Denemarken 🇩🇰

26 juli 2023 - Augustenborg, Denemarken

29-06-2023, Het idyllische plekje verlaten en verder naar het noorden gereden. De CP is in Råbjerg Mile en is gratis, wel wonderlijk want het gebied is best toeristisch. Naast de CP liggen de duinen sommigen wel 30 meter hoogte. Als je er loopt, nou beter gezegd klautert🤣, waan je je in een woestijn gebied🤗🤩

Maar we zijn eerst op de fiets naar Skagen gegaan om de Tinsandede kirke te bezichtigen. Deze kerk is na hevige zandstormen in 1775 onder het zand gekomen en alleen de toren was nog te zien, dus best byzonder!

SkagenSkagen   SkagenSkagenSkagen  Eenmaal weer terug bij de CP hebben we de duinen bedwongen😁😁, was zwaar maar superleuk om te zien en te doen. Het zijn zogeheten 'wandelende duinen' ze schuiven elk jaar zo'n 20 meter naar het Noordoosten, wel een gek idee😳Råbjerg MileRåbjerg MileRåbjerg Mile

Råbjerg Mile                       Het is ook voor Deense maatstaven iets byzonders, het is de enige 'woestijn' van Denemarken en het grootste Europese duingebied.                                                De hele dag hebben we goed weer gehad met zon, maar eind van de middag trokken er donkere wolken binnen. In de avond hebben we regenbuien gehad🌧

30-06-2023, vandaag weer een winderige🌬 dag, maar wel weer met volop zon🌞. We gaan weer iets zakken en gaan door Aalborg

AalborgAalborg

naar Bælum, waar een kleinschalige cp is bij iemand prive op het terrein. Het ziet er prachtig en ruim uit, de eigenaren zijn erg vriendelijk en alles kan en mag🤗👍.

BælumBælum

Even een handwasje gedaan want nu is er zon en wind en morgen geven ze toch weer wat regen op😬.

SpoelenWasje 🪣🧼

We willen hier een paar daagjes blijven, als het weer het toelaat🤭.

01-07-2023, Het weer was wat minder vandaag  de ochtend droog en hebben we de boodschappen gehaald. In de middag vielen er wat buien en miezerde het soms.

Wandeling Bælum

Rob heeft een flinke wandeling gemaakt en nog wat leuke foto's gemaakt

Wandeling BælumWandeling BælumWandeling Bælum

en ik heb gepuzzeld (legpuzzel dus). Lekker rustig en ontspannen👍

02-07-2023, ze voorspellen veel regen vandaag, dus we gaan op een verhard plekje staan, omdat we toch bang zijn niet uit het gras weg te komen als het werkelijk zo'n natte boel wordt😊. Gelukkig hebben ze die keuzemogelijkheid hier, het verharde plekje is iets minder gezellig maar wegzakken is erger🤣🤣. We zijn wel ff buiten geweest om boodschappen te doen en Rob is nog gaan wandelen👍. Verder rustig dagje😊 met Max, de tour wielrennen en damesvoetbal 😊👍

03-07-2023, vandaag geven ze onstuimig en zeer wisselend weer op, dus niet erg om stukje te rijden🤭. Vanuit hier rijden we rondom het Mariager Fjord en in Mariager zelf zijn we  gestopt voor de lunch en door het haventje gelopen.

Mariager FjordMariager fjord

Er is een mogelijkheid om met boot, bus en trein een georganiseerde route te maken over en om het Fjord, ziet er leuk uit, maar het weer is te onbestendig🌧🌬

Mariager Fjord

🌞. Ook nog een paar boodschapjes gekocht en toen weer verder om het Fjord👍

Onderweg rond het Mariager Fjord                       Prachtige route, langs het Fjord en door verschillende soorten landschappen, vooral weidse uitzichten!  We zijn daarna naar Sangstrup Klinter: (Klif gebergten) gereden. Ook weer byzonder om dat hier aan te treffen.Sangstrup KlinterSangstrup Klinter                       Denemarken is echt een veelzijdig land🤗😁🤗. Na een wandeling langs de kliffen zijn we naar de volgende CP 'Bannislund' gereden en ook daar weer mooi uitzicht, dit keer over de baai van Arhus

Rønde we hebben weer een mooie dag achter de rug😊😀en kregen s'avonds nog bezoek van een grote haas en een hert in het glooiend gebied voor ons🤗😀🤩

