We gaan rustig aan ri Torrox👍😁

30 november 2021 - Torrox Costa, Spanje

03-11-2021 🇧🇫 Montenegro,  Portugal

Vandaag weer 🌞 toen we de gordijnen open deden.... heerlijk!! Boodschappen gedaan bij de Aldi, want bij de andere supermarkt hebben ze geen gemalen filterkoffie 🤔. We gaan meestal wel bij de eigen supermarkten/ winkels boodschappen doen, maar soms kun je iets gewoon niet krijgen😁😄. Na de lunch zijn we op de fiets naar Faro gegaan,  maar het viel ons wat tegen, vonden het een beetje saaie stad🤭😏. Ze hebben wel een mooi winkelcentrum in het centrum, daar zijn we wel even doorheen gelopen maar ja dat is niet het meest bezienswaardige wat we willen 🤣. Maar ja als je het niet gaat ontdekken weet je niet of je misschien toch wat mist😁

04-11-2021 🇧🇫 Montenegro, Portugal

Vandaag weer stralend zonnetje,  later wat witte wolkjes erbij😊. In de middag zo'n  8 km gewandeld, dus de stapjes voor vandaag wel weer gehaald😁. Onderweg kwamen we ook langs golfbanen met erg luxe resorts erbij

MoerasStrand Aan de andere kant van deze brug lagen mensen van de zon te genieten op het strand. Dus als je vanuit het moerasgebied de brug over gaat kom je op een stuk strand en de zee (een landtong), heel mooi en afwisselend gebied om te wandelen 🤗😁

05-11-2021 🇧🇫 Montenegro, Portugal

Vandaag niet veel gedaan, even wat boodschappen gehaald en naar het winkelcentrum geweest in Faro. Verder lekker rondom de camper wat aangerommeld en van de zon genoten 🌞😉

06-11-2021 🇧🇫 Montenegro, Portugal

Vandaag is het plan om naar Albufeira te fietsen, Rob ging eerst hardlopen en ik ben brood gaan kopen. We eten tussen de middag ergens onderweg en s'avonds eten we soep met brood. Rond 11 u vertrokken, eerst op de fiets navigatie, maar die stuurde ons in een andere richting en naar de drukke wegen, dan maar op Google maps. Goeie kant op maar mulle zandpaden of afgesloten stukken😏. Na 5x iets ander te proberen zijn we uiteindelijk naar Faro gereden om daar te eten🤣🤣. We zijn net zo lang onderweg geweest met zoeken keren etc. als de rit naar Albufeira🤭😁.Achter de golf resorts langs     Zoutwinning

Wel weer nieuwe omgeving gezien dus ach, geen verspilling van de tijd gelukkig 😉

07-11-2012 🇧🇫 Montenegro, Portugal

Vandaag de laatste dag op deze CP,  morgen gaan we weer verderop. Nog een mooie wandeling gemaakt door een stuk van het moerasgebied waar we de flamingo's weer hebben gespot, wat een mooie dieren zijn dat toch🦩.

Beiden kunnen vliegen😁

In de middag van de zon genoten en rondom de camper nog wat kleine klusjes gedaan😁. De beheerders van deze CP zijn trouwens super behulpzaam en een toonbeeld van hoe je een CP kunt runnen en tegelijkertijd het iedereen het naar de zin laat hebben👍👌

08-11-2021 🇪🇦 Isla Cristina, Spanje

Rustig aan opgestart  en op t gemakkie ri Spanje gereden, we gaan naar een CP waar we vaker zijn geweest en daar blijven we weer een paar dagen. We gaan nog op bezoek bij een kennis die in Portugal overwintert en vanaf deze plek is het maar een klein stukje daarheen, we kunnen zelfs op de fiets 🚲 als we dat willen. We hadden natuurlijk tijdens deze rit naar haar toe kunnen gaan omdat we er praktisch langs kwamen, maar zij is zelf een paar dagen bij haar dochter die in Portugal woont. Wanneer ze weer terug is gaan we daar een dagje naar toe. Rond 13u op de CP in Isla Christina aangekomen, voelde vertrouwd en we werden hartelijk verwelkomd door Corretina die ons gelijk herkende😁🤭. Het was best wel druk op de CP, daardoor staan we op de achterste rij (die hoger ligt dus nog steeds goed uitzicht).

