Nederland is ook mooi

7 juni 2020 - Weesp, Nederland

We zijn vanaf 5 mei een paar dagen in Groningen geweest en dan wordt weer bevestigd dat Nederland ook heel mooi is. Hier zagen we lakenvelder koeien,

Lakenvelders

een oude soort koe die min of meer is afgenomen in aantal, doordat ze door het vetgehalte in de melk niet aan de consumptie behoefte voldeden. Ook zijn we in Bourtange geweest,

MolenToiletgebouwVesting stad

een oud vestingstadje wat, neem ik aan, onder normale omstandigheden supertoeristisch zal zijn, maar nu was het er zeeeer rustig.

Vesting brugBrugToiletgebouw

We stonden op de CP 'Mooi Westerwolde' in Wedde. We waren samen met vrienden en het was gezellig, veel gefietst en dan zie je onderweg ook weer leuke dingen👍😊

Kasteeltje

Pauwen pracht

Vrijdag (10-05-2020) zijn Rob en ik naar Winterswijk geweest, bij Obelink wat kleine kampeer benodigdheden gekocht. We stonden op CP 'Slingeplas' in het vestingstadje Bredevoort, ook wel de 'boekenstad' genoemd. Daar ook een grote route gefietst van 42 km.

Fietstocht

Opgepast: fietsers!! 😁

Zondag zijn we weer ri Weesp gegaan, daar tot donderdag gebleven. Donderdagavond naar Almere gegaan want Rob is vrijdag vroeg naar Friesland gereden om de waterpomp van de douche en kraan te vervangen.

Zaterdag zijn we ri Brabant gegaan en in Vessem terecht gekomen. Mooie CP met grote plaatsen, 9x9 m.

Ons tijdelijke stekkie

Ze hebben daar een pony (Roos) en twee hangbuikzwijnen(Suus en Bonnie) , erg grappige beesten.

PonyHangbuikzwijnenBonnie of Suus??Vessem

We zagen ook elke keer een vogel voorbij vliegen die voor ons onbekend was en een apart fluittoontje had, na googelen, wisten we dat het een Wulp was🤔. De omgeving is verfrissend en prachtig. We zijn o.a in Eersel, Oirschot, Veldhoven en Boxtel geweest. Bij Boxtel zagen we in een wei allemaal kangeroe's, wel apart om te zien.

Vessem

Het weer was deze week fantastisch, echt zomers🌞 en mede daardoor hebben we een geweldige tijd gehad in Brabant.

Vessem

Vrijdag 22 mei zijn we naar Almere gegaan, Rob heeft samen de schutting daar afgemaakt, ziet er prachtig uit allemaal👍. Zaterdag was de laatste dag van de ramadan en zondag het suikerfeest, wij hebben met elkaar (7 pers) gezellig ontbeten en daarna zijn Rob en ik ri Drenthe gereden. Dat was weer een stukje rijden, maar het was een regenachtige dag dus niet erg. Op CP Berkenweide in Erica is een mooie plek, rustig en schoon.

Op EricaOp Erica

Maandag stuk gefietst en dinsdag naar familie geweest, die hadden we vanaf oktober niet meer ('live'😂) gezien dus erg fijn dat dat weer kon.

Vrijdag 29-05-2020  een dagje in Almere gestaan, waar ons achternichtje met haar vriend  heerlijk voor ons hebben gekookt. Daarna weer naar Weesp gereden. Hier is het voor het eerst echt druk, we hebben gelukkig nog wel een plek omdat camperaars over het algemeen niet lang ergens blijven staan dus als je ergens bijtijds komt heb je altijd wel kans dat er net iemand weggaat😉

We hebben altijd nog contact gehouden met P&A, het stel waar we mee naar Marokko zijn geweest en we hebben voor zondag met elkaar afgesproken. Leuk vooruitzicht om elkaar weer te zien🙉🤓🤗

Het was een ontzettend gezellige dag met P&A, heerlijk bijgepraat en in de middag een stuk gefietst. Later bij de Tai hier bij ons op de hoek eten gehaald, was een succes, smaakte prima👍😊

Vanaf maandag 01-06-2020 willen we in ongeveer een maand 5 kilo afvallen, in de loop van de tijd sluipt het er toch in dat we het weekend langer maken😂🤭 waardoor we meer eten/snoepen dan goed voor ons is. We zullen zien of dat gaat lukken🤔.

Ook gaan we vanaf 22 juni weer reizen, eerst naar Duitsland waar de grens vanaf half juni weer open gaat. Daarna zullen we zien of Oostenrijk ook zijn grens opent, want daar willen we eind juli heen om onze zoon, schoondochter en kleinzoon te bezoeken op hun vakantieadres (als het doorgaat). Genoeg plannen dus weer en ook dat we iedereen weer gedag gaan zeggen. Helaas hebben we niet iedereen kunnen zien afgelopen tijd mede door de corona perikelen. Hopenlijk is dat de volgende keer beter mogelijk🙄😊🤗

maan

Lieve groetjes van ons 😉👋

1. Thea:
    7 juni 2020
    Hallo bourtange is erg leuk daar zijn wij ook een paar keer geweest en ook in die mooie omgeving.het is maar niets met die corona nog steeds verbod op de beuk ik mis al maanden het koken en de bewoners af en toe gedag zeggen voor het raamm hoop snel weer aanwezig te zijn.afwachten .nu hopen voor jullie dat jullie weer kunnen vertrekken en weer een spannende tijd gaan beleven nu het gaat jullie goed veel plezier heel veel groetjes van ons dikke knuffel. 😎🏞🚵‍♀️
  2. Mary Bregman:
    7 juni 2020
    Lieve Erica, wat een heerlijk rondje zo. Meegenoten. Hartegroet Mary
  3. Ellen Eimers:
    8 juni 2020
    Fijn dat jullie ondanks de bizzare tijd toch lekker (binnen de corona regels) jullie ding kunnen doen. Veel plezier met het vervolg.
  4. Mario:
    8 juni 2020
    Weer een leuk verslag en mooie foto’s
    Is echt genieten lijkt me
  5. 😘Bea:
    8 juni 2020
    Wat een prachtige echt Hollandse plaatjes En wat een ruimte op de campings😉heerlijk! Toch ondanks de corona heerlijk kunnen genieten, ook van het heerlijke weer. Binnenkort dus weer jullie horizon verruimen. Ook weer spannend. Wij kijken weer uit naar de foto's en verhalen. 😃liefs
  6. Tineke:
    8 juni 2020
    Wat is het toch leuk om zo van afstand een beetje mee te reizen!
    Pas goed op elkaar!💋
  7. Jose:
    14 juni 2020
    Leuk Erica om jullie reiservringen weer te lezen. Nederland is zeker mooi!
    Wij zijn ook weer met de camper op pad. Bij leuke haventjes gestaan in o.a Zoutkamp, Geldermalsen, Steenbergen.
    Ook in Berlicum gestaan waar je zo naar s’Hertogenbosch fietst.
    Jullie gaan volgende week weer door naar Duitsland. We zijn weer heel benieuwd naar jullie ervaringen daar! We lezen de reisblogs met veel plezier.
    Groetjes van ons!🌞😎
  8. 😘Bea:
    18 juni 2020
    Heerlijk aan zee geweest dus. Mooi daar ook Bergen...., wat een geweldige foto zeg, die Duitser. Zij nemen dus echt alles mee😄