞🤵.........   het is deze dag helemaal goed verlopen, de kapster deed de haren een werkgever (fotografe) deed de foto's,  vrienden versierden de tuin, wij deden allerhande klusjes en zo liep het heel gladjes naar het hoogtepunt. De ceremonie was mooi, de borrel met fam en vrienden was goed geregeld en het diner was ook prima. Het was een geslaagde dag!🍾🥂🎁💍💍📖🖋

12-01-2024, We zijn redelijk bijtijds naar de camper gebracht en zijn naar de dealer geweest om wat reparaties uit te laten voeren. Daarna naar Weesp CP Vecht en Weide waar we graag staan als we in Nederland zijn😁

13-01-2024, Onze zoon is vandaag jarig en die gaan we eind van de dag verrassen. We gaan uit eten met hem en onze nicht en haar man. Hij was zeer verrast en de avond was erg geslaagd👍💞🎁😁.  De komende maanden blijven we in Nederland om te klussen en ondanks het koude en donkere weer vinden we het ook wel weer leuk om een poos in Nederland te zijn zodat we iedereen weer zien en/of spreken👍🤗🤗

1. Anissa:
    15 januari 2024
    Ik ben blij met jullie! ⚒️🖌️🏚️🧼🔑
  2. Liedy:
    Verrassing Erica!!
  3. Ron van Nimwegen:
    15 januari 2024
    Hoi Rob en Erica , wat ontzettend leuk dat jullie er zijn en wat een bijzondere verassing voor het bruidspaar , gr R 🥳N
  4. Marja:
    15 januari 2024
    Super gezellig dat jullie er zijn maar ook super dapper om de kou te trotseren. Altijd welkom hè als het al te koud 🥶 en nat ☔️wordt.
    Liefs, Marja
  5. Mary Bregman:
    15 januari 2024
    Gefeliciteerd met Jullie zoon en het is in ieder geval nooit saai zo telexen, hartelijke groeten Mary
  6. 😘Bea:
    16 januari 2024
    Wat leuk dat alle verrassingen zo geslaagd zijn .
    Heel veel plezier met klussen en verhuizen. Geniet van het echte Hollandse weer, wij genieten van wat mildere temperaturen🌞
  7. Daniëlle:
    17 januari 2024
    28 januari lopen we de Egmond wandelmarathon ,dus Rob als je zin hebt....
  8. Fer en Liana:
    19 januari 2024
    Leuke verrassingen allemaal, en heerlijk Hollands weertje…..! Goed verhaaltje en mooie foto’s….leuk om jullie te volgen, dikke knuffels van ons!!! (klus ze)
  9. Caroline:
    24 januari 2024
    Wat gezellig weer om iets van jullie belevenissen te lezen.
    En “Genieten” van het Hollandse weer.
    Wanneer jullie buiten het klussen tijd hebben voor koffie oid, dan zouden we het gezellig vinden om wat af te spreken.
    We appen!