Nog 2 weekjes erbij en dan weer op reis🤗👍🚐🚐

7 maart 2022 - Calpe, Spanje

22-01-2022,  Naar Nerja gewandeld met onze Duitse buurtjes, veel wind waardoor prachtige zee🌊

Nerja daar ook lekker gegeten tussen de middag, was een gezellige dag😃

28-01-2022,  Onze Duitse buurtjes zijn inmiddels weer gaan reizen richting Portugal, we houden contact👍😊. Wij hebben vandaag alweer stormachtige wind, wel met de zon erbij

Veel wind en veel zonBaywatch🤣🤣 dus uit de wind zit je heerlijk en.... een strandwandeling is met deze wind wel een 'must'🤪.

01-02-2022, Het plan was om vanaf vandaag weer te gaan reizen, maar het is hier nog zo heerlijk en we hebben de mogelijkheid om nog 14 dagen hier te blijven😊. Wel moeten we een paar plekjes opschuiven,  omdat deze plek weer door iemand anders besproken is😏, zo gaat dat😃

15-02-2022, Dag van vertrek na 2½ maand. Iedereen die we kennen gedag gezegd 👋 met de wetenschap dat we elkaar in december weer gaan zien😊😃🚐. Eerst zijn we naar Nerja gereden om de camper te wassen🪣🧼🧽, daarna naar Velez-Malaga om gas te tanken en uiteindelijk staan we nu bij het Castelo Sohail in Fuengirola.

FuengirolaOude Citroën

De zon schijnt en de plek is goed, dus 👍🤗😎🌞. Hier willen we 2 nachtjes blijven😃.

17-02-2022, Vandaag vertrek naar Coripe, hier zijn we al eerder geweest maar nu even als tussenstop om naar Finca Angela te gaan. Toen we daar aankwamen was het vol  dus zijn we direct doorgereden naar Finca Angela (Utrera).  Hier blijven we een paar nachten om van de heerlijke kookkunsten(en de beloofde Indische rijsstafel) te genieten van James . Afgelopen maandag had Rob een lekke band 🚲en die hebben we vanmiddag ff geplakt 🥴. We genieten hier volop, er zijn gezellige andere camperaars waarmee we gezamenlijk genieten van het gezellige eten s'avonds.

🌞🌞🌞Vóór het eten zien we nog net altijd de zonsondergang, vandaag (19-02) ook weer prachtig🤩🤩🌞.

22-02-2022, Vandaag weer op pad, Ecija is het doel, maar heel toevallig zijn ze daar de weg aan het asfalteren dus we kunnen er met geen mogelijkheid opkomen. De Spanjaarden zijn ook niet zo dat ze een schrijven ophangen met hoe lang het duurt🤣, ik hoop niet voor de mensen die er al stonden dat het erg lang duurt🤭🤔. Dus verderop dan maar.... en uiteindelijk  in Montilla terechtgekomen, een leuk dorp met veel historische gebouwen. Een wandeling is dan altijd leuk🚶‍♂️🚶‍♀️

MontillaUitzicht vanuit MontillaStreet-art

De CP waar we staan is niet byzonder en in 1ste instantie stonden we alleen, maar er kwam nog een Nederlander naast ons staan dus wel besloten om te blijven😃.

23-02-2022, Heerlijk rustig geslapen👌. Vandaag binnendoor naar Baeza, het was een prachtige route dwars door de olijfboomvelden, zover je kon kijken waren ze er🤭😊. Aan de rand van de stad een prima CP met alle service, vlak naast de supermarkt en je liep zo het centrum in. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt:

BaezaBaezaBaezaBaezaBaeza

BaezaBaeza

Baeza

24-02-2022, De route verloopt vandaag naar Chinchilla, een heel leuk historisch dorp. Kerken, kasteel en veel grotwoningen

CastilloChinchilla

Chinchilla Het was vanmorgen fris en bewolkt, onderweg ook niet veel zon gezien. Eenmaal op de plek van bestemming kwam de zon door en hadden we heerlijk weer om te wandelen🚶‍♀️🚶‍♂️🌞🌞

ChinchillaBij de grotwoningen, is dit bordje geplaatst🤭

25-02-2022, Vannacht heeft het wat geregend, er trekt een wolkenband over deze streek  dus ff weinig zon. Het land heeft de regen wel hard nodig🥴!! We gaan op pad naar d'Alfas del Pi, waar we tot 2 maart kunnen blijven op CP 'Orange Grove'. Het is een kleinschalige CP met Nederlands sprekende eigenaren, wel handig🤭. Ook dichtbij wat grotere plaatsen zoals Albir, d'Alfas del Pi, Altea en Benidorm dus we kunnen ons hier wel een weekje vermaken🤗.

CP 'Orange Grove'

26-02-2022, Vanmorgen nog erg bewolkt, op de fiets ff wat boodschappen gedaan. Eigenlijk wilden we naar een wandelgebied fietsen, maar gezien het weer hebben we besloten om tussen de middag ff te lunchen in de plaats Albir ff verderop en vandaar uit naar de wandelroute te lopen.