04-07-2023, wakker worden met een mooi uitzicht..... één van de charmes van camperen👍😊🤗, dat verveelt nooit!! Vandaag was weer zo'n dag😁. Rond half 10 vertrokken om met kleine omwegen, waarin we dingen bekijken, richting Jelling te gaan. Eerst 9 km verderop om een Trol te zoeken, maar helaas niet kunnen vinden😳🥴. Op naar het volgende punt; de oneindige brug

Den Uendelige Bro                      hoe simpel is het om een soort van attractie te maken..... nou zo👍😊. Ook zagen we hier nog een imposant hotel/restaurant Hotel restaurant                      Na een rondje over de brug, gingen we weer op pad om nog een Trol te zoeken, nou dat ging makkelijk want deze stond in de berm van de weg🤣Trolgelukkig nog net op tijd een foto kunnen maken vanuit de camper👍. Daarna op naar de volgende Trol,  in Silkenborg. Daar werden we nog verrast door een soort kunstwerken in een tuin, en de route naar de Trol ging deels door die tuin.TrolKunst tuinKunst tuin

Kunst tuin                      Onderweg hadden we veel korte pittige buien, maar gelukkig was het bij de tuin lekker droog en zelfs zonnig👍🌞, dus heerlijk gewandeld😁🤗. Uiteindelijk rond 15.00u bij  CP 'Kollerupgaard' bij de plaats Jelling aangekomen. Prachtige plek zelfs met klein museum van oude spullen van de eigenaren waaronder deze oude klomplaarsen🤭😀

Klomp/LaarsCPOns huisje

05-07-2023, 🌨🌨 regen regen regen, dat is het verhaal van vandaag 😊🥴. We zijn naar Ribe gereden, daar zijn we eerder geweest. Hier kun je ook met een tent staan en morgen komt G met de motor hier naartoe. Hij gaat op reis naar Finland en komt even bij ons langs... hardstikke leuk en gezellig👍😁. Het is altijd leuk als we bezoek krijgen wanneer we op reis zijn. We staan op CP 'Storkesøen'.

06-07-2023 Jaaaaaaaa de zon schijnt weer🌞. Dat is heerlijk wakker worden!   Als het goed is komt G vandaag en we bereiden alvast het avondeten voor zodat we niet de hele tijd aan het kokkerellen zijn, we eten babi pangang. Vanmiddag nog poos gewandeld op het terrein hier,

Wier verwijderen

wat best groot is. Ze hebben ook verschillende soorten huisjes te huur, je kunt vissen in 3 grote vijvers. Je ziet dan ook een komen en gaan van vissers, best bedrijvig allemaal.

CP StorkesøenWier verwijderen

Na het eten tussen de middag, ff wasje gedaan, er staat nog aardig wat wind en dan samen met de zon...👍👍

CP Storkesøen                       Rond 17.00uur kwam G aangereden, hij had een goede rit gehad.  Even koffie drinken, de tent helpen opzettenVisite👍🤗😀

en happie eten👍🍻🍽, geslaagde dag weer en gezellig dat we weer visite hebben🤗👍

07-07-2023, gezellige dag samen met G, wandelen, winkelen, uit eten, superijsje gegeten, gezellig gebabbeld en prachtig weer🌞🌞🌞. Morgenvroeg zal G weer op de motor stappen en verder reizen richting Finland, nu al gedag gezegd want het kan zo maar zo zijn dat hij rond 6.00u al vertrekt👍🤗

08-07-2023, G is vertrokken en wij zijn rond 9.30u ook weer aanstalten gaan maken om te vertrekken. Eerst ff servicen en boodschappen doen. Het belooft een warme dag te worden, om 8.30 was het buiten al 21⁰C🌞👍. Rond 12uur op de volgende CP gearriveerd,  CP 'Boldinggaard'

CP Boldinggaard

CP Boldinggaard Prachtige plek bij een kippenboerderij, ze houden hier 48.000 kippen🐔🐔, best veel (maar je hoort er niets van👍). Dus hebben ze dagelijks ook minstens zoveel eieren🤗👍.

CP BoldinggaardCP BoldinggaardCP Boldinggaard

Eigenaars zijn zeer vriendelijk en vertellen graag over hun leven hier👍. We hebben heerlijk bij de camper gezeten, ook de F1 buiten op de laptop gekeken.  Uiteindelijk zijn we pas rond 21.00u naar binnen gegaan.