09-11-2021 🇪🇦 Isla Cristina, Spanje

Eerst maar een wasje gedraaid, was weer nodig. In de middag naar het dorpje gewandeld op zoek naar een data kaartje voor in de mifi.  Omdat we lang in buitenland zijn krijgen we hogere kosten (fair use polici), dus nemen we hier een Spaans prepaid kaartje en verlagen we onze eigen abonnementen en hebben zo altijd ons eigen WiFi hotspot via de mifi.  Er is hier een Orange tel. winkel en daar hebben we het goed kunnen regelen👌😁. Hierna hebben we nog een stuk langs de haven gewandeld, dus met een flink ommetje🚶‍♀️ weer terug naar de CP🌞🌞

Isla Christina

10-11-2021 🇪🇦 Isla Cristina, Spanje

Op de fiets boodschappen gedaan, we hadden wat zware dingen nodig en het is best een stukje lopen. Dat doen we alleen als we niet zoveel nodig hebben🤣👍. Het was vandaag half bewolkt, dan merk je gelijk dat het hier ook winter is want dan is het windje wel fris. S'middags nog een flinke wandeling gemaakt,  langs waar in het vroege voorjaar (toen we hier ook waren) volop de aardbeien stonden  waren het nu sperziebonen of iets van dien aard😁.

11-11-2012 🇪🇦 Isla Cristina, Spanje

Vandaag op de fiets naar Portugal geweest, via een ferryboot verbinding tussen Ayamonte(S) en Vila Real San Antonio(P).

Oversteek 🇪🇦-🇧🇫 en v vFerry boot

Kennissen van ons overwinteren daar en we zijn bij hun op bezoek geweest, we hebben met elkaar geluncht en het was heel erg gezellig.

12-11-2021 🇪🇦 Isla Cristina,  Spanje

Een rustige dag vandaag, hardlopen (Rob) en boodschappen doen, verder heerlijk van de zon genoten. De CP is wisselend bezet maar meestal toch wel 3/4 gevuld, dus er zijn best veel mensen op pad🤗😊

13-11-2021 🇪🇦 Isla Cristina, Spanje

Het was vandaag de warmste dag van de afgelopen weken🌞🌞.  Vandaag is de laatste dag hier in Isla Cristina, morgen gaan we weer een stukje verderop.

14-11-2021 🇪🇦 Utrera, Spanje

We zijn vandaag naar een CP in Utrera gereden (Finca Angela), dat ligt een klein stukje onder Sevilla. Het wordt gerund door Nederlanders en ze hebben een kleine menu kaart om te eten, wel heel leuk zo'n extra mogelijkheid. Het is wel jammer dat ze geen loos en vul plek hebben voor campers, wellicht in de toekomst.

Finca Angela

We gaan vanavond ontdekken hoe het eten hier geregeld wordt, op de kaart staat 4 gangen diner inclusief drankjes voor 15 €, ben zeer benieuwd😁. We hebben heerlijk gegeten, allemaal culinaire hoogstandjes 👌🤗.

Culinair genietenCulinair genietenCulinair genieten

Alle gasten die er zijn kunnen ip mee eten,  vanavond zaten we met 8 personen aan tafel. Zo leer je ook de andere gasten een beetje kennen. We gingen om 20.00u aan tafel en kwamen om 0.30 terug bij de camper🤣👍😁

15-11-2021 🇪🇦 Utrera,  Spanje

Heerlijk geslapen, ontzettend rustige omgeving hier😁. We zijn naar Utrera gewandeld, zo'n 5 km verderop,  leuk stadje om doorheen te wandelen. Veel gericht op sportiviteit, hele complexen voor de jeugd en daaromheen groot park om te wandelen  te barbecuen etc. Ook een groot voetbalstadion en een stierenvechtarena en natuurlijk de kerk niet te vergeten, deze was ook weer mooi om te zien maar wel veel van het goede naar mijn smaak🤔.

