Op weg naar Oostenrijk

24 juli 2020 - Kammeltal, Duitsland

16-07-2020

We staan in Duitsland op camping Hellenthal in Hellenthal, het heeft zo'n beetje de hele dag geregend 🌧️ Rond 20.30 kwam er een vakantiefietser aan, compleet verzopen. We hebben hem uitgenodigd om koffie te drinken en ff warm te worden. Dit kon hij zeer waarderen. Altijd leuk om verhalen te horen en onze eigen ervaringen te delen😀.

G komt zondag bij ons op bezoek met de motor en hij heeft op dezelfde camping een trekkershut geboekt.

Kabouterhut

Gezellig vooruitzicht 😊

Wij hebben zaterdag een route rond het Oleftalsperre (stuwmeer) gefietst en zondag de ijsvogel route (14km) gewandeld. Het was goed weer gelukkig, warm zelfs😅

De Maas

We hebben met G gezellige dagen gehad, zondag avond heerlijk in het restaurant gegeten, maandag was het helaas bewolkt en wat frisjes maar toch gewandeld en gezellig bijgekletst. Dinsdag is G weer op de motor vertrokken ri 'de Hars' een gebied in Oost Duitsland en wij zijn verder Duitsland in gereden ri het zuiden.

Een CP in Alzey gevonden, gratis op een achteraf parkeerplek met veel onrust er omheen. Na boodschappen te hebben gedaan, toch besloten om verder te rijden we hadden beiden geen prettig gevoel bij deze plek.🤔

Verderop, 12 km, een leuke CP gevonden in Gundersheim met ruime plekken omringd met druivenranken,

Druiven

dit voelde meteen goed aan.

Mooi plekje

Het terrein is van mensen die zelf ook een camper hebben, dus dat scheelt wel😉. Het dorpje is heel gemoedelijk, het leek wel Spaans  met van die kleine straatjes en leuke cafeetjes. We zitten echt in een wijnstreek, overal door de straten zag je de druivenranken.

De volgende dag weer verderop gegaan, weer stukje verder naar het zuiden van Duitsland. CP Kammelaue in Kammeltal, leuke plek, alles goed verzorgd, hier kan ik ook even een wasje draaien👍😉.

Camperplek

Ondertussen hebben we camperplekken en campings bekeken in Oostenrijk rond de plek waar onze zoon, schoondochter, kleinzoon en fam. zijn. Maar dat valt nog niet mee, de meesten zijn al volgeboekt. Uiteindelijk 1 gevonden voor de 28ste en dat dus ook maar gelijk vastgelegd👍😊. Tot die tijd blijven we op deze plek, want we kunnen dat in 1 dag makkelijk aanrijden. Gezellig vooruitzicht 🤓🤗💗

Hier kunnen we ook makkelijk ons 'om de dag' hardloop schema aanhouden, er loopt een beekje en lang wandelpad achter de CP langs

Beekje

1. R - L & J 😘:
    Tot volgende week ❤️
  2. Mary Bregman:
    Prachtige tocht weer Erica, enjoy
  3. 😘Bea:
    24 juli 2020
    Heel veel plezier, leuk weer om te lezen😃😘
  4. Mario:
    25 juli 2020
    Weer gezellig verhaal ziet er goed uit allemaal
  5. Ruud:
    25 juli 2020
    Goed bezig leuk om te lezen.gr aan randy en de rest.
    Sonja en ruud
  6. 😘Bea:
    6 augustus 2020
    Werkelijk schitterende foto's van Oostenrijk zeg! En petje af voor de pittige wandeltochten die jullie volbrengen. Zijn echte kuitenbijters😄. Wat een conditie! Veel plezier nog