WandelingMooie kust

Zo zijn we lekker de hele dag in touw en anders zit je toch veel in de camper.  De wandeling was onverwachts prachtig🤩🤩 .

d'Alfas del PiL'Alfas del Pi

Ook buiten verwachting; in de middag werd het steeds wat warmer en ging de zon zelfs schijnen🌞🌞. Onderweg kwamen we deze dame in klederdracht tegen en ze had geen bezwaar dat we een foto maakte🤗👍

Klederdracht

27-02-2022, Vandaag naar Altea gelopen,  hier waren we al eerder geweest maar nu kwamen via een andere kant het plaatsje in  dus zie je ook weer een andere omgeving😉😃. In de middag nog een poos bij de camper kunnen zitten  de zon kwam nog lekker een poosje door🌞🤗.

28-02-2022, Alweer de laatste dag van de maand🤗. Vandaag rondom de camper gebleven,  wel boodschapjes gedaan. Ze hebben hier een hele uitgebreide Nederlandse winkel, dus vanavond nasi mét Taugé 😋. Rob heeft beetje klusjes rondom de camper gedaan en de zon scheen heerlijk dus echt weer van genoten🌞🌞

01-03-2022, Vandaag de laatste dag op deze CP  het is een prettige plek, heel rustig  wel veel langstaanders maar rustig volk zeg maar😉.

CP 'Orange Grove'

Het sanitair is super te noemen, zeer schoon en goede douche (warm water en flinke waterdruk). Morgen gaan we via Benissa naar Calpe, in Benissa gaan we op bezoek bij oud collega van Rob die toevallig hier een weekje vakantie heeft😃👍. In Calpe staan P&A en daar blijven we een weekje staan, ff bijkletsen🤗😊🤣. Leuk vooruitzicht dus. Vandaag hebben we nog een fietstocht

Wandel/fiets pad

naar een mooi uitzichtpunt gemaakt bij Benidorm. De plaats zelf staat vol met hoge gebouwen en is het er ook in de wintermaanden druk,

BenidormBenidorm

maar de omgeving is echt prachtig🤩,  dus voor elk wat wils🤗

Hier vaart een catamaranMooi plaatje

02-03-2022, Na vertrek van CP zijn we met wat zoekwerk bij de oud collega van Rob op bezoek geweest in het plaatsje Benissa (vlakbij Calpe wat ons doel voor vandaag is). Het was heel gezellig, sinds een klein jaartje heeft hij een nieuwe vriendin en daar hebben we nu dus ook kennis mee gemaakt. Ze verblijven in een superleuk vakantie huis en het was heel toevallig dat wij hier net in de buurt waren en zij hier een weekje vakantie vierden🤗😃.  Na koffie taart en leuke gesprekken zijn we ri Calpe gereden, daar werden we hartelijk verwelkomt door P&A 🤭🥰🥰😃😃. Heerlijk bijgekletst met koffie+ en later werd de champagne opengetrokken om het nieuwe jaar nog ff te vieren🤣🤣👌🎊.

03-03-2022, Vandaag 'zo is de voorspelling' nog een warme dag, maar er komt een behoorlijk regenfront over vanaf einde vd dag. Dus heerlijk van de 🌞 genoten samen met onze vrienden.

d'Ifac

04-03-2022, 🌧🌧🌧🌧🌧  gelukkig staan we op een goed verharde CP dus we zakken niet weg in de grond🤭🤭. Lekker lang in bed gelegen om naar de regen op t dak te luisteren en weer elke keer een beetje weg te doezelen 🥴. De regen is zeer welkom in Spanje want het is gort en gort droog overal, de meeste rivieren staan droog en de embalses (stuwmeren) zijn nog maar voor ⅓ gevuld. Vandaag ook weer 'baby Chica' nieuws, de 20 weken echo foto's via de app gekregen; alles zit erop en eraan en het ziet er gezond uit allemaal💕😍, ze houden geheim wat het wordt dus blijft leuk spannend voor ons💙of💖.

Tot zover weer ons verhaal, voor iedereen lieve groeten, leesplezier en tot de volgende story maar weer 👋

1. Mario:
    7 maart 2022
    Hoi Erica en Rob, eerst gefeliciteerd Rob en jij ook natuurlijk Erica
    Weer een leuk verhaal en mooie foto’s altijd leuk wat van jullie te horen
  2. Katty:
    7 maart 2022
    Leuk om je nog wat te volgen, geniet er verder van, tot later. Grts
  3. 😘Bea:
    8 maart 2022
    Prachtige foto's en schitterende verhalen. Wij overwinteren een " stukje" met jullie mee daar in Spanje😉.
  4. Anissa:
    11 maart 2022
    Super leuk om weer te lezen 😍
  5. Jose:
    12 maart 2022
    Leuk verslag en mooie foto’s weer!😊🚐😎
    Over een paar weken halen we onze camper weer uit de stalling. Wel weer zin om te gaan reizen hoor!

Veel reisplezier!😊