Zachtjes aan richting het noorden🚐😊

31 maart 2022 - Roses, Spanje

09-03-2022, Vandaag vertrekken we, na een week Calpe, het was er ondanks dat we ook 2 dagen regen hadden, heel gezellig😊Iets te vieren Heerlijk gegeten op Rob zijn verjaardag, samen met onze camper vrienden🍻🍽☕🍰.  Gisteren nog de berg (d'Ifac) beklommen,

d'Ifac

Rob is helemaal naar boven gegaan en wij zijn halverwege terug gegaan en nog een zijpad gelopen, wat ook nog wel een uitdaging was🤭

d'Ifacd'IfacWe gaan naar Villa Marechal voor 3 dagen, even kijken hoe het nieuwe zwembad eruit ziet, want de vorige keer was de eigenaar daar druk mee aan het verbouwen.Villa Marechal

Villa MarechalHet is mooi geworden🤩🤩.  Vandaag was het ook weer fantastisch mooi weer, heb zelfs in de middag nog een wasje gedaan en ook nog droog gekregen aan het lijntje👖🧦🩳👚🌞🤣

10-03-2022, Heerlijk....wakker worden met de zon op de camper🌞, ff gedoucht. Rond half 10 werd er op de deur geklopt; of we zin hadden om mee te wandelen,  de camperaars die hier al stonden doen dat elke ochtend. Ff half uurtje wandelen dan ff koffie drinken en dan gaat ieder weer zijn eigen weg😃👍🤗. Superleuk om zo de dag te starten. Half elf, nog ff wasje aangezet...dan ben ik weer helemaal bij met wassen🤗. Na de lunch zijn we samen nog ruim een uur gaan wandelen, dus de stapjes wel weer gehaald voor vandaag🤭😉

Villa Marechal

11-03-2022, Na het (groeps)wandelen en koffie drinken, zijn we na de lunch naar Altea gewandeld. Daar over de boulevard gelopen en via een andere weg weer terug,

Callosa d'en SarriaCalossa d'en Sarria

leuk rondje van 12 km🚶‍♀️🤗. Eenmaal weer terug werden we verrast door de mensen die hier al 3 maanden zijn in het (huur) appartement, met lekkere hapjes en drankjes omdat ze na het weekend terug naar Nederland gaan en dit hun afscheids borrel was. We vallen dus met ons neus in de boter🤭😃😉.

12-03-2022, Vandaag weer een stukje verderop, we konden hier maar 3 nachtjes blijven, maar niet nadat we nog met elkaar hebben gewandeld en koffie gedronken. We hebben het erg gezellig gehad en wie weet komen we elkaar nog eens tegen😉. Einddoel vandaag; een CP vlakbij Valencia in de plaats Albalat dels Sorells, een perfecte CP om de grote stad te bezoeken🤗👌

13-03-2022, We gaan naar Valencia voor het Fallas-feestFeest in Valenciawe gaan op de fiets, prachtige route met heel goed fietspad. Het was erg druk, we hebben beelden gezien en genoten van muziekbandjes en koffie+ijsje.

ValenciaValencia

Maar tegen de tijd dat het vuurwerk begon werd het zo enorm druk dat je niet meer kon lopen, dus zijn we uit de drukte gegaan en het vuurwerk hebben we van een afstandje gehoord🤗🤭 in dit park.

ParkValencia

14-03-2022, De dag start met regen🌧, maar rond een uur of 10 werd het droog en konden we 'droog' boodschappen doen😄. In de middag nog een wandeling rondom deze plaats gemaakt, dus de voorspelling van de hele dag regen is gelukkig meegevallen🤭. Het scheelde wel zo'n 7⁰ met gisteren🤣🤣

16-03-2022, We gaan vandaag weer plaatsmaken voor anderen☺ en dus weer een stukje rijden. Onderweg veel wind en regen gehad, wel weer ff wennen hoor 🤭. Op het eerste plekje was het vol (waren ook maar4 plekjes), de volgende zag er troosteloos uit dus dat wordt hem ook niet en nu zijn we in El Masroig, een klein plaatsje met erg leuke (gratis) CP.

CP El Masroig

Vlakbij een wijn Bodega, die deze plek gefinancierd heeft. Ze vinden het dan ook wel fijn als je wat koopt maar ja... wij drinken geen wijn😄 en....het is ook niet verplicht om iets te kopen😇. Morgen maar ff in de winkel kijken of ze nog iets anders verkopen ☺. We hebben nog wel een flinke wandeling gemaakt,  veel klimmen en dalen....erg leuk.