Utrera  SpanjeUtrera  Spanje

In de middag zaten we lekker voor de camper van de zon te genieten, toen er een camperbus het terrein opreed en ik dacht, oeps die moet weer terug want het staat vol, staan opeens S en J en E (het stel met de baby) voor onze neus😳😳😳😳😳😳😳. Ik kon het niet geloven, wat een verrassing🎉🎉. Blijkt dat ze al een paar weken wisten dat ze deze periode vrij hadden en dit helemaal zo gepland hebben om ons te verrassen.....nou dat is gelukt🤗🤗. Het was zo'n hilarische situatie en de eigenaresse kwam ook kijken wat er aan de hand was, die vond het ook heel leuk voor ons maar had wel zoiets van, even met de andere gasten overleggen of niemand bezwaar had dat ze bleven.  Gelukkig was iedereen enthousiast en 1 gast zei, ik ga morgen weer verderop, dus kun je mijn plekje nemen🤗 heel lief allemaal💚💚.

16-11-2021 🇪🇦 Utrera, Spanje

We blijven hier nog een dagje, zodat de anderen even bij kunnen komen van de lange reis. Ook gaan we verzinnen hoe we de komende tijd gaan indelen qua route, het is zo leuk deze onverwachte wending.....wij houden ervan🤗🙃😁. Vanavond met z'n 4tjes hier gegeten, was weer fantastisch. Dit is een CP om zeker terug te komen.

17-11-2021 🇪🇦 Coripe, Spanje

Vandaag weer een stukje gereden naar Coripe, waar een CP is waar geen recensies bij stonden, wat volgens mij aangeeft dat het vrij nieuw is. Prachtig met eigen voorzieningen per plek, dus eigen stroomaansluiting, kraan, wc loosput, vuilwater loosput, eigen bankje. Daarbij ook nog rondom picknick tafels en ook aangrenzend aan een natuurgebied.

Coripe, Spanje

We hadden wel de pech dat de stroomvoorziening kapot was😏. Het plaatsje is ook erg mooi, goed verzorgd qua stoepen, speelplekken voor kinderen, planten en struiken in allerlei kleuren🤗. Vanavond lekker Hollands potje gekookt en met z'n 5jes buiten gegeten👍😊

18-11-2021 🇪🇦 Coripe, Spanje

Gestart met een laat ontbijt of vroege lunch, lekker buiten. Een paar boodschappen gehaald voor 't eten vanavond en daarna een flinke wandeling gemaakt, via rotsachtige paden naar een via Verde.

Via VerdeCoripe, SpanjeCoripe, Spanje

Net als 11 jaar geleden weer foto's gemaakt van een spoortunnel wat nu dan fietsroute is🤗🚲.

Coripe, SpanjeCoripe, Spanje

Eenmaal weer bij de camper hebben we alvast de macaroni in elkaar gedraaid zodat we vanavond rond etenstijd alleen maar even op hoeven te bakken en niet zo laat met eten en afwassen klaar zijn. Het is hier namelijk ook wel vroeg donker😉. Zoals eerder gezegd doet de stroomvoorziening het niet op de CP, dus zijn we bij het gemeentehuis geweest om te vragen  of dat gerepareerd kan worden maar dat kon niet want dat was moeilijk moeilijk🤣 echt Spaans 🤭. Vandaag wel een leuke dag gehad met onze visite😃

19-11-2021 🇪🇦 Coripe, Spanje

We gaan dit plekje

Coripe

weer verlaten, plan is meer richting de kust te rijden. Na aardig wat kronkelwegen en mooie vergezichten

Van Coripe naar Fuengirola zijn we bij de kust aangekomen in Fuengirola

FuengirolaFuengirola heerlijke maar vooral winderige wandeling gemaakt. De CP is vlak aan het strand dus ook mooi uitzicht vanuit de camper👀🤩. Komende dagen geven ze wat minder weer op, regenachtig en winderig,

Fuengirola

we hopen maar dat door de wind de wolken weer snel worden weggeblazen 🌬. Overigens is het hier voor 't land wel erg nodig dat het gaat regenen, alle rivieren liggen droog😒.

