Weer saampjes op pad😊

24 augustus 2020 - Ockenheim, Duitsland

Bij deze wil ik iedereen die op mijn verhalen reageert weer eens heel erg bedanken😊😌😀we genieten echt van de leuke en lieve reacties💕

Donderdag 06-08-2020: in Duitsland op  Camperplek Hochgratblick-Steibis in Steibis aangekomen, prachtig uitzicht en goed stukje gras om voor de camper te zitten.

Mooi plekje gevonden

Het was best nog wel rustig en plekjes genoeg om te kiezen. s'Avonds samen uit eten geweest

BiertjeUit eten

Vrijdag: Heerlijk grote wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt waar je drie landen kunt overzien, prachtig en zo rustig 😌

Uitzicht

Zaterdag: Rustig aan opgestart, Rob heeft de camper weer voorzien van vers water en ik heb broodjes gehaald om mee te nemen. We gaan stuk fietsen naar een stadje verderop; Oberstaufen was behoorlijk dalen en klimmen, voor het eerst met de electrische fiets op Turbo stand gefietst. Het stadje was gezellig, wel aardig toeristisch. We hebben een heerlijk ijsje gegeten,

ijsje

die kreeg ik als traktatie van mijn nicht, nog voor mijn verjaardag😊(dank daarvoor C+Z💕). Op de terugweg was een fietspad zo steil dat we er na verwoede poging zelfs electrisch niet tegenop konden, dus besloten om terug te gaan en over de weg te gaan😂😉. Wel was het ijsje voor de helft alweer verbrand🤣.

Zondag, de wekker gezet voor een wandeling naar de Bucheneggerwaterval hier in de buurt. Dus 8.30 u waren we al op pad👍🚶‍♀️🚶‍♂️.

Camperplek

Het was rustig onderweg en dat was fijn want er waren geniepige klimmetjes en hier en daar was het glibberig en dan is het niet fijn als je dan met allerlei tegenliggers rekening moet houden😏. Bij de waterval waren we alleen, zodat we mooie foto's hebben kunnen maken😊😉.

WatervalWaterval wandelingWaterval wandeling

Op de terug weg werd het al iets drukker, dus echt blij dat we vroeg zijn gegaan👍😀. In de middag een poos bij de camper gezeten, vooral in de schaduw, hier ook behoorlijk warm🌞🌞😥. s'Avonds zijn we nogmaals hier in een restaurant gaan eten, om een soort van 2 weken vakantie gevoel af te sluiten. 🤗😉💕

Maandag 10-08-2020: Vandaag gaan we weer een stukje verderop boven de Bodensee langs. Na een mooie maar zeer warme rit zijn we in Bad Dürrheim aangekomen. Een hele grote camperplek, maar zo verdeeld over verschillende velden dat het niet massaal aandoet😉😊

Camperplek

Onderweg nog ff goed boodschappen gedaan zodat we weer 2 dagen vooruit kunnen met eten😊. We blijven hier 2 nachten.

Dinsdag naar het dorpje en naar een winkelcentrum gewandeld, gezellig levendig plaatsje, het zit vlak naast een kuuroord "Wellness-und Gesundheitszentrum Solemar" met thermen baden en een heel groot park, waar je heerlijk kun wandelen🚶‍♀️

Park

Het is ingericht om een beetje tot rust te komen, kleurrijk met veel bloemperken,

Park

rustgevend met water wat door hout sijpelt

Gezonde muur

(zie ookvideo) en ontspannend door baden

Kurbad

en fontein⛲. Eind van de middag begon het te betrekken☁️ en kwam het al aangekondigde onweer/regen⛈️, het ging even flink los en daarna brak de zon weer door🌞🌞.

Woensdag 12-08-2020: we gaan weer een stukje verderop, dus na het lozen en vullen zijn we vertrokken en vroeg in de middag via Freiburg

Freiburg

in Riegel aangekomen. Dit dorpje ligt vlak aan de rivier de Rijn en aan de grens met Frankrijk.

Leuk huisjeKerk in Riegel

We hebben deze camperplek (naast een camping) voornamelijk gekozen omdat we even wasjes moeten draaien. De weersomstandigheden maken dit makkelijk omdat het bijna binnen één uur droog is😊👍. Het is nog steeds tropisch warm😥😥, het is nu 23.30u en 27 graden buiten dus we liggen in bed met alle ramen open die maar open kunnen😂😂😂😥.

