Paar maandjes in Nederland

1 april 2020 - Weesp, Nederland

Op 11-03-2020 zijn we in Nederland aangekomen.

Het is fijn om iedereen weer even te ontmoeten😍😍😊. Het corona virus strooit wel roet in het eten omdat in heel Nederland alle gelegenheden dicht gaan of evenementen die niet door gaan, dus we kunnen niet naar de beurs, niet uit eten, niet naar 't weekendje Nagele, niet naar de tandarts en niet naar 't bevolkingsonderzoek enz. Gelukkig kunnen we nog wel onze familie en vrienden ontmoeten dus dat is fijn😊. Het weer knapt hier zienderogen op want we hoorden tijdens onze reis veel over het slechte sombere weer in Nederland, maar nu (21-03-2020) schijnt de zon volop, maar is het wel koud. Heerlijk weer om te wandelen en te fietsen. Voorspelling is dat het nog een aantal dagen zo blijft😊😀.

Ons wereldje wordt wel steeds kleiner door 't corona virus, maar we zijn blij dat we nog wel naar buiten kunnen, voor 'n boodschapje of een wandelingetje.

We zijn in Almere, Hilversum, Weesp,

DronebeeldOns stekkie in weesp

Elspeet en Dordrecht geweest, waar we gewandeld of gefietst hebben

rotterdamDordrecht

Haven in Dort

Zondag 29-03-2020 zijn we naar Friesland gereden omdat we maandag ochtend vroeg bij de camper dealer moeten zijn in Wijckel. We zijn naar de CP in Sloten gegaan waar we niet op de gebruikelijke plekken kunnen staan, maar op het campingterrein. De ondergrond was goed volgens de eigenaar, maar we zijn in de zachte ondergrond terrecht gekomen en konden er niet zelf meer uit komen.

Camper in gras😵Oeps

De eigenaar heeft ons eruit gesleept en zo konden we op een verhard pad komen waar we mochten blijven staan. Gelukkig🥴

De volgende dag zijn we naar Wijckel geweest waar de camper dealer zit. We moesten wat kleine dingen laten repareren. Ook een omvormer laten plaatsen om de accu's van de fietsen op te kunnen laden ook als we geen stroom hebben en een dakfan laten monteren, zodat we altijd lucht naar buiten kunnen afvoeren tijdens het koken, of lucht naar binnen halen voor verkoeling in de zomer. Het geheel zit in plaats van een dakluik, voordeel;  dat je altijd iets open kunt zetten ondanks de weersomstandigheden. We hebben de camper daar om 8 uur gebracht en hij was om 14.30 uur klaar. We mochten gelukkig van de showroom gebruik maken want verder konden we nergens heen in deze corona tijd😏. Daarna zijn we naar Nagele gegaan op een CP. De komende dagen verblijven we weer in Weesp/Nederhorst.

Vandaag (31-03) een lange wandeling gemaakt en in een weiland waren een paar pasgeboren lammetjes aan het spelen in de wei, schattig om te zien😍. *Bekijk de video in het menu.

Na het nieuws over de corona crisis, dat de afspraken tot eind april van kracht zijn, zullen we in principe op deze CP blijven.

Vandaag, 01-04-2020, wonen we één jaar in de camper🎉🎉

Lieve groeten voor jullie allemaal ♥️

1. Thea:
    1 april 2020
    Hallo ja wat toestand maar ja hopen dat we het niet hebben.het is wel stil niet naar de beuk dan maar thuis blijven.eens zal het wel goed komen nu voor jullie ook het beste lieve groetjes van ons😎🤗
  2. Marja:
    1 april 2020
    Jeetje, ik hoop dat er plekken open blijven waar jullie mogen staan want veel kampeer plaatsen gaan dicht. Dit verzin je natuurlijk niet als je denkt de zomer in Nederland door te brengen. Familie en vrienden ontmoeten zit er voor mij helaas niet in. Bejaard hè, risicogroep🤪. Ik hoop dat jullie wel kunnen genieten, blijf gezond en tot ziens in betere tijden.
    Liefs, Marja
  3. 😘Bea:
    1 april 2020
    Wat ontzettend leuk dat filmpje van de lammetjes. Tja, het is zeker een hele andere situatie met het virus dan jullie ( en wij allemaal) in de planning hadden. Wel fijn dat jullie een mooi plekje hebben op dit moment. Gunstige lokatie en er is gelukkig warm en zonnig weer op komst. Liefs vanuit hier😘
  4. Monique:
    1 april 2020
    Wat leuk om weer een verslag te lezen. Wat een rare tijd hè. Gelukkig hebben we over het weer niet te klagen 😎☀️. Genieten maar van de kleine dingen. Blijf gezond en hoop jullie na deze periode snel te zien 🥰💋
  5. Mario:
    1 april 2020
    Leuk verslag weer en ja gelukkig wordt het nu wat beter weet
    De wereld wordt zo wel klein veel
    In huis en weinig tot geen visite
    Geniet van jullie wandelingen en het fietsen
  6. Tinie Land:
    Leuk verslag.
    Jammer dat corona roet in het eten gooit
    Maar gelukkig wel lekker fietsen en wandelen
  7. Ellen Eimers:
    1 april 2020
    Tja balen hè, beter hier te zijn nu dan zo ver weg hoor. Pas op jezelf
  8. Tineke:
    4 april 2020
    Zo te lezen houden jullie de moed er in!
    Alle goeds en houd het gezond. Jammer dat we elkaar in het "weekendje Nagele" niet konden treffen. Hopelijk komt het er nog van. Groet, Arie en TIneke
  9. Jose:
    8 april 2020
    Nog een wat verlate reactie van mij. Wat een bizarre tijd he! Jullie hadden je verblijf in Nederland
    heel anders voorgesteld denk ik.
    Jullie wonen alweer een jaar in je camper!
    Zo te lezen zijn er maar weinig camperplaatsen waar je nu mag staan. Kunnen jullie gebruik maken van het sanitair op de camperplaatsen?
    Onze camper staat nog in de stalling. Normaal gaan we in april lekker reizen, maar nu moeten we hem nog ophalen en laten keuren. We willen toch wel met de camper op stap hoor.
    Hopelijk duurt deze toestand niet al te lang.

Een fijn verblijf nog en geniet van het nu nog heerlijke weer!
    Groet, Jan en Jose
  10. Jose:
    9 april 2020
    Hoi Jose, je mag vaak nog wel op camperplaatsen staan, maar dus geen gebruik van sanitair maken. Campings zijn echt gesloten volgens mij. Hoop voor jullie dat het snel voorbij gaat die crisis, zodat jullie ook weer lekker op pad kunnen.