Spaanse Pyreneeën

19 november 2020 - Callosa d'en Sarrià, Spanje

22-10-2020

We rijden in een paar dagen rustig aan net de grens  bij Spanje over, om op de N260 te komen waar we starten aan de volgende trip🙂; de Spaanse Pyreneeën

Onderweg ri SpanjeCerbère Verschil van dag en nacht🙂

Cerbère

Vanuit hier willen we deze weg volgen tot aan de andere kant van de Spanje , doel is Bilbao. We hadden nog gedacht dat er misschien iets van controle zou zijn bij de grens  maar niets van dat alles. Op de eerste plek in Spanje, een camping in Roses, waren we ook gewoon welkom. Hier blijven we een paar dagen omdat het weer hier aangenaam is🌞🌞 en we lekker stukkies kunnen fietsen🚲

RosesRoses

De plannen zijn wat aangepast, in verband met vernieuwde corona maatregelen twijfelen we om door de Spaanse Pyreneeën te gaan. P&A willen ten alle tijden naar Nederland kunnen   (zij wilden zowiezo begin december weer thuis zijn) en waar we nu zitten is het heerlijk weer en door de Pyreneeën wordt het zeker minder en kouder. Na een gezellig beraad besluiten zij om op deze plek te blijven zolang het kan en wij besluiten om door te gaan naar het zuiden in onze heerlijke camperbubbel🤗, voor ons de meest veilige plek. Nog even overwogen om naar Portugal te gaan maar daar sluiten ze voor 5 dagen al het verkeer zelfs tussen provincies.

27-10-3020, vertrek richting Valencia stad.

StrandPrachtig weer in Alcobresse tot waar we vandaag zijn gekomen.  Daarna zijn we doorgereden naar Calossa d'en Sarria in de regio Valencia. Sinds 31 okt is er een soort van lockdown,  wat wil zeggen dat je de provincie niet in of uit mag. Kortom we zitten even een week vast en na 9 nov moeten we weer verder kijken hoe het gaat lopen. De temperatuur is hier heerlijk🌞🌞🌞, dus daar genieten we dan maar van👍

HeerlijkDe cp is ook prettig

We zijn op de fiets naar een stuwmeer Pensa Embalse in Guadalest geweest,

Stuwmeer

een pittig ritje maar het was prachtig weer en een mooie omgeving🤗🌞

Stuwmeer

Op de camperplek staan nog 2 campers, ook Nederlanders. 1 stel woont ook in de camper dus gespreksstof zat🤭. De dagen gaan rustig aan voorbij, we fietsen wandelen elke keer wat, dus we vervelen ons niet.

WolkenrotsWolkenrots

De eigenaren zijn ook Nederlanders die hier zijn komen wonen 4 jaar geleden en daar maken we ook regelmatig een praatje mee. Ze houden ons op de hoogte van alle ontwikkelingen mbt corona. Door deze omstandigheden blijven we hier ook wat langer dan gepland. Ze laten ons echt onze gang gaan, zelfs de camper wassen vinden ze geen probleem (meestal mag dat niet op de plek zelf).

Fietsen en goed oplettenOp de fiets naar Moraira, een levendig dorpje aan de kust 🤗👍

Aan de kust

Daar is een kasteel wat we gingen bezoeken, eenmaal daar viel het kasteel een beetje tegen🤨

Kasteel

Zomaar tussendoorWel zagen we tussen Moraira en Calpe een Russische orthodoxe kerk, dat zag er wel byzonder uit🙂

Van 2 op 3 november heeft er in de nacht een aardbeving plaatsgevonden, 3.6 op de schaal van Rigter, we hebben er niets van gemerkt, maar toch is het vreemd🤭

Zoals het er nu uit ziet wordt de provinciale lockdown met een week verlengd, dus maken we hier nog wat plannen om dingen te gaan bekijken: de grote kerk in Altea, de rots beklimmen in Calpe,  uit eten in la Nucia, het uitzichtpunt ('balcon') in Benidorm bekijken🤗

Zondagmiddag 8-11-20 uit eten in La Nucia, bij een stel mensen die anderhalf jaar geleden Nederland hebben verlaten om in Spanje een nieuw leven op te bouwen. Ze hebben alleen de pech met de corona crisis, want ze kregen net een beetje bekendheid en toen stopte alles zo'n beetje afgelopen maart/ april. Heel jammer, want het is een gezellig restaurant en we hebben lekker gegeten

La NuciaLa Nucia we hopen voor hun en voor iedereen dat de crisis snel over is 🤞

Maandag,  de rots in Calpe is aan de beurt, we gingen rond 10 uur fietsen maar halverwege hield de ondersteuning van Rob z'n fiets er mee op dus waren we genoodzaakt om terug te gaan 😣.

Reparatie

ReparatieHopelijk gerepareerd🤞. We proberen het van de week nog maar een keer, eerst ff zeker weten dat de ondersteuning het blijft doen🤭. De dag erna alleen ff naar Altea gefietst om boodschappen te doen en hard te lopen (vlakke ondergrond) en dat ging helemaal weer oke👍.

