Gezins treffen in Oostenrijk

7 augustus 2020 - Mandarfen, Oostenrijk

We gaan/zijn op weg naar Oostenrijk, waar we met fam hebben afgesproken. Dinsdag 28-07-2020 zijn we op de camping 'Alpencamp' in Biberwier aangekomen,

Oostenrijk

mooi camping op 1000 m hoogte, leuk dorpje.

Kabouter tuintjeKerkWoensdag heeft onze zoon ons opgehaald en zijn we even wezen winkelen en naar hun appartementgegaan. In de avond gaan we bij hun in de buurt met elkaar eten, ook de fam. van onze schoondochter is er dus een leuk groot gezelsschap🤗. We bij hun in het appartement blijven slapen.

Donderdag met elkaar ontbeten en zijn we naar Zams gereden waar de Zammer lochputz is.

Watervallen bij Zammer lochputz

Dit is een behoorlijke waterval waar vroeger voor de hele stad stroom werd opgewekt, nu kun je er rond wandelen/klimmen en is mooi om te zien.

Watervallen bij Zammer lochputz

Daarna zijn we gaan lunchen daar in de buurt, erg lekker gegeten. Eenmaal weer in het appartement ff chillen en zijn Rob en ik nog stukje gaan wandelen een berg op, wat mooie plaatjes opleverde😊

Boven op een bergje

Dal

We hadden zoveel gegeten s'middags, dat we geen trek hadden rond etenstijd dus zijn we terug naar de camping gebracht met broodje mee, voor later nog op de avond (pas rond 20 uur😉). We kunnen terugkijken op 2 superleuke, gezellige dagen🤗💕

Vrijdag eerst hard gelopen, wasje gedraaid op de camping, boodschappen gedaan en daarna een wandeling naar de Weisensee gemaakt, niet de echte grote maar een kleiner meer hier in de buurt.

Naar de WeisenseePaarden in het wild

We hebben zo'n 8 km gelopen, klimmen en dalen en niet allemaal gladde wegen echt pittige bospaden, de route was ook voor de mountainbike's. Eind van de middag waren we het best zat... Dus verdiend hapje en drankje😊

Drankje

Zaterdag staat bergklimmen op 't programma, we zijn de Marienberg op geweest tot zo'n 1600meter hoogte,

Hoogtemeter

we begonnen op 1000 meter (waar de camperplek is) dus aardig ons best gedaan.

Wandeling Marienberg op

Onderweg naar boven ook genoten van prachtige vergezichten

Wandeling opUitzicht

Boven bij een terras een lekker drankje genomen

Biertje en Almdudler

en toen weer afgedaald, minstens net zo intensief. We waren om 11.00u vertrokken en om 16.00u weer terug😅. Later begon het te betrekken...... regen en omweer was het resultaat. Dus sinds een lange tijd weer eens binnen gekookt en gegeten🙄

Vanmorgen (zondag) eerst hardgelopen, na douchen en bakkie koffie hoorden we een helicopter en die bleef maar rondjes vliegen.

Helicopter

Daarna landde hij op het veldje bij de camping en stapte een arts in die met een politiewagen was gebracht. Na een poos rond de bergen te hebben gevlogen werd de arts weer afgezet en ging de heli onverrichte zaken weer weg. Na een poosje kwamen een aantal auto's met een team reddingswerkers met honden die lopend het hele gebied uitkamden. Later is nogmaals een poos met de heli gezocht.

Helicopter

Helaas weten we niet of ze gevonden hebben wat ze zochten. s'Middags hebben we nog een stuk gewandeld langs een kapelletje boven op de berg,

Kapel

daar kwamen we ook nog reddingswerkers tegen.

Maandag 03-08-2020 zijn we op pad gegaan naar andere camperplek in Plangeroß, bij de start van de Pitztaler gletscher. Het is een grote parkeerplaats waar je mag staan met de camper, de voorzieningen zijn minimaal (chemisch toilet legen en  toiletgebruik bij kantoortje) maar voldoende voor ons. Het is een ontzettend mooi wandelgebied, het was helaas erg bewolkt

Regen op komst?In de wolkenWandeling

maar we hebben een mooi stuk gelopen/geklommen naar een waterval.

