Terugreizen🚐

5 april 2023 - Salitja, Spanje

25-03-2023, met de metro naar Valencia geweest om aangifte te gaan doen van de gestolen fiets. We hebben een reisverzekering en daar kun je dit ook op verhalen. We hadden ons voorbereid op een 'lang wachten' avontuur bij de politie, maar we waren snel aan de beurt en de agent👮‍♂️ nam ons verhaal op en we kregen een kopie van de aangifte. Na 10 minuten was het klaar 👍🤗. Daarna hebben we nog heerlijk door Valencia gewandeld, langs mooie gebouwen

Valenciapark

en door het hele lange stadspark.

ValenciaparkValenciapark

Rob heeft s'avonds alles online ingevuld en verstuurd, dus nu afwachten wat er gebeurt😁

26-03-2023, vertrek van CP Nomadic waar we 6 dagen heel fijn hebben gestaan. De lokatie is een beetje ingebouwd aan de rand van een soort industrie terrein, maar de CP zelf is goed onderhouden, schoon en gezellig dus echt wel een plekje om vaker te komen😀👍

Vanmiddag op een CP in La Torre d'en Doménec aangekomen, 3 plekjes maar, door de gemeente aangelegd, supersimpel maar mooie lokatie met prachtig uitzicht

La Torre d'en Doménec We hadden geluk, de plekken waren bezet, maar 1 camperaar maakte aanstalte om te vertrekken dus hadden we toch een plekje. Eerst ff geluncht en daarna een wandeling gemaakt door het dorpje en langs een grote paarse stoel, het isDe paarse stoelDe paarse stoeleen toeristische trekpleister in het platteland; er zijn in deze buurt 7 stoelen geplaatst in verschillende kleuren. Ook kwamen we weer een oud washuis tegen, deze vind je hier veel en zijn ook bewaard geblevenHet was huis Het is een leuk klein dorpje met één kerk en één lokale kroeg,  waar we even een stopje hebben gemaakt

La Torre d'en Doménec

27-03-2023 Vandaag zijn we naar een volgend dorpje, Vilanova d'Alcolea, gelopen (4km) waar ook 1 van de 7 stoelen staan, deze keer de blauwe.

De blauwe stoelDe blauwe stoel

Het is echt leuk om zo een doel van je wandeling te hebben🤗👍.

Nu was het wel jammer dat we niet konden fietsen, anders hadden we nog meer stoelen kunnen uitproberen🤣🤗

28-03-2023, Rob vond een gratis CP met zelfs de stroom gratis 😳. Bij aankomst op CP in Roquetas blijkt het idd zo te zijn, wat een mazzel😄👍.

De alles gratis CP😄👍

Het is een vrij nieuw aangelegde CP aan de rand van een dorp, met een via verde (een oude spoorlijn die geasfalteerd is en zo een prachtig fiets/ wandelpad wordt).

Via verde We maken daar altijd dankbaar gebruik van want je kunt heerlijk lopen/fietsen zonder dat je op hoeft te letten of er geen auto's aankomen, want die mogen er niet op 😂.

Op de CP staat een grote camper (Morello) waar er achterin de garage een kleine auto past😄

Alles meenemen🤔

29-03-2023, vandaag was de andere helft van de Via Verde aan de beurt, want die eindigt in het volgende plaatsje Tortosa waar we doorheen gelopen zijn. Dit plaatsje ligt aan de Ebro rivier

Tortosa

Er was wel 't één en ander te zien, kasteel, kathedraal, mooie bruggen enz. Er was ook een parador in een kasteel gebouwd.

Een Parador; luxueuze staatshotels gelegen op mooie plaatsen en in panden die tot het Spaanse erfgoed behoren zoals kastelen, kloosters, paleizen en andere monumentale gebouwen.

TortosaTortosaTortosa

TortosaTortosa

30-03-2023, het was vandaag weer een warme dag met weinig wind, stuk gewandeld en toen zagen we een amandelboom met de noot nog in zijn huls, hadden we nooit eerder gezien🤩

Amandelboom

31-03-2023, Weer tijd om te vertrekken, je mag hier maar 3 nachten achtereen staan. Wat een kadootje was deze plek van deze gemeente, echt supergoed geregeld!

We zijn op een CP in La Selva del Camp aangekomen, hier zijn we al eens eerder geweest,  dan moet je de lokale politie bellen en zij regelen dan dat je naar binnen kunt🤣👍.  Heel top geregeld voor 5€ p nacht en je mag hier ook weer max 3 nachten staan. Wij hebben er 2 geboekt, zondag weer stukje verderop.

01-04-2023, We hebben vanochtend eerst ff boodschappen gedaan, daarna happie gegeten en daarna flinke wandeling gemaakt.

Contrast🤩🤩 De wandeling was best lang dus ik heb bijna op het eind ff op een bankje gezetenFf zitten en Rob heeft de wandeling afgemaakt. Hij had ook nog wat leuke foto's gemaakt👍WandelingWandeling

WandelingWandeling

En in de avond was er ineens een flinke bui, dat hebben we lang niet gehad😁. Na even rust, braken er nog wat flinke buien los en hadden we een stevige wind wat resulteerde in een slechte nachtrust 😠😵‍💫

02-04-2023 gelukkig werden we wakker met de zon volop aan de hemel🌞🌞 Na een ritje van ruim 90 km hebben we weer een stekkie gevonden.

