Langzaam aan weer richting Nederland

8 maart 2020 - Palamós, Spanje

Na een paar dagen Torrox,

Milucar

we hadden toch een lucky mooi plekje(13), ondanks dat we er zomaar tussendoor geplaatst zijn😊,

Plekje 13

gaan we nu richting Almeria, met een tussenstop in Nerja

Nerja

om Peter en Anneke gedag te zeggen. Peter was nog ff in Torremolinos gebleven omdat Anneke woensdag pas terug kwam uit Nederland. Wij moesten eerder weg om de service te doen😉. Hopelijk kunnen we een plekje vinden in Nerja want het is daar carnaval🎉🎉.... Dit was geen probleem, goeie plek voor beide campers en zaterdag middag met z'n vieren uit eten geweest en s'avonds naar de carnavals optocht geweest.

carnavalcarnavalcarnaval

Daarna gaan wij weer alleen op pad. Op zondag hebben we afscheid genomen van Anneke en Peter, waar we ruim twee maanden samen mee opgetrokken zijn. Het was een gezellige tijd samen en we kijken er met veel plezier op terug🤩🤩🤗🤗. Het was ook geen definitief afscheid, we komen elkaar zeker nog tegen😊🤗.

We zijn bij Almeria een stukje landinwaarts geslagen

TabernasTabernas

en uitgekomen vlakbij Tabernas. Leuke kleine gemoedelijke campingplek

Little TexasTabernas

en prachtig mooi weer, strak blauwe lucht, 23 graden🌞👍😊. Op de achtergrond zie je de Sierra Nevada.

Tabernas

We hebben een aantal wandelingen gemaakt in deze mooie omgeving en via een medecamperaar wikiloc op de app ontdekt. Je kunt hier wandelingen op zetten, maar ook bestaande wandelingen, die anderen geplaatst hebben, volgen. We zijn het nog een beetje aan het uit proberen, maar het lijkt goed te werken. Het werkt wereldwijd dus dat is ook mooi. Tijdens 1 wandeling hoorde we een soort van explosie en er kwamen flinke stofwolken boven de CP uit. Kennelijk bij de afgraving wat opgeblazen.

Tabernas

Na 3 nachtjes zijn we weer op pad gegaan, 200 km verderop, vlakbij Murcia, weer een leuke CP gevonden in Zeneta.

Zeneta

Hier zijn we 1x uit gaan eten, want er was een klein soort restaurant bij. We hebben heerlijk gegeten🥗🥘🍺🥧☕.

ZenetaZenetaZeneta

Voor de prijs hoef je het niet te laten want het is hier echt een stuk goedkoper dan in Nederland😀😉.

Er is ook hier een wandel/fietspad aangelegd op een oude spoorlijn, ze noemen het Via Verde (groene wegen).

Zeneta

In Spanje zijn er maar liefst 2100 km van deze paden aangelegd over oude spoorlijnen . De oude stationnetjes en perrons zijn er meestal nog en sommigen zijn omgebouwd als restaurants of barretjes.

Alquerías

Heerlijk kunnen wandelen😊,  we hebben 15 km in 3 uur gelopen 😜

Op vrijdag 28 febr. zijn we weer gaan rijden. Vlakbij Altea terecht gekomen bij een stel die een villa hebben en hun tuin hebben ingericht als camperplek.

Villa Marechal

We hadden zelfs een eigen afvoerslang die je op je vuilwatertank aan kon sluiten. Dit hadden we nog nooit ergens gezien, daarbij was het een prachtig plekje om te staan.

Villa Marechal

Wel heel appart: ze staan zelf met hun eigen camper op hun privé terras, waar ze ook in wonen. In deze tijd zijn de huizen in Spanje erg koud van binnen en moet je flink stoken, en de camper is relatief klein en snel warm. Aan de ene kant begrijp ik dat, maar vind het wel byzonder dat je een kast van een huis hebt en er bijna niet in woont, want zo vertelden ze, in de zomer gaan ze naar Nederland en verhuren ze hun villa 🙄🤔.

We hebben mooie wandelingen gemaakt, waaronder naar het strand/boulevard van Altea.