20-11-2021 🇪🇦 Fuengirola,  Spanje

Vanmorgen een wandeling rondom het kasteel gemaakt

FuengirolaFuengirolaFuengirolaFuengirola
het is een mooie omgeving en daarna zijn we het plaatsje zelf nog ingelopen. Veel winkeltjes, terrasjes, leuke boulevard en een groot overdekt winkelcentrum. We hebben er ons de hele dag vermaakt. De weersvoorspellingen waren voor vandaag sombertjes, maar gelukkig hadden ze het mis en kregen we rond 17u pas wat regen.

21-11-2021 🇪🇦 Fuengirola,  Spanje

Rob is gaan hardlopen, dit ging prima langs de boulevard🏃‍♂️. Rond 10 uur zijn we naar het kasteel gegaan, op zich niet echt byzonder  maar wel leuk en gratis entree.

Fuengirola

Daarna zijn we naar de markt gelopen en aansluitend boodschappen gedaan. Onderweg zagen we toevallig hoe een slang een gekko wilde verorberen, S is heel bekend met slangen dus die heeft hem gepakt om hem te bekijken en om de gekko te redden.

Fuengirolabekijk het filmpje onder kopje 'video'

Vandaag ook weer mooi weer ondanks de behoorlijke regenvoorspellingen. Alleen om 16uur een flink buitje maar verder prima zonnig en dus lekker warm🌞

22-11-2021 🇪🇦  Fuengirola,  Spanje

We gaan weer een stukje verderop, belangrijkste is, we moeten servicen ( toilet legen, water lozen en water vullen) want dat kan op deze plek niet 😏. Net boven Malaga is een service plek waar je voor 3€ alles kan doen dus daar zijn we langs gegaan. Daarna naar de volgende CP gereden in Rincón de la Victoria,   8 km voorbij Malaga, een prachtig plekje aan de kust.

Rincón de la Victoria

Het is een gratis plek ook weer zonder voorzieningen, dus kunnen we weer zo'n 3 dagen vooruit🤗👍😄. Met water en stroomvoorziening kunnen we het langer volhouden maar het toilet is met 3 dagen aan legen toe  dus dat is de beperkende factor😕, hier moeten we nog even mee aan de slag om daar ook langer mee te kunnen doen🤔😉. Hier is een fiets/wandelpad langs de kust tot aan Malaga dus dat is het plan voor morgen; bezoek aan Malaga😃. Vandaag 2x een licht buitje regen gehad maar verder weer een prachtige dag gehad🤗

23-11-2021 🇪🇦 Rincón de la Victoria, Spanje

Het stel met de baby vertrekken vandaag weer ri het noorden, want ja er moet ook weer gewerkt worden🤭👋👋. Wij zijn daarna naar Malaga gewandeld, ligt 8km verderop, dus heen en terug en daar wat rondwandelen, was een pittige wandeling🤭😄.

MalagaMalaga

's Middags lekker beetje rustig aan gedaan, vlak voor de camper staan bankjes en daar hebben we een poos gezeten, luisteren naar het kabbelen van de zee 🌊 erg rustgevend🥴😴

24-11-2021 🇪🇦 Rincón de la Victoria, Spanje

We blijven hier nog lekker een dagje, dus ff boodschappen gedaan en lekker rond de CP gewandeld.

25-11-2021 🇪🇦 Rincón de la Victoria,  Spanje

We moeten een stukje gaan rijden om te servicen,  we hopen dan een plekje te vinden waar we dat kunnen doen en ook daar te overnachten.  We zijn in Almayate terecht gekomen, nette CP direct aan het strand. Prettige eigenaren en goed sanitair. Geen gratis plek deze keer, kost maar 12€ dus valt reuze mee. Het was maar een korte afstand dus we waren er zo🤭. In de middag het stadje doorgewandeld heerlijk in het zonnetje🌞

26-11-2021 🇪🇦 Almayate, Spanje

Rob heeft vandaag de fietsen onderhanden genomen, gewassen, alles weer beetje afgesteld en bandjes opgepompt. Na de lunch zijn we  naar Torre del Mar gelopen, ook een stuk van de boulevard en op de terugweg gelijk boodschappen gedaan bij de Mercadona, daar kwamen we toch langs😉. Helemaal rechts op de foto, zie je de vuurtoren van Torrox Costa.