09-07-2023, de dag begon weer prachtig,  samen naar het dichtstbijzijnde dorpje gelopen

CP BoldinggaardWandeling

en een klein beetje  boodschappen gedaan, het was ruim een uur lopen dus fijn voor onze beweging, gaat ook steeds wat beter met mijn hielspoor gelukkig😅.  We kregen van de eigenaar een doosje met 6 verse eitjes, heerlijk. Na de lunch heeft Rob nog een stuk gewandeld en ik heb heerlijk bij de camper gezeten.

CP BoldinggaardVanmiddag nog weer buiten de F1 gekeken, het weer gaat wel wat veranderen, er wordt regen voorspeld.....we wachten het maar gewoon af🤭🤗

10-07-2023, Vannacht is het gaan regenen, en zo ook de ochtend nog🌧. In de middag trok het weer helemaal open en werd het weer lekker warm. Boodschappen gedaan en Rob heeft vanmiddag een stuk geskeelerd,  aardig vlak hier dus goed te doen👍🤗. We kregen vandaag buren, ook Nederlanders,  dus gezellig babbeltje gemaakt😃👍. Vanavond een prachtige lucht🤩

Zonsondergang

11-07-2023, wisselvallig weer vandaag, af en toe een buitje. Rob heeft flinke wandeling gemaakt, ik heb het Diamond paint weer eens tevoorschijn gehaald, leuk weer voor de afwisseling👍🤗. Nog wat verse eitjes geregeld, meestal worden ze per 30 st verkocht, maar ik mocht er 10 kopen, dat is voor ons voldoende😀. Vanmiddag lekker pannekoeken gebakken😋

Pannekoeken mjammie!!!                               morgen zijn we van plan om vroeg op te staan om het proces van de eieren van kip tot eierdoos te volgen👍🤭, één van de medewerkers is Nederlandse en zij zal ons het één en ander vertellen.

12-07-2023, Het was leuk om het eieren proces van dichtbij te zien. Veel gaat machinaal maar het uitsorteren wordt met de hand gedaan . De foto's zijn van het machinale gedeelte want we wilden geen personeel erop zetten👍🤭

EierenEierenEierenEierenEieren er staan ook 2 nieuwe video's  onder het kopje video👍😀                                                  Wisselvallig weer vandaag, vanmiddag knapt het ws op en gaan we stukkie lopen en boodschappen doen.  Het weer is idd opgeknapt en we hebben de hele middag buiten kunnen zitten👍. De hond van de eigenaren kwam ook nog even langs, doet geen vlieg kwaad en ging een poos naast onze camper liggen. Op deze manier, mag ik honden wel

Bewaking

13-07-2023, we rijden vandaag naar het grote eiland Funen, we gaan over de kleine Bælt brug naar Middelfart.

Kleine Bælt brug Denemarken

De CP 'Fænø Odde plads' is echt op een prachtige lokatie!!!

CP Fænø Odde Rasteplads

Ik had gelezen dat je over de kleine Bælt brug kan lopen onder begeleiding van een gids, maar dat je wel moet reserveren. Ook is het redelijk aan de prijs  maar ik had er toch wel zin in, dus vanmiddag zijn we er naar toe gelopen en ik had geluk, er was nog 1 plekje vrij👍🤗

Kleine Bælt brug Denemarken

Kleine Bælt brug DenemarkenKleine Bælt brug DenemarkenWat een leuke en spectaculaire ervaring. Rob ging niet mee, hij heeft toch wel iets van hoogtevrees en zag de uitdaging ook niet🤣🤣. Ik mocht geen losse spullen meenemen dus kon zelf geen foto's maken. De gids heeft wel foto's gemaakt, die je later kon downloaden en Rob heeft nog wat foto's kunnen maken gelukkig🤗. Het verhaal van de gids was wel in het Deens, maar een aardige Deen heeft voor mij veel vertaald, dus nog wel wat opgestoken👍😀

14-07-2023 , vandaag een mooie wandeling gemaakt, Rob eerst nog in de ochtend, 11km gelopen en samen na de lunch, in combinatie met boodschappen doen. Ik heb nog bruinvissen, soort dolfijnen, langs zien zwemmen en in de middag kregen we Nederlandse buren waar we heel gezellig mee hebben gebabbeld. We gingen daardoor pas laat eten en hebben we het simpel gehouden🤭