Altea

Na drie gezellige dagen, waar we leuke mensen hebben ontmoet, willen we weer een stukje verderop. Op maandag 02-03-2020 zijn we weer op pad gegaan, het weer is wat minder, veel wind en onderweg hadden we zowaar een bui

regen

(eerste in 2020!! ). Het leverde wel een prachtige regenboog over de weg op. We zijn in Alcossebre aangekomen, een stukje voorbij Valencia en weer wat dichter bij de kust.

Alcossebre

Alcalá de Xivert

Daarna rijden we richting de Pyreneeën wat mooie foto's oplevert.

Oliana

We wilden aanvankelijk bij Andorra de grens over naar Frankrijk, maar daar is het weer al wat minder dus blijven we nog in Spanje en gaan we toch nog even een paar dagen naar de kust boven Barcelona

berg

We zijn in de provincie Catalonie, waar we op veel plekken gele ribbons (gemaakt van stof of plastic) , tegenkomen, soms honderden aan hekken van landerijen gestrikt of aan de tralies van de ramen van huizen, ook op de stoepen of paden zijn ze geschilderd. De stad eert zo hun gevangen leiders van de onafhankelijkheidsbeweging, De vier werden vastgezet na het chaotisch verlopen referendum van oktober, dat ertoe leidde dat het parlement eenzijdig de republiek uitriep. Ook wappert hun vlag veelvuldig.

vlag

We zijn in de plaats Palamos met leuke haven en boulevard

Palamós

Palamós

Hier blijven we een paar dagen, vieren ook de verjaardag van Rob hier😊🎉🎉.

Proost

Rob wilde al zo lang we in Spanje zijn, churro's eten en nu op zijn verjaardag eindelijk gelukt 😜

4552997-s.jpg?1583651837

Maandag  9 maart gaan we de grens over naar Frankrijk, op weg naar een verblijf van een paar weken in Nederland😉, gezien de weers verwachtingen zullen we wat vlotter door Frankrijk, België heen rijden😏😉.

Lieve groeten, Rob en Erica

1. Chantal:
    8 maart 2020
    Wat een gezellig verhaal weer! Lekker aan het genieten.
  2. Thea:
    8 maart 2020
    Wat een belevenis mooi dat jullie zo genieten. Rob gefeliciteerd met je verjaardag.gaan jullie straks weer verder als jullie in Nederland zijn geweest?nu verder lees ik het wel geniet maar en lieve groetjes van ons😀🤗😎
  3. Esther Mulders:
    8 maart 2020
    Mooi reisverhaal weer Erica. Nog van harte gefeliciteerd Rob. Het weer in Nederland is regenachtig. Gaan jullie daarna richting Noorwegen? Groetjes en een goede thuisreis toegewenst. Esther en Ruud
  4. Ruud:
    8 maart 2020
    Goede reis morgen.weer leuk om te lezen en te zien.👍
  5. Mary Bregman:
    8 maart 2020
    Vanuit België in de auto genoten van jullie mooie belevenissen. Goede reis. Hartegroet Mary
  6. Marja:
    9 maart 2020
    Wat een heerlijk relaxed leven zo. Het grote genieten straalt van jullie prachtige foto’s af. Nog gefeliciteerd Rob. Een hele goede reis richting Nederland. Lieve groetjes, Marja
  7. Roos:
    9 maart 2020
    Nou, eindelijk weer bijgelezen. Mooie ervaringen tot nu toe. Wat zijn de plannen verder? Nederland snel doorheen en door zou ik zeggen! Het gaat jullie goed, liefs Roos en de rest..
  8. Tineke:
    9 maart 2020
    Leuk om zo een beetje ' mee te reizen'. Rob van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een mooi nieuw jaar met elkaar. Wij zijn net terug uit de Zwitserse sneeuw. Was ook fantastisch mooi. Groet van ons, Arie en Tineke.
  9. Mario:
    10 maart 2020
    Weer een gezellig verhaal, ik zie het steeds wat later want jullie verhaal komt bij mij steeds in de spam😏
    Goede terugreis naar Hollanda