Torre del Mar Daarna nog poos bij de camper gezeten, het was wel wat frisjes vandaag, dus vestje aan🤗😃.

27-11-2021 🇪🇦 Almayate, Spanje

Een winderige dag🌬🌬, we fietsen vandaag naar Torrox Costa om onze Belgische kennisen te verrassen. Helaas waren zij er niet, dus zijn we weer terug gefietst, een pittige windje  tegen🤣. Gelijk ook even boodschappen gedaan voor 2 dagen want hier zijn de winkels op zondag gesloten🤭. Eind van de dag trekt er wat bewolking binnen en staat er een vette regenboog,  dus ergens regent het🤔😃

28-11-2021 🇪🇦 Almayate,  Spanje

In de ochtend een stukje rond de CP gelopen om wat foto's te maken📸.

Almayate

Er staat veel wind en voelt erg fris,

Almayateop de bergtoppen ligt wat sneeuw, dus heeft het gisteren daar geregend en hoog op de berg is dat dus sneeuw😇🥶

AlmayateHet plaatsje Almayate, achter de CP. In de middag naar Torre del Mar gewandeld, nu niet langs de weg maar via het strand, best pittig want het was of mul zand of veel grind dus zwaar lopen 😅

29-11-2021 🇪🇦  Almayate, Spanje

Vandaag staat Vélez-Málaga op het programma, we zijn  op de fiets gegaan. Was een leuke route en pittige klim,

Vélez-Málagaomdat we naar een Fort gingen en die staan nou eenmaal altijd boven op een berg🤣

La Fortaneza de Vélez-MálagaVélez-MálagaUitzicht is fantastisch🤩. Daarna zijn we op de terugweg via een groot winkelcentrum en ook via de supermarkt gegaan. Weer een mooie en nuttige dagbesteding👌😃

30-11-2021 🇪🇦 Almayate,  Spanje

Vandaag is de laatste dag op deze CP, morgen gaan we naar de plek in Torrox Costa, waar we 2 maanden blijven en dus ook de feestdagen. Vrienden komen half december over om met ons kerst en oud en nieuw te vieren; superleuk vooruitzicht👀🤩🤗. We hebben het op deze CP prima gehad, ze doen hun best om het de gasten naar de zin te maken. We komen hier vast nog wel eens terug😃.  Na dit schrijven kregen we een apje vanaf ons stekkie, dat de plek al vrij is gekomen en of we nu al zin hadden om te komen👌. Alles geregeld en we zijn dus een dagje eerder op de bestemming🤗

Milucar

Vanuit zonnig Andalusië de groetjes weer aan jullie allemaal én tot het volgende verhaal👋😃🌞

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mario:
    30 november 2021
    Weer een leuk reisverslag
    Geniet van je plek de komende 2 maanden
  2. Tineke:
    30 november 2021
    Klinkt goed Erica. Lekker dat zonnetje. Die missen we hier! Groet, Arie enTineke
  3. Marja:
    1 december 2021
    Fijn dat jullie zo genieten. Echte nomaden intussen. Foto’s zijn weer prachtig. Ik geniet al een paar weken in Florida van familie en heerlijk weer. Gezellige decembermaand gewenst. Liefs 🥰🥰
  4. Chantal:
    Leuk verhaal weer en het zal gek zijn om 2 maanden “stil” te staan
  5. Liedy:
    1 december 2021
    Leuk verslag van een jaloersmakende reis. Veel plezier in Torrox.
    Liefs uit een winderig Hilversum.
  6. Thanja:
    1 december 2021
    Lekker genieten hoor, hier is het niks, ik ben jaloers! Xx
  7. 😘Bea:
    2 december 2021
    Heerlijk genieten dus😀En wat ontzettend leuk om " bezoek" te krijgen met de feestdagen 🌲Dat worden dus 2 mooie maanden daar in Torrox. En wij blijven genieten van jullie verhalen.😘