15-07-2023,  Weer stukje verderop gereden naar CP 'Agernæs Havn', superleuk klein haventje met prachtig uitzicht

CP Agernæs Havn in de middag zijn we gaan wandelen naar het (schier)eiland Helnæs, leuke route, wel over de weg maar het was er niet druk dus ging prima👍

Wandeling Helnæs

Wandeling naar HelnæsWandeling Helnæs

Wandeling Helnæsdaar ook weer mooie uitzichtenWandeling Helnæs

Wandeling Helnæs                      we hebben ook weer prachtig weer gehad en mogen dus niet klagen als er af en toe wat buien vallen🤣. De Denen gaan vaak massaal naar dit soort plekjes om te picknicken en te zwemmen, het zijn echt buitenmensen😃. Vanavond hebben we een paar flinke onweersbuien gehad, wel logisch na zo'n warme dag. ⛈️⛈️

16-07-2023, Vannacht ging het ook nog behoorlijk tekeer met wind en slagregens🤭. Toen we wakker werden was het droog en besloten we eerst een wandeling te maken. Er loopt een heel mooi pad langs het water, soort duingebied maar dan vlak🤣.

Wandeling langs zeeWandeling langs zee

Was prachtige route en aan het einde was een camping, daar zijn we ook nog overheen gelopen. Er stond nog veel wind, dus ruige zee🤗. Op de terug weg bijna bij de camper kregen we nog wat druppels, maar niet echt nat geworden. Rob is na de lunch nog gaan lopen,  de andere kant op, maar nu helemaal tot aan de vuurtoren. Het was 23 km🫣 .

Wandeling vuurtorenEen kite surferWandeling vuurtoren

Ik heb intussen de bedden verschoond, de vloer geveegd en gezogen, gedoucht en de aard en groente klaargemaakt voor het eten😁. Ook nuttig🤭

17-07-2023, nog steeds veel wind en nu ook veel regen. Binnen no-time staat de CP vol water, de ondergrond is stevig, dus er gebeurt verder niks🤭. We hebben de boodschappen maar even met de camper gehaald🥴, want we krijgen bezoek. Mensen die we in Spanje hebben leren kennen, dus heel erg leuk om ze weer te zien🤓.

Ons bezoek

Gezamenlijk de maaltijden gedaan, wij kokkerellen vandaag en zij morgen👍. Het plan is om 2 a 3 dagen samen op te trekken en dan gaat ieder weer zijn weg🤗😁. Vanmiddag werd het gelukkig weer prachtig weer, dus lekker erop uit 👍😀

Wandeling

18-07-2023, we rijden vandaag met twee campers, onze vrienden willen nog door naar het volgende eiland, maar rijden nu een stukje met ons op. De dag startte heerlijk zonnig🌞🌞 en we hoefden maar 3 kwartier te rijden voor de volgende CP 'Svendborg Stellplads'. Onderweg nog even langs een service station om water te tappen en toilet te legen. De CP stelt niet veel voor maar met goed gezelschap valt alles mee🤗. Wij rijden alleen over t eiland Funen, want volgend jaar zomer gaan we ip naar Zweden en komen dan toch over de betaalde bruggen (zijn behoorlijk aan de prijs) en dan pakken we het eiland Sæland er wel bij👍😁. Nu staat de prijs van de brug niet in verhouding met de korte tijd dat we op dat eiland kunnen zijn🤓. Na de lunch hebben we de stad en de haven bezocht, was erg levendig en gezellig.

SvendborgSvendborg

Vanavond met z'n viertjes de BBQ aangeslingerd en heerlijk buiten in het zonnetje kunnen eten👍🤗

19-07-2023, het schijnt dat deze CP nog maar pas is geopend en we merkten dat de ondergrond net iets te zacht is, waardoor het bij ons nog best lastig was om weg te rijden. Onze vrienden hebben een camper die gebouwd is op een vrachtwagen chassis, dus erg zwaar en bij hun waren de stabilisatie poten echt weggezakt. Dus hebben we toch maar een recentie geschreven zodat de eigenaren er iets mee kunnen doen. Verder was het een goede plek, vlakbij een levendige havenstad en een keuk centrum. Uiteindelijk op pad naar twee kleine eilanden,

EilandenEilandenEilanden

Tasinge en Langeland, op Langeland een leuke CP 'FrizitparkTullebølle' gevonden in het plaatsje Tullebølle.