Donderdag werden we wakker van de regen, maar dat was ook weer van korte duur, Rob is ondanks de warmte toch gaan hardlopen (ik ben weer even geblesseerd🥴). Later op de ochtend naar het kleine dorpje Riegel gewandeld, ziet er gemoedelijk uit met wat eetgelegenheden, vooral het ijscafe😉(deze keer niets genomen😌). Het bleef eigenlijk beetje bewolkt vandaag dus beddengoed wassen zou aanvankelijk niet lukken maar het klaarde rond 15u weer wat op, dus toch maar wel nog de was gedaan en deze lag om 17u weer schoon in de kast😊. Het is op de meeste camper plekken een komen en gaan van mensen, dus we hebben heel vaak nieuwe buren, wel leuk hoor want je hoort vaak weer leuke verhalen of je steekt weer wat op van ervaringen van anderen......maar soms ook minder leuke, of lachwekkenden😂😂😂😂. Wij genieten ervan😉

Vrijdag 14-08-2020  Vandaag naar de Rijn gefietst, onderweg bij een bakker geluncht en daarna een heel lang stuk langs de Rijn gefietst. Ook nog Frankrijk ingegaan om bij een sluis te kijken, altijd prachtig😊

Sluis

Zwanen

En we hadden wederom weer prachtig weer, wel wat bewolking maar dat was een stuk verderop

Toen we terug kwamen bleek de bewolking in Riegel behoorlijk te hebben huisgehouden, zelfs zo erg dat bij andere mensen de luifels waren ingezakt😬.  Wij gaan eigenlijk nooit weg met de ramen/luiken open, of luifel uit.

Zaterdag hebben we weer samen hardgelopen, wel zo gezellig😉. Het was weer een zeer warme dag vandaag en verder beetje mak aan gedaan. Eind van de middag nog even naar het dorpje gelopen voor een ijsje....heerlijk🍨🍦. We komen hier in Duitsland en ook in Oostenrijk best veel benzine pompen tegen en wat ons zeer opvalt is dat over de dag de prijzen heel erg wisselen, soms binnen een uur en dan van bv 1.09€ naar 1.03€ 🤔🤔🤔 heel wonderlijk.

Zondag 16-08-2020 Vandaag weer lekker gefietst,

Aalscholver

met deze tropische hitte is dat heerlijk omdat je je eigen wind creëert. 'sMiddags hebben we zelf Kaiserschmarre (Oostenrijks toetje)

Mjammie....smullen

gemaakt (uit een zakje), het is zowaar gelukt en ook prima te eten👌👍. Na het avondeten hebben we alles zover klaar gemaakt om morgen weer een stukje te gaan rijden, gelukkig maar want in de avond/nacht is het onweer en regen losgebarsten en moesten aardig wat mensen hun spullen nog redden🙄

Maandag 17-08-2020: we hebben besloten om af te zakken via de Rijn. De gebieden in Spanje worden steeds uitgebreider oranje gekleurd, dus niet handig om daar nu naar toe te gaan. We hebben nog een afspraak staan met de dealer voor een nieuw raam gordijn (garantie gevalletje) , degene die er bij aflevering op zat is beschadigd en ze hadden geen andere op voorraad, maar dan kunnen we dat wellicht nu even laten doen. Dan hopen we dat rond Sept/Oktober de gebieden wel weer geel worden, maar ja dat is afwachten 😏🤔. Vandaag in Meissenheim aangekomen, mooie Camperplek, en nog voldoende ruimte😄, gelegen tegenover dit gebouw

Rathaus

het 'Rathaus', sommige mensen beschrijven dit als een futuristisch gebouw wat niet past in de omgeving. Ach ja, iedereen denkt daar verschillend over😉

Dinsdag18-08-2020: Heerlijke fietstocht langs de RijnBeetje woest😉Fietstocht RijnRivieruitloper op de Rijnen op de terugweg door wat kleine plaatsjes, onderweg ergens broodje op een bankje gegeten en genoten van het lekkere weer. Het is niet meer zo extreem warm dus dat scheelt aanzienlijk in je energie level😊👍. Het is een prachtig gebied zo langs de Rijn, we zitten nu in het Schwarzwald. Rob is in de avond nog even gaan dronen met een leuk overzicht van de camperplek

Camperplek in Meissenheim

We gaan woensdag wel weer wat verderop kijken en na 120 km waren we in Germersheim. Daar weer leuke camperplek 'An der carnot'schen mauer' gevonden in de stad zelf waardoor er wat meer leven in de brouwerij is😄. Op loop afstand van een boulevard langs de Rijn, heel erg leuk.

Trein

Ook is de scheepvaart hier wat drukker en zien we weer grote jongens voorbij komen😌. Hier zijn we twee dagen gebleven. De boulevard was ook heerlijk om hard te lopen, de warmte is weer ff terug want het werd die dag 36 graden dus om 7 uur zijn we al gegaan, was goed te doen.