Gelukkig is het vandaag wel gelukt om naar Calpe te gaan.De fiets doet het weer dus dat is fijn👍. We gaan de d'ifac beklimmen, een grote rotsachtige berg die aan de kustlijn van Calpe ligt.

D'ifac

Eerst een uurtje fietsen om er te komen.  De beklimming was erg pittig, het eerste stuk was een grindpad, daarna een redelijk aangelegd keienpad

D'ifac

een tunnel door met gladde keien

D'ifac

en het laatste deel echt rotsen zonder pad. Bij de gevaarlijke stukken, en die waren er zeker, hingen kettingen aan de wand waar je enigzins houvast had😖.

D'ifacEen superleuke uitdaging  en na twee uur klimmen waren we op de top, de berg is ruim 300m hoog, daar konden we genieten van het prachtige uitzichtD'ifac

D'ifac

En dan natuurlijk weer naar beneden

D'ifac

De volgende dag had ik echt wel wat spierpijn😉, maar dat mag de pret niet drukken🙂.  Tot en met het weekend hebben we rustig de dagen doorgebracht,  lekker van de zon genoten,  de camper gewassen en gepoetst,  gewandeld, hardgelopen. Maandag zijn we naar Altea gelopen om de speciale kerk te bezoeken, het was een pittige wandeling van ruim een uur🚶‍♀️

Altea Wel de moeite waard, het is een mooi gebouw en eromheen is een gezellig plein met veel kleine winkeltjes en horeca.AlteaAlteaNu was het erg rustig maar kan me voorstellen dat het zomers heel erg druk en gezellig is🤗. Uitzicht is ook mooi🤩

Altea

Dinsdag zijn we naar Benidorm gefietst, dat is echt een toeristische badplaats, de hele kustlijn staat vol met hoge toren flats en appartementen.  Er zitten best wel wat imposante gebouwen bij, maar echt mooi vind ik het niet🤭. Maar we zijn er wel geweest en dwars doorheen gefietst. We zijn ook in het zogenoemde oldtown geweest  daar is ook het mooie uitzichtpunt 'balcon del mediterrane', dus al met al wel leuk en kan ook weer van ons lijstje af😂.

Komende donderdag gaat de eigenaresse van de camperplek ruim een week naar Nederland om haar kinderen te bezoeken. Ik ga dan het sanitair een beetje bijhouden, gewoon omdat ik het leuk vind🤗🤣, het geeft me weer ff wat omhanden aangezien we hier toch een beetje langer staan dan de planning was🤭. Want voorlopig nog geen berichten dat we verder kunnen reizen. Hopelijk weten we in het volgende verhaal meer🤞👋

1. Thea:
    19 november 2020
    Wat een mooi reisverslag jullie zien wel veel maar ook fijn dat jullie het kunnen doen ja jammer dat carona in het spel is goed uik kijken waar het veilig is.Nu lieve mensen geniet maar fijn goede gezondheid en tot een volgende keer veel liefs van ons.
  2. Marja de Vlaam:
    19 november 2020
    Wat een fantastische belevenissen weer en wat een schitterende foto’s. Heerlijk dat je af en toe nog uit eten kunt, dat gaat hier helaas niet lukken. Geniet er van, vooral van het weer en pas goed op jullie. 😘😘
  3. Gerrie en Marian:
    19 november 2020
    Mooi verslag. Jammer dat verder trekken even niet lukt. Maar tijd zat, toch......?? Ook jammer dat Frankrijk op slot zit. Bak koffie halen lukt dus even niet.
  4. 😘Bea:
    20 november 2020
    Wat een prachtig verslag weer zeg😀Veel hoogtepunten weer in deze trip. Heerlijk weer, dat is natuurlijk geweldig. Aan beweging geen gebrek met al die sportieve dagbesteding. Nog veel plezier, 😘
  5. Jose:
    20 november 2020
    Leuk om jullie belevenissen in het buitenland te volgen. Wat een heerlijk weer hebben jullie daar!😊
    En wat zijn jullie sportief bezig zeg!🏃‍♂️🚴
    Wel spannend wat de maatregelingen tegen Corona verder gaan doen.
    Veel plezier daar nog in jullie camperbubbel.
    Zijn weer benieuwd naar jullie volgende ervaringen!
    Groetjes van ons!🙋‍♀️
  6. Esther Mulders:
    22 november 2020
    Geweldig mooie foto’s Erica, wij willen ook een keer die kant op, als het weer kan. Jullie genieten van elke dag en dat gunnen we jullie van harte. Ben ook benieuwd naar de plaatjes van Bilbao, moet ook heel mooi zijn. Groetjes, Esther en Ruud
  7. Thanja:
    23 november 2020
    Mooie foto's, krijg er af en toe klamme handjes van, dat wel ;-)
    Heerlijk dat uit eten. Weet dat het luxe is maar mis dat hier wel.

Xx
  8. Tineke:
    1 december 2020
    Altijd weer leuk om je verslag te lezen Erica.