WandelingEl MasroigWandelingOude waterput

Het was inmiddels ook vanaf tussen de middag droog geworden en we hebben zelfs zonder jas gewandeld🤗🤗

17-03-2022, We zijn eerst ff naar het bakkertje gelopen om brood te kopen, er waren nog heel veel andere lekkere dingen maar we hebben ons in kunnen houden, alleen een brood, 2 croissants en een zakje koekjes😇. Daarna nog bij de Bodega winkel geweest en daar ook nog wat dingen gekocht. De Bodega heeft ervoor gezorgd dat deze gratis CP er is, met ook natuurlijk het profijt van dat gasten wat in de winkel kopen.  Ik denk dat er zeker veel mensen wat doosjes wijn etc. meenemen🤗. Er is niet alleen wijn te koop, maar ook nootjes, chips  chocolade, bier en zeepjes☺. Het weer is wat sombertjes maar we zijn toch een leuke wandeling gaan maken.

El MasroigEl Masroig

Ik had een winkelcentrum op Google maps gevonden en dat zou een kwartiertje lopen zijn. Ik vond het al wel vreemd want daar was de omgeving totaal niet naar 🤔. Dus wij lopen, maar al wat er kwam geen winkelcentrum! Nou ja geen probleem verder want we hebben een prachtig mooie ronde gewandeld en bedacht dat er foutje in de kaart van maps zit🤣🤣.

WandelingWandeling

Op het allerlaatste stukje van de route hebben we wat regen gehad maar niet genoeg om een jas aan te trekken🤭. Na een paar  heerlijk verse boterhammen wilden we nog ff naar buiten, maar het begon steeds harder te regenen  dus maar ff wachten. Later zijn we er toch nog even op uitgetrokken....ja pech een nat pak 🌧🤣.

Regen🌧Wandeling

Dan duurt een half uur terug wandelen wel lang😇.

18-03-2022, Officieel mag je op deze CP maar 48 uur staan, we houden ons er wel aan omdat het de bedoeling is dat meerderen van deze plek kunnen genieten en het is ook om te voorkomen dat er mensen bv gaan overwinteren😏. We zijn rond 9.30u gaan rijden en we gaan naar La Selva del Camp,  daar is een CP die beheerd wordt door de stadspolitie; je belt een nummer en dan komt de politie aangereden en controleert je gegevens, je betaalt een klein bedrag (5€ p dag) en dan mag je naar binnen.

La Selva del Camp

Alle faciliteiten zijn aanwezig, zelfs stroom.  Je mag hier 3 nachten staan en dat doen we dan ook. De grotere plaats hier in de buurt is Reus, daar gaan we dan één dezer dagen op de fiets naar toe👍🤗. Vanmiddag even in de plaats hier rond gewandeld.

Plaatselijke modeLa Selva del CampDoorkijkje

We raakte nog in gesprek met een aardige Spaanse Señor, hij vroeg of we wat zochten, maar ik zei dat we aan het wandelen en rondkijken waren. Hij kon een heel klein beetje Duits en Nederlands en wij spraken Spaans tegen hem en zo zie je maar dat je toch leuke kleine gesprekjes hebt als je probeert in het Spaans te poekelen 😇🤣🤣.

19-03-2022, Vandaag gelukkig weer een droge dag, heerlijk om er op uit te gaan, mooie wandelroute van zo'n 2½ uur in de buurt gelopen.

WandelingWandelingWandelingWandelingPottenbakker

Daarna is Rob de camper gaan schoonmaken, al het Sahara zand ff wegspoelen. Ik heb zitten fröbelen met Diamond paint 🤗.

20-03-2022, Yes, weer een droge en zelfs beetje zonnige dag. Spanje is nog niet uit de weerdip maar dit is al heel prettig😄.

21-03-2022, We gaan weer een stukje verderop,  wat dichterbij Barcelona. Hopen dat het weer een beetje verder opknapt zodat we daar nog ff heen kunnen op de fiets🤗. De CP waar we zijn aangekomen in Sant Guat Sesguessares is prima, maar meer voor 1 nacht, dus we gaan morgen weer verder en we komen nog wel weer een keer aan deze kant om naar Barcelona te gaan☺. We hebben nog wel ff boodschappen gedaan en het stadje even rondgewandeld. We kwamen door een smal straatje,

Rondje om de kerk

geloof niet dat ik eerder in zo'n smal straatje heb gelopen🤣

22-03-2022, Bijtijds vertrokken, we wilden vroeg bij het tankstation zijn want gisteren middag was het erg druk. De dieselprijs is in Spanje ook wel flink verhoogd maar soms is er een pompstation met een leuk prijsje, deze was € 1,67.8 🤗👍. Onderweg naar de volgende plek hebben we veel regen gehad en het was ook koud want we moesten een berg over. Rond de middag waren we op de CP in Llagostera en het weer knapte zienderogen op.