Vrijdag 21-08-2020, naar camperplek 'Metzis Panoramablick' in Ockenheim gereden, vlakbij Bingen aan de Rijn. Aan de Rijn zitten de camper plekken allemaal vol,

Rijn

maar als je iets landinwaarts gaat staan is het rustig en je bent met de fiets dan zo bij de Rijn😊. Dus dat is wat we ook hebben gedaan👍😉

Rijn

Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen na een ontzettende warme nacht, uiteindelijk ging het regenen en koelde het wat af😏, dus laat aan de koffie daarna boodschappies en even geluncht. Rob vond het leuk om naar de Lorelei

Rijn/Lorelei

te fietsen (tochtje van ruim 70 km). Hier heeft ie zelf vroeger langs gevaren. Het was prachtig weer en een ontzettende leuke trip👌😀

RijnRijn

Rijn/Lorelei

Zondag, dagje bij de camper. Hardgelopen, was gedraaid, alleen niet goed opgelet welk programma ik wilde en gevolg was dat ik een wasje van 3 uur had uitgezocht🤣🤣, gelukkig wel op 60 graden en niet op de kookwas😬😬. Er stond veel wind dus moesten er wel een beetje bijblijven anders waaide het rek om omdat de mogelijkheid tot goed vastzetten er niet was (te harde ondergrond)  binnen no time was alles weer droog😀👍.

Wasdag

Eind van de middag nog een wandeling tussen de druivenranken gemaakt, die zijn bijna rijp voor de pluk lijkt me👍

Druiventrossen

We blijven hier nog een paar daagjes en genieten nog van het zonnige weer🌞🌞

Groetjes van ons en tot de volgende keer 😉💕

1. Raymon:
    24 augustus 2020
    Lekker genieten , goed om te zien groetjes
  2. Mary Bregman:
    24 augustus 2020
    Wat een paradijs op aarde beleving, heerlijk voor jullie en fijn om lezend mee te genieten, gure Fahrenheit, hartegroet Mary
  3. Mario:
    24 augustus 2020
    Dat is weer genieten van een mooi reisverhaal en krijg ik water in mijn mond van het ijsje🍧🍦
  4. Nick van genderen:
    Geniet er van 🌞 groetjes Nick Lisette saar en keet 😘
  5. Inge:
    24 augustus 2020
    Heerlijk leventje. Wij alweer aan onze tweede werkweek. Ciao, was gezellig in Oostenrijk! Inge
  6. Thea:
    24 augustus 2020
    Lieve mensen wat genieten jullie mooie foto's leuk weer om jullie avontuur te lezen en hoe fijn jullie het hebben.hier alles oke heel veel liefs van ons 😎🤗
  7. Chantal:
    24 augustus 2020
    Wat een gezellig verhaal weer! Leuk om te lezen
  8. Ellen Eimers:
    25 augustus 2020
    Fijn om te lezen dat jullie genieten..... wij waren ook in Duitsland maar in Treis Karden aan de moezel beetje uit de buurt anders was het wel een ijsje delen geworden 😅 Tot snel
  9. Gerrie en Marian:
    25 augustus 2020
    Het zijn weer mooie tripjes en gezellige dorpjes met ijs ;-) Net te ver voor een bak koffie, maar jullie komen weer in de buurt, dus wie weet.
  10. 😘Bea:
    25 augustus 2020
    Toch fantastisch hè dat je niet al te ver weg hoeft te gaan voor al dat moois😄Heerlijke verhalen en mooie plaatjes. Ook prachtig weer , dat zit dus ook mee. Wij genieten mee😘
  11. Marja de Vlaam:
    26 augustus 2020
    Wat een heerlijk verslag weer met schitterende foto’s. Leuk hoor om zo mee te reizen. Geniet maar lekker en hopelijk tot ziens als jullie weer de grens over komen. Lieve groetjes, Marja
  12. Ruud:
    26 augustus 2020
    Ja weer leuk om te lezen en foto.s te zien.
    Nu maar afwachten wat corona gaat doen.
    Gr Sonja en Ruud
  13. Esther Mulders:
    26 augustus 2020
    Wat een mooie plaatjes en een interessant verhaal weer Erica. Geniet ervan samen met Rob en tot een volgende keer. Het weer is vandaag in Nederland erg storm- en regenachtig. Met vriendelijke groet, Esther en Ruud
  14. Jose:
    29 augustus 2020
    We zijn net terug van de reis met de camper door west Duitsland. Dus is het genieten van jullie foto’s en ervaringen en heel herkenbaar voor ons.
    Wat grappig is dat wij op 10 aug. in Bad Durkheim waren waar ook een houten zoutwater wand was en een mooi wandel gebied en jullie in Bad Durrheim.
    Geniet verder van jullie reis!! 😊 Wij zijn al weer in een nat Nederland
    Groet, Jose