Waterval

Wolken

Het was de hele wandeling droog maar eind van de dag zette het dreigende van de wolkenpartijen door in een aaneengesloten bui regen.

Dinsdag 04-08-2020. Wakker geworden en het voelde koud aan, gisteren was het al wat afgekoeld en hadden we ff de kachel aan, maar nu keken we naar buiten en zagen dit. De bergen vol met sneeuw🥶

Sneeuw op 04-08-2020🤔

wij zitten nog net op de hoogte dat het regent gelukkig😉. We gaan speciaal naar Spanje in de winter om geen sneeuw en kou te hebben en dan krijgen we dit😂😂. Het scheelt hier wel dat ze morgen weer 27 graden voorspellen 🤔🙄, ik mag het hopen😇. Uiteindelijk heeft het 24 uur achter elkaar geregend 🌧️.

Vanavond heerlijk weer met de hele familie gegeten, was ontzettend gezellig. Ik kreeg van R, L en J een zelfgemaakt  kado met wat versnaperingen erbij,

🎁🎁

ik was super verrast omdat ik mijn verjaardag niet vier, maar deze was wel byzonder omdat we nu in het buitenland bij elkaar zijn🤗.

Woensdag 05-08-2020,prachtig weer vandaag 🌞 We zijn met z'n vijven naar de Rifflsee geweest, daar ga je met een soort skilift gondel

Gondellift

naar boven en op die berg is een groot meer waar je omheen kan lopen, prachtig van kleur.

Rifflsee

We hadden voor dat we begonnen al besloten om naar boven met de lift te gaan en naar beneden te wandelen (tweeënhalfuur), best pittig maar super mooie uitzichten elke keer.

RifflseeRifflseeRifflseeRiffleseeRiffleseeRifflsee

Onze bonuskleinzoon vermaakte zich opperbest en was een soort van 'Freek Vonk'😂😂, hij liet ons van al zijn ontdekkingen meegenieten💕

06-08-2020 We hebben Oostenrijk verlaten en kijken terug op 10 superleuke, mooie en gezellige dagen met de kinderen en verdere familie, het was als een kadootje voor ons💕🤗

1. Mary Bregman:
    7 augustus 2020
    Wat een super ervaringen, kostbaar zo met extra familie en alsnog van harte gefeliciteerd, prachtig gebied daar, hou ervan, lieve groetjes Mary
  2. Mario:
    7 augustus 2020
    We hadden elkaar pas nog gesproken via Whatsapp
    Nu nog veel meer mooie foto’s fijn dat jullie met elkaar opgetrokken zijn
  3. Marja de Vlaam:
    7 augustus 2020
    Nog van harte Erica. Zo te lezen hebben jullie het erg naar j.e zin. Geniet er maar lekker van. De foto’s zijn schitterend. Lieve groetjes, Marja
  4. R - L & J 😘:
    ❤️❤️❤️
  5. Ruud:
    8 augustus 2020
    Weer leuk om te zien en nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Somja en Ruud
  6. Jose:
    8 augustus 2020
    Weer leuk om jullie ervaringen te lezen en wat een mooie foto’s!
    Zijn benieuwd naar de verdere reis van jullie.
    Wij zijn ook weer met de camper op pad.
    Fietsen nu de wijn route in de Pfalz in Duitsland. Lekker heet hier!
    Groetjes!😎🍇🍷. Jan en José
  7. Thanja:
    10 augustus 2020
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Zomervakantie in de bergen is prachtig. Ben in Biberwier, en vooral omstreken, regelmatig wezen skiën trouwens. Leuk gebied.
    Mochten jullie nog een keer naar Oostenrijk gaan dan is de omgeving van Lofer ook heel mooi. Grote camping aan het water in het dal en hele mooie klammen om te wandelen in de omgeving. Fantastisch gebied om sportief te doen :-)

Dikke kus
  8. Marijke van Kommer:
    20 augustus 2020
    Nog gefeliciteerd..lekker dat jullie zo genieten.