Via Duitsland weer ri Nederland

16 augustus 2023 - Almere, Nederland

27-07-2023, Vandaag in Duitsland aangekomen, we staan op een mooie CP 'Wohnmobilhafen am Kanal Cafe' in Rendsburg. Om in de oude stad te komen kun je over een zwevend veer

Rendsburg

of onder de voetgangers- fiets tunnel gaan. Wij hebben het laatste gedaan👍

RendsburgRendsburg                             Leuke stad om rond te wandelen🤗. Vanuit de camper kunnen we de boten langs zien varen

Rendsburg

28-07-2023, De zon schijnt al volop als we wakker worden🌞. Eerst ff wat boodschappen gedaan en na de lunch stukje wandelen. Een stukje verderop bij de CP liggen allemaal delen van windmolens, tjeetje wat zijn die wieken groot als je er zo dichtbij staat😳. We konden verder doorlopen over dat terrein  en kwamen bij het zwevend veer uit. Er stond niets over betalen of prijsaanduiding dus we zijn er maar op gegaan, bleek dat het gratis was👍🤗🤣.

Rendsburg

Echt grappig om zo over te steken 🤭. Aan de overkant nog een stuk gelopen en zo kwamen we bij de langste zitbank uit, deze is ruim 500 meter lang🤣🤣, ruimte zat om ff te zitten😀.

Rendsburg

Toen weer terug naar de CP via de ondergrondse tunnel😊.

Rendsburg

Vanavond kwam er nog een passagier schip voorbij,

Rendsburg

dat wisten we omdat ze dat hier op het info bord melden.

Rendsburg Best imposant!!!

29-07-2023,  Alles in gereedheid gebracht om weer stukje verderop te gaan. We hebben onderweg zon en flinke plensbuien gehad maar eenmaal op de CP scheen de zon en was het warm🌞. We staan op CP 'Wohnmobilstandplaz Mölln- am Ziegelsee'. Na de lunch stukje wandelen, het is een verrassend leuk dorpje.

Mölln

MöllnMöllnMölln                    Het standbeeld van Tijl Uilenspiegel (zou hier gestorven zijn in 1350). Het verhaal wil, wanneer je zijn schoenpunt en duim tegelijkertijd aanraakt dan brengt dat geluk. Zo te zien hebben al veel mensen dat gedaan, ze zijn helemaal glad gesleten🤣. Verder veel oude huisjes, zelfs wat sprookjesachtig. Natuurlijk ook wel weer een kerk. En waar ze in Denemarken meestal een zeilschip in de kerk hebben hangen, hangt hier een ander tafereeltje; bijbel lezende figuren🙏.  De CP is sober, maar kost 7€ met stroom! Wel naast zo'n leuke plaats; helemaal oke!!

30-07-2023 Na een nacht met wat plensbuien startte de dag droog en met een flauw zonnetje. Rond 10.00u gaan rijden, mooie route door allerlei kleine dorpjes en tussendoor wegen. Rond 12.00u waren we op de volgende CP 'Wohnmobilstellplatz' in Adendorf. Goeie plek weer, met alle faciliteiten die we nodig hebben😄. S'middags nog ff gaan wandelen, maar Adendorf is niet spectaculair, ja ze hebben een kerkje

Adendorf

en een parkje maar geen aparte of oude huizen of gebouwen...beetje saai wel🤣

31-07-2023. Regen regen regen🌧🥴 niet erg om stukje te rijden. Eerste plekje wat we hadden uitgezocht wad niks, drassig en saai. Verderop gegaan en onderweg ff stopje om te eten.

Balge

Leuk plekje gevonden midden in een klein dorpje. Top geregeld van deze gemeente👍👍.  Winkels etc. om de hoek, dus wat wil je nog meer🤗👍.

Barnstorf

We zijn wat later aangekomen dan dat we dat normaal doen, maar ja met dit weer hoef je niet heel vroeg ergens te zijn want dan zit je alleen naar af te wachten tot het avond is of dat het droog wordt 🫣. Rond 15.00u zijn we nog een stukje gaan wandelen en zowaar is het vanaf die tijd ook droog gebleven 👍🤗. Het is een leuk dorpje:

BarnstorfBarnstorfBarnstorfBarnstorf

Barnstorf

01-08-2023, helaas weer regenachtig vandaag,  zogezegd Jantje lacht🌞 Jantje huilt🌧🤭. We hoefden niet zover te rijden en rond 12.30u waren we op CP Haselüne in Haselüne, simpel maar prima aan een groot meer waar we omheen hebben gewandeld.

HaselünneHaselünne

Eind van de middag kwamen een gezin uit België  met een superleuke en praktische camper👍😄

HaselüneHaselünne

HaselünneHaselünne de eigenaars spraken honderduit over hun camper, op een leuke manier🤗👍

02-08-2023, Ik denk dat het mooie weer even over is, het regent bijna non stop🌧. Vandaag gaan we Nederland weer in, we gaan naar B&H. Gezellig, zijn we een poos niet geweest👍😄. Heerlijk bijgekletst, heerlijk gegeten kortom erg gezellig🤗💕. We konden met de camper op de oprit staan, echt fantastisch😄👍

03-08-2023, Bijtijds weer vertrokken, B heeft ons uitgezwaaid. Tussen de middag waren we 'thuis' in Almere en hebben we gezellig geluncht. Ff was gedraaid en nog heerlijk ff bijgekletst met C. Daarna zijn we naar Weesp gereden, ons vaste stekkie als we in Nederland zijn🤗. Onze vrienden hier wachtte ons al op en het was een gezellig weerzien🫂🫂. We blijven nu tot half september in Nederland en dan vertrekken we weer richting Spanje😄😍😍🌞🌞

06-08-2023, ja...vandaag jarig. Vier het verder niet, dus lekker rustig dagje, helaas met veel regen🌧🌧

07-08-2023, komende tijd druk druk druk, wel lekker een soort vakantie gevoel, in een groot huis👍🤩. Onze fam is lekker op vakantie, en wanneer ze thuiskomen is de nieuwe keuken geplaatst,  dus voor ons de 'taak' alles uit en inruimen, en tussendoor ook nog ff soppen😄. Op de CP in Weesp maken we  ook weer twee weekjes de boel schoon, dus we vervelen ons niet. De camper staat in Weesp in de stalling, dat is ook prettig👍. Daarna nog onze vriendin een paar daagjes ondersteunen, die geopereerd wordt aan haar voet. En dan zit het er al weer op, we zijn deze keer maar kort in Nederland🤭🫣

Voor nu even een korter verhaal maar vanaf half september gaan we weer reizen en komen er weer nieuwe verhalen 😄👍🤗👋

1. Katty:
    16 augustus 2023
    Nog wat werken en dan heerlijk richting Spanje.
  2. 😘Bea:
    17 augustus 2023
    Mooi laatste stukje van jullie trip naar Denemarken. Nu lekker in Nederland, fam. en vrienden bezoeken die dat uiteraard heel gezellig vinden😀Geniet van jullie " vakantiehuis" en in september weer op naar nieuwe avonturen 😘
  3. Nick van genderen:
    17 augustus 2023
    Welkom terug in NL laat even weten als je in de buurt bent 😉
  4. Esther Mulders:
    22 augustus 2023
    Fijn dat jullie even terug zijn in Nederland. Het weer is nu in ieder geval mooi. Geniet van jullie tijd hier.