Llagostera

Hier waren we wel eens langs gereden een paar jaar terug toen het zo actueel was dat Catalonië in strijd was ivm onafhankelijk willen zijn. Nu zie je ook veel vlaggen en teksten op gebouwen/muren, maar niet meer zoveel als toen. Toen hingen ook overal van die gele strookjes aan huizen aan bruggen, aan vangrails etc.etc. Het groene fietspad Via Verde loopt hier ook dwars door het dorp, de ene kant naar Girona en de andere kant naar Sant Feliu de Guíxsols. We hebben nog een stuk van de Via Verde gelopen en het dorpje rond gewandeld🤗.

Kerk

Prima dagje vandaag👌😃

23-03-2022, We werden wakker met de zon al aan de hemel 🌞🌞🌞, heerlijk. Temperatuur nog wel fris, maar met een dun jasje aan goed te doen.  Op de fiets naar Sant Feliu de Guíxsols

Fietsen

daar boodschappen gedaan (bij de Mercadonna). We staan hierop een gratis plekje met 3 andere Nederlandse  een Slowaakse en een Duitse Camper. Omdat de dag zo lekker begon besloten om 2 nachtjes te blijven🤗. Vanmiddag de andere kant van de Via Verde gelopen.

Wandeling

Zo hebben de fiets en wandelspiertjes weer aan het werk gezet😂. Rob is tussendoor druk geweest met de Camper afspoelen en de wielen poetsen🪣🧼.

24-03-2022, Aaahhhh markt voor de deur

Markt Llagostera Gelukkig konden we de plek nog makkelijk verlaten,  ze hadden een verzetbaar hek geplaatst die we aan de kant konden schuiven 👍😅.  Vandaag naar een camping vlakbij het plaatsje Roses,Haven van Roses hier hebben we 2 jaar geleden ook 3 nachtjes gestaan, het is vlak bij de grens met Frankrijk. Nu blijven we hier zolang het weer goed blijft en dan tanken we nog een keer goedkoop in Spanje, dan hoeven we waarschijnlijk maar 1x in Frankrijk te tanken want daar is het aanzienlijk duurder🤭. De planning is om begin april naar Nederland af te gaan zakken 🤗. Het weer lijkt hier ook iets rustiger dan in het zuiden, daar zit een behoorlijk regenfront. We kunnen hier in ieder geval goed wandelen, er is een boulevard, winkeltjes en restaurantjes dus met wat 🌞 gaat het allemaal wel lukken.Roses Het weer blijft deze dagen redelijk goed, best veel zon, ook wel wolken met soms wat regen, temperatuur zo tussen de 14 en 18 graden🤗

TapasWandelingWandeling

31-03-2022, We gaan weer een stukje rijden, eerst nog ff tanken en dan gaan we de grens over naar Frankrijk. Ik las in 'Spanje vandaag' dat de benzine en diesel prijzen omlaag gaan in Frankrijk en ook in België en Nederland, dat zou fijn zijn, we gaan 't zien🙂

Ik zou zeggen tot in het volgende verhaal, lieve groet van ons😃🤗

1. Liedy:
    31 maart 2022
    Leuk verhaal weer Erica. Wij gaan in principe volgende week naar het zuiden. Hoewel het vandaag sneeuwt.
  2. Chantal:
    31 maart 2022
    Gezellig verhaal weer. Bij het volgende verhaal hebben we jullie vast al “live” gezien😊
  3. Marja:
    31 maart 2022
    Wat een gezellig verhaal weer. Jammer dat jullie zoveel regen hadden. Hier was het de hele maand maart heerlijk. Ik herkende je haast niet met je nieuwe hairstyle Erica, leuk en makkelijk natuurlijk. Hoop jullie te zien als jullie in Nederland zijn. Lieve groetjes, Marja
  4. 😘Bea:
    Mooi verhaal weer met prachtige foto's. We zien jullie weer in Nederland 😃
  5. Nick van genderen:
    1 april 2022
    Groetjes en tot snel 😘
  6. Mary Bregman:
    1 april 2022
    Echt weer een mooie tocht en van meegenoten, dankje en fijne dagen gewenst. Lieve Groet Mary
  7. Katty:
    2 april 2022
    Ik heb er van genoten. Net of we erbij waren. Mooi geschreven. Grts
  8. Esther Mulders:
    5 april 2022
    Hallo Erica en Rob,
    Mooie verhalen weer met prachtige plaatjes. Het weer in Nederland was heel gevarieerd: heel zonnig, op 1 april sneeuw en een koude wind, nu is het zacht maar regenachtig. Een goede reis terug toegewenst. Groetjes, Esther en Ruud
  9. Tineke:
    5 april 2022
    Leuk om weer over en van jullie te horen. We hebben jullie gemist vorig weekend met de Follow Up. Was een heel gezellig en geslaagd al zeg ik het zelf. Het weer was fantastisch, het leek wel Spanje :)) Wie weet tot ziens bij een Follow Up of gewoon op cp Afslag Nagele.