Genieten van het reizen en de nieuwe ontwikkelingen

5 december 2019 - Torrox Costa, Spanje

Op 27 november zijn we naar een natuurpark in El Torcal geweest

Torcal

Mooie wandeling 'of eigenlijk klim' gemaakt door dit park wat we zelfs nog zwaarder vonden dan de Preike-stolen in Noorwegen, niet zozeer in de hoogte maar wel wat betreft de intensiviteit van het klimmen.

Torcal

We zijn ook nog in de plaats Ronda geweest, de brug over de kloof die oud en nieuw Ronda met elkaar verbind hadden we 9 jaar geleden ook al bezocht,

Ronda

maar nu hebben we andere wandelingen gemaakt wat ook heel byzonder was

RondaRonda

Over de nieuwe ontwikkelingen:

We hebben de mogelijkheid om een rondreis door Marokko te maken van elf weken. We hebben mensen ontmoet die deze reis gaan maken en ze hadden geadverteerd met de vraag of er nog anderen zijn die mee wilden gaan. Daar heeft een ander stel op gereageerd en zouden ze dus samen gaan. Toen wij ze ontmoeten en van hun plannen hoorden was onze interesse gewekt. Rob wilde altijd al wel een keer naar Marokko, ik zou het wel willen maar dan met meerderen en deze mogelijkheid deed zich nu voor😁. We hebben hun laten weten dat het ons ook wel wat leek om op deze manier te reizen. Daarop kregen we de uitnodiging om mee aan te haken. Hier hebben we goed over nagedacht en grote kans dat we het aanbod aannemen.

We zijn na ons bezoek aan Ronda weer terug gegaan naar de plaats Torrox, waar het andere stel verblijft. Het leek ons wel prettig om, voor we de oversteek naar Marokko zouden maken, nog met elkaar te praten over de planning etc. Zo konden we echt een goed beeld vormen en hebben we het besluit genomen om te gaan

De voorbereidingen zijn in volle gang gegaan, er moest best nog veel worden voorbereid, zoals extra gas mee want in Marokko kun je geen lpg tanken, bankzaken, telefoon/internet zaken, landkaart van Marokko, hoeveel extra eten moet er mee, want kun je overal goed boodschappen doen? Hoe gaat de route, hoe gaat de bootoversteek, kortom lekker bezig geweest😜.  De tijd voor we naar Marokko gaan brengen we rustig door op deze plek.  In Spanje hebben ze geen Sinterklaasfeest, maar houd iedereen zich bezig met de kerst. Versieren van winkels en straten, heel gezellig allemaal, vooral omdat je heerlijk buiten bent en van de zon kunt genieten🌞😊.

Heerlijk warm

Bij deze wensen we iedereen alvast fijne kerstdagen🎅 en goede jaarwisseling🥂, want ik weet niet of er voor die tijd nog een verhaal komt. Zo gauw als we in Marokko🐫 zijn en alles wat internet etc. betreft voor elkaar hebben, kunnen we we weer volop verhalen schrijven.

Lieve groeten van ons

1. Mario:
    5 december 2019
    Mooi hoor dit verslag en de plannen
    We hebben een deskundige in d =e familie die jullie advies kan geven over de oversteek naar Marokko
    Wij zijn toen naar Casablanca en de koningssteden geweest Rabat, Meknes. Marrakesh en Fez geweest was een mooie reis
    En nog even aan het strand in Agadir
  2. Chantal:
    5 december 2019
    Hahaha of je in Marokko overal goed boodschappen kunt doen🙈. Het zal je verbazen!
  3. Thea:
    5 december 2019
    Mooi verslag wat een mooie plannen fijn dat jullie zo genieten en spannend allemaal.Ook voor jullie fijne feestdagen en tot het volgende reis verhaal liefsen een dikke knuffel
  4. Nanda prinsen:
    5 december 2019
    Heerlijk om zo te genieten, plaatsen bezoeken. En Ronda geweest te zijn. Daar zijn Aart en ik ook geweest met vakantie , wat een diepte.
    En nu hebben jullie verdere plannen naar Marokko te reizen . succes ermee. Maak aub maar veel fotos want ik ben er nog nooit geweest.
    En ja, heb je ook pepernoten want vandaag is het 5 december . Je kan uitvinden , nu je in Spanje bent, waar de Sint vandaan komt.
    En jullie ook goede en gezegende Kerstdagen.
  5. 😘Bea:
    5 december 2019
    Geweldig hoor! Dat wordt een mooie avontuurlijke reis. Marokko is een prachtig land.Maar Jullie hebben echt heel veel tijd om veel te zien in die 11 weken, ben benieuwd wat de reisroute wordt. Leuke foto's ook weer, Ronda blijft een prachtige stad. En het zonnetje blijft jullie maar vergezellen, heerlijk😀👍. Het is hier behoorlijk koud en grijs , dus lekker genieten😘
  6. Gerrie en Marian:
    5 december 2019
    Goed plan, naar Marokko. Weer een nieuw avontuur.
  7. Marja:
    5 december 2019
    Wat een spannende plannen allemaal. In ieder geval een fantastisch plan om naar Marokko te reizen. Lekker volop genieten en natuurlijk gezellige feestdagen in de zon. Lieve groetjes😍
  8. Nick van genderen:
    5 december 2019
    Veel plezier in marocco en jullie ook fijne dagen alvast 😘
  9. Liedy:
    5 december 2019
    Aha, die gaan naar Marokko! Dat was het eerste dat we zeiden toen we van jullie ‘vage’ plannen hoorden. Hartstikke leuk. Bezoek eerst ook Tarifa erg leuk. Vooral de wandeling buiten het stadje waarbij je Marokko aan de overkant ziet liggen. Veel plezier.
  10. Tineke:
    5 december 2019
    Wat een mooie kans om zo door Marokko te kunnen reizen. Heb het goed en we horen de verhalen hopelijk eind maart op Afslag Nagele.
  11. Mary Bregman:
    5 december 2019
    Fantastisch plan. Wens jullie een hele mooie reis in Marokko toe. Hartegroet Mary Bregman
  12. Ellen Eimers:
    6 december 2019
    Geweldig .... lekker doen wat jullie willen.. doe voorzichtig 😉
  13. Jose:
    7 december 2019
    Wat een mooie plannen Erica, zeer benieuwd naar en hoe jullie reis naar en door Marokko zal gaan. Heel spannend hoor.

Nog een fijne kersttijd in het zuiden!😎🎄
  14. Esther Mulders:
    8 december 2019
    Weer een mooi verhaal zo voor de feestdagen. Ben benieuwd naar jullie Marokko avonturen! Doe voorzichtig maar ga vooral genieten. Fijne feestdagen toegewenst, ook van Ruud
  15. Ron van Nimwegen:
    9 december 2019
    Lieve Rob en Erica,
    Wat ontzettend bijzonder wat jullie allemaal aan het doen zijn, elke dag en ervaring kan jullie niet meer afgenomen worden. Heel leuk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn en ik geniet daardoor ook een beetje mee ! Marokko schijnt ontzettend mooi te zijn en jullie gaan dit echt zelf ervaren, jullie kunnen vast niet wachten en ik ook niet om het te lezen/zien. Een hele goeie jaarwisseling en tot volgend jaar, liefs van Ron!