Op naar nieuwe avonturen! 😊🍀

18 november 2022 - Utrera, Spanje

05-11-2022

Vandaag gaan we op bezoek in Duitsland,  Schwerin om precies te zijn.  Hier wonen L&C die we vorig jaar in Torrox ontmoet hebben. Zij zitten een beetje in de lappenmand waardoor ze niet kunnen gaan overwinteren, vandaar het idee om ze te gaan bezoeken voor we naar Spanje gaan. Ze waren ontzettend blij om ons te zien en we zijn superverwend met heerlijk eten! We hebben 6-11-2022 een mooie fietstocht door de stad gemaakt,

SchwerinSchwerinSchwerinSchwerin

de zon scheen de hele dag ondanks de lagere herfst temperaturen.

SchwerinShloss van Schwerin

07-11-2022, Na een gezellig weekend zijn we vandaag weer op pad gegaan, eerst weer een stuk teruggereden om recht naar beneden naar het zuiden af te zakken. Er was wel iets meer bewolking vandaag maar wel droog en zelfs redelijk hoge temperatuur, 17⁰ . We zijn weer in Ankum op de CP terecht gekomen, een leuk plaatsje

Ankum

maar op maandag weinig leven in de brouwerij,  alle restaurants hadden 'rühe tag' 😏, dan maar een ijsje en een biertje🤣

Mjammie

08-11-2022, vandaag weer heel rustig herfst weer met relatief hoge temperatuur👍. We zijn weer even in een puntje van zuid Nederland terecht gekomen met een top CP (Montfort), alles erop en eraan voor 15 €👍😉

CP in sint OdiliënbergSint Oldiliënbergook nog even wandelen😉

09-11-2022, we zakken steeds meer af ri 't  zuiden, vandaag in Frankrijk gekomen. Aardige CP van pas d'etapes(Charleville de Mézières), daar hebben we een pasje van en daar stond nog geld op van 't voorjaar👍🤗. Vanmiddag lekker een stuk gewandeld, het weer is nog steeds prima voor de tijd van het jaar.

Frankrijk

10-11-2022, vandaag veel in de mist gereden, zo heel af en toe kwam de zon er wel doorheen. We staan nu op een CP bij een wijnboer(Bleigny-de-Carreau), alles erop en eraan. Tijdens de wandeling, wat we meestal wel doen, kwam de zon lekker ff door🌞🤗 en zijn we naar het nabij gelegen meer gewandeld🚶‍♀️🚶‍♂️

Bleigny-le-Carreau

11-11-2022, wat een prachtige dag vandaag, volop zon en strakblauwe lucht en dat half november😲. We zijn best weer een stukje opgeschoten vandaag, de borden Bordeaux kondigen zich al aan🤣. Met oog op de brandstof problematiek hier in Frankrijk, tanken we regelmatig zodat de tank vol blijft zeg maar. We zijn al verschillende pompen tegengekomen die of geen diesel of geen benzine hebben🤔😒. CP Riviéres

12-11-22, eerst nog even gewandeld, om een bakker te zoeken, we konden er geen vinden, wel een supermarkt dus daar brood gehaald🤗. We kwamen ook langs dit kasteel

Kasteel

Daarna op pad...ri Spanje, we zijn tot net voor de grens gekomen en weer een mooi plekje gevonden (Laàs).

Laás     Laás

Vandaag was ik heerlijk zomers gekleed in dunne broek en hemdje, het was ruim 20⁰. Ik voelde me echt in mijn element 🤗

13-11-22, na een echt rustige nacht, we stonden alleen en het was pikkedonker, dus heerlijk geslapen, rijden we vandaag Spanje in 👍

FrankrijkSpanje

Bij Orloron de grens over, waar we anderhalf jaar terug een bekeuring kregen ivm geen corona test😡.

Spanje

Vandaag weer prachtig mooi weer🌞🌞. We zijn aan de rand van Zaragoza beland op een soort parkeerterrein voor Campers, op zich wel veilig om te slapen, maar niet om de hele dag weg te zijn😏. We hebben wel wat rondgelopen om lekker de benen te strekken, maar morgen gaan we weer verderop🤗👍

14-11-2022, voor vertrek eerst nog even boodschappen gedaan en toen kwamen we deze bordjes op lantaarnpalen tegen

Zaragoza Daarna weer op pad gegaan en aangekomen in Castillo de Garcimuñoz, een klein plaatsje, lijkt wel uitgestorven, waar we naast het Kasteel staan wat prominent aanwezig is😉Castillo de Garcimuñoz De CP is zeer eenvoudig maar meer als dit (water lozen/tappen en toilet legen) hebben we niet nodig🤗. Er stond in de beschrijving van deze CP dat er 'een paar' zwerfkatten rondlopen, nou bij aankomst werden we er al minstens door 5 begroet en die vonden gelijk een lekker plekje onder de camper

Castillo de Garcimuñoz Rob zag later dat er zeker wel een stuk of 10 rondscharrelen🤣🐈‍⬛🐈. Het leek hier zo afgelegen dat we er van overtuigd waren dat we hier wel alleen zouden overnachten,  maar na een paar uur waren alle 6 plekken bezet🤣🤣

15-11-2022, rustig aan opgestart, de dag begon met regen. Onderweg was het wisselend, soms wat zon maar meest bewolkt en 2x flinke bui gehad. Op de volgende CP (Andújar) naast een fabriek waar ze honing en olijfolie maken, trok het weer open en zijn we naar het centrum gelopen, in de zon🌞😀. Trouwens leuke plek waar we staan, goed om de te lozen/tappen en met stroom, helemaal gratis😉👍

Andújar

16-11-2022, vandaag rijden we naar Utrera, op CP Finca Angela,waar we vaker staan😀. Het was een leuk weerzien en we hadden elkaar veel te vertellen. De planning is om hier een aantal dagen te blijven en dan maandag ofzo weer verderop te gaan🤗. Hier merken we ook dat het beter weer wordt

Utreragroetjes van ons en tot het volgende verhaal🤗👍

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katty:
    18 november 2022
    Hoi Erica en Rob, weer leuke avonturen. We hebben vandaag regen gehad en het is zeer frisjes, 18 gr vandaag. We kijken uit, naar 1 december. Lieve groeten van ons drieën
  2. Marja:
    19 november 2022
    Hoi reizigers, het lijkt erop dat de reis naar zonniger en warmere oorden voorspoedig gaat. Jullie hebben toch weer mooie dingen gezien onderweg. Nog een hele goede veilige reis richting de winter/zomer . Liefs Marja en de dames 😻😻
  3. Tineke:
    19 november 2022
    Goede tijd in Spanje. Wij trekken een beetje door het Vechtdalgebied in Duitsland. groet, Arie en Tineke
  4. Tineke:
    19 november 2022
    Hoi lieverds, jullie rijden heerlijk de zon tegemoet! Ik zat hier vanmorgen heel vroeg in de ijzige kou op de fiets naar het werk, dus een béétje jaloers ben ik wel!
    Veel liefs!!!💞
  5. Jose:
    24 november 2022
    Hoi, weer op reis naar het zuiden, heerlijk met de nieuwe camper!
    Wij zijn ook in Schwerin geweest, mooie stad!
    Leuk om te lezen welke cp’s jullie bezoeken, hebben wij misschien ook wat aan als we weer op reis gaan😁
    Veel reisplezier!