CP TullebølleCP TullebølleCP TullebølleNaast een heel mooi park, waar veel Denen gebruik van maken. Er is een speeltuin, grote stukken grasveld, kleine shelters voor overnachting dus soort houten tent😀👍. In de middag nog een flinke wandeling gemaakt🤗😃WandelingWandeling

Wandeling

20-07-2023 vanaf vandaag rijden we weer saampjes in ons eigen huisje🤗. We rijden weer van de kleinere eilandjes af.

EilandEiland Op naar Odense, deze stad willen we gaan bekijken👍. Rond 12uur waren we op de CP 'Tarup campingcenter' vlak voor de deur van een Camper winkel 😁. Na de lunch op de fiets naar OdenseOdenseOdenseOdense                De thuisstad van Sprookjes schrijver Hans Christiaan Andersen. Het is een leuke stad om doorheen te wandelen.OdenseOdenseOdense

OdenseOdenseOdense Eenmaa⁹l weer terug bij de camper zijn we nog even in de camperwinkel gaan kijken, niks gekocht🤭

21-07-2023 onze vriend G is inmiddels op de terug weg, zijn reis naar Finland is door weersomstandigheden niet gelukt. Hij is wel in Zweden en klein stukje Noorwegen geweest. Vandaar dat hij vandaag weer een dagje op bezoek komt, want hij komt praktisch langs ons👍🤗. Reden om een camping te zoeken waar hij dan ook kan staan met tent of hutje, het is een caravan geworden op Camping 'Hejmstavnsgårdens' in Glamsbjerg

Glamsbjerg

Wij hadden ook een goed plekkie gevonden🤗. We hebben vanmiddag een flinke wandeling gemaakt en s'avonds heb ik lekker gekookt; G genoot van een lekker vers warm happie eten👍🤭. Morgen vroeg vertrekt hij weer en wij gaan ook weer stukkie verderop👍😁

22-07-2023, een heerlijke rustige route vandaag, door heuvelachtig landschap👍😁. Rond 12.00u zijn we op een CP aan een haven aangekomen, CP 'Bogense Havn og Marina'. Mooi uitzicht over de bootjes 👍😀.

Bogense

Wat een leuke stad is dit zeg🤗😍😍

BogenseBogenseBogenseBogenseBogenseBogenseBogenseBogenseBogense

Bogense                      we hebben hier wel 4 uur gewandeld!

23-07-2023, vandaag begint de dag met regen🌧 en ik heb niet het idee dat het nog droog wordt vandaag🥴. Nou ja stukkie langer door gereden als dat het plan was, want om op een betaalde plek te staan waar je geen gebruik maakt van de omgeving, kun je beter vrij staan👍. Het is vlakbij een historisch plaatsje dus hopen dat het eind van de dag nog droog wordt zodat we nog ff kunnen wandelen.

Christiansfeld

Christiansfeld Het is ff droog geweest, dus onze kans gepakt en stukje gewandeld. Het is een mooi plaatsje en staat op de Unesco werelderfgoedlijst🤗👍. Met mooi weer en zon zou het nog beter tot z'n recht komen, maar ja het kan niet altijd feest zijn. Gelukkig is de supermarkt naast de deur dus voor boodschappen halen is het weer geen probleem🤗😃.

24-07-2023, we hebben vandaag precies 30 km gereden. We wilden naar het havenplaatsje Årøsund, omdat je vandaar met de veerpont naar het eiland Årø kunt gaan. We staan op een mooie CP 'Årøsund Lystbåde Havn' met leuk uitzicht.

ÅrøsundÅrøsund

Dus zo gezegd zo gedaan, we waren er natuurlijk bijtijds en zijn direct na de lunch met de veerpont naar het eiland gegaan en daar wat rond gefietst.

Op de pontVeerbootVeerpont

Je kunt niet heel lang fietsen want ze hebben maar 1weg🤣🤣

Eiland ÅrøEiland ÅrøEiland ÅrøEiland ÅrøEiland ÅrøEiland Årø     Later, toen we terug waren, nog klein stukje gewandeld door het haventje

Årøsund

25-07-2023, het zal mooi weer zijn vandaag, dus ff handwasje gedaan en na de lunch zijn we naar Haderslev gefietst, rit van 16 km (enkele reis). Beetje pittig tegenwindje maar goed te doen. Mooie plaats met mooi centrum

HaderslevHaderslev                       en een prachtig stadspark.HaderslevHaderslevHaderslev     Ook nog even in de grote Domkirke geweest,

HaderslevHaderslev                                mooi en van binnen zo hoog!! Na ruim een uur door het stadje gewandeld te hebben, zijn we weer lekker terug gefietst...windje mee🤣🤣🤣🤣🌬

26-07-2023 we willen nog een laatste uithoekje van het zuiden van Denemarken in, het is Augustenborg geworden, leuk plaatsje aan het Alsfjord een uitloper van de 'Kleine Bælt'.

Augustenborg aan het Alsfjord

De camping/ CP 'Augustenborg Yachthavn' is prima en van alles voorzien wat we nodig hebben met de camper.

Augustenborg het is weer bij een jachthaven, dat zijn toch altijd prima plekjes😁. Na de lunch mooie wandeling gemaakt door het dorpje met het 'Augustenborg slot'

Augustenborgals hoogte punt. Het is gebouwd als paleis, later werd het een psychiatrisch ziekenhuis en vanaf 2016 huist het ministerie van landbouw er in. Je kunt er prachtig wandelen in binnen en buitentuin, maar helaas binnen niet toegankelijk voor publiek.

Vandaag was de laatste dag in Denemarken, we vinden het beiden een mooi, rustig en vriendelijk land. Het heeft al onze verwachtingen overtroffen omdat het ook zo veelzijdig is🤗🤩🤩🤩. We hebben voor dat we vertrokken het boekje van de Margrietroute besteld die door heel Denemarken loopt,  hier hebben we veel aan gehad en daardoor ook veel gezien waar we anders wellicht aan voorbij waren gegaan👍😊

Morgen gaan we de grens over naar Duitsland en we groeten iedereen weer😁🤗👍

1. Gerrie en Marian:
    27 juli 2023
    Mooi is Denemarken. Een interessant land met mooie gebieden.
  2. Mary Bregman:
    27 juli 2023
    Práchtige reis, zo krijg ik ook een inkijkje in Denemarken reis ik een beetje mee.
  3. Katty:
    Denemarken is prachtig...
  4. Thea:
    27 juli 2023
    Wat zijn jullie an het genieten leuk om het te lezen alleen het weer is wel erg wisselend maar ja jullie zien wel heel veel.nu lieve groetjes van
    ons blijf genieten Fred.. Thea
  5. Mario:
    27 juli 2023
    Wat een leuk en uitgebreid reisverslag.
    Je maakt het bijna zelf mee, al lukt mij al die kilometers “ meelopen” echt niet hihi
  6. Anissa:
    27 juli 2023
    Super leuk weer om te lezen. Het is echt alsof je mee bent. Leuk om te zien hoe jullie genieten van elke omstandigheid op jullie manier. Heerlijk ❤️
  7. Esther Mulders:
    27 juli 2023
    Weer een mooi verhaal van jullie gelezen, prachtig land, alleen jammer van de vele regen. Lijkt zeker veel op Nederland of veel rustiger? Ben benieuwd naar jullie verhalen uit Duitsland. Goede reis! Groetjes van Esther en Ruud
  8. 😘Bea:
    27 juli 2023
    Prachtig verslag en Denemarken is dus " de moeite waard" Leuk om te weten😃Bedankt dat we weer mee mochten genieten😘
  9. Fer en Liana:
    29 juli 2023
    Geweldige reis geweest zo te lezen en aan de foto’s te zien🤩,
    dank jullie wel voor het delen met ons 🥰
  10. Jose:
    31 juli 2023
    Ja, zeker heel leuk te lezen over Denemarken, over de Cp’s en de cultuur.
    Onze dochter is net vertrokken met 3 kleine kids in een camperbusje naar Denemarken.
    Helaas geven ze veel regen op🌨️
    Fijne reis nog!😊
    Groet van ons, Jan en Jose
  11. Ron van Nimwegen:
    1 augustus 2023
    Hoi Rob en Erica, wat een mooi land heh ! Liefs Ron.