CP d'Alba

Alles is in de basis aanwezig, maar heeft niet de gezelligheidsprijs gewonnen😂😂. De beheerder is een oudere versleten man met weinig tanden meer, maar supervriendelijk en behulpzaam😀. Wat wel een voordeel is, het  CP terrein is van een camperbedrijf aan de overkant van de weg en hier komen ze campers wassen en servicen die in de verhuur zijn. En zo konden wij ook gebruik maken van de wasplaats,  met een stelling waar je op kunt zodat je heel makkelijk het dak kunt wassen👍🪣🧼🫧🧽. Voor 1 nacht prima te doen en het liep nog aardig vol ook met campers👍. s'Middags nog een mooie wandeling gemaakt.

Wandeling

03-04-2023, Eerst ff boodschappen gedaan en voorraadje aangelegd voor een paar dagen omdat er niet veel winkels zijn waar we heen willen😁👍. We hebben ong 80 km gereden om op de volgende bestemming te komen; Salitja. Leuke CP bij een groot boerenbedrijf, mooi onderhouden en mooie omgeving🤩

CP de L'Agrobotiga Mas BesWandelingEr is een kleine winkel bij waar je wat streekproducten en eigen gemaakte producten kunt kopen en er is een klein museum waar we als campergasten gratis in mogen. Het doet allemaal heel gemoedelijk aan 🤗😊. Na het eten zijn we gaan wandelen, er is een vulkaan (gebied) in de buurt

Wandeling naar een vulkaan en daar zijn we naartoe gelopen. Het was weer prachtig mooi weer, wel iets meer bewolking maar de zon wint het nog altijd🌞. Onderweg kwamen we langs een huis met een moestuin,  waar een oudere man op een stoeltje met waterslang aan het sproeien was, hij begroette ons vriendelijk. Het was zo'n leuk gezicht dat ik zei tegen Rob "eigenlijk zou je er een foto van moeten maken", maar ja dat kun je niet zomaar doen😁. Maar toen we terugkwamen (na minstens een uur) zat die man er nog steeds met de tuinslang in het stoeltje....hij was in slaap gevallen en toen hebben we er toch maar een foto van gemaakt😊😊

Plantjes water geven💧💧💧

04-04-2023, eind van de ochtend heeft Rob een grote wandeling gemaakt van 14 km. Later hebben we het museum bezocht naast de boerderij, erg leuk om te zien en het was leuk opgesteld allemaal. Voor de CP gasten was de entree gratis

Museum bij boerderijMuseum bij boerderijMuseum bij boerderij Daarna nog even naar het kleine dorpje gelopen, met een schattig kerkje

Kerk van Salitja

05-04-2023, in de ochtend naar vliegveld Gerona gelopen en s'middags naar uitzichtspunt: Mirador de les Guilioteres. Vliegveld konden we niet dichtbij genoeg komen lopend, dus was alleen goed voor de stapjes🤣. Het uitzichtspunt was mooi, ook de wandeling heen en terug 👍🤗

WandelingWandelingWandeling
Wandeling

WandelingWandeling Gelukkig kan ik steeds weer langere stukken lopen, het hielspoor wordt heel langzaam minder gelukkig👍🤗

We zijn nu dus in Noord Spanje en morgen gaan we de grens met Frankrijk over, óp naar nieuwe belevenissen en óp naar Nederland. Onze zoon heeft een nieuw appartement en is zo'n beetje klaar met inrichten en we zijn nu wel heel benieuwd hoe het er in het echt uitziet👍🤩🤩

1. 😘Bea:
    5 april 2023
    Superleuk allemaal ! En wat treffen jullie het met het weer😎. De fiets net de verzekering komt vast allemaal goed, wel jammer dat je even zonder zit. Fijne ( terug) reis nog. Hier schijnt ook de zon, alleen de warmte ontbreekt nog . Maar dat wordt vast beter als jullie weer voet op Nederlandse bodem zetten😉😉
  2. Ellen Eimers:
    5 april 2023
    Gaaf verhaal weer..fijn dat jullie weer richting komen kunnen we samen nog wat km's maken om te oefenen voor Oktober.
  3. Marja:
    5 april 2023
    Wat een prachtige dingen hebben jullie weer gezien. De foto’s zijn weer schitterend. Mijn favoriet…… de slapende man die zijn plantjes probeert te verdrinken. Moet gelukt zijn. Ik ben heel benieuwd hoeveel kilometer jullie in totaal gelopen hebben. Nog heerlijk genieten. Liefs Marja
  4. Liedy:
    5 april 2023
    Leuk verhaal weer. Wij zijn iets onder de Morvan op dit moment.
  5. Katty:
    5 april 2023
    Heel mooie reisroute,daar Spanje ons thuisland wordt,gaan we de cp´'s goed opslaan,je weet maar nooit of het niet te pas zal komen. Geniet verder van de reis,tot later.
  6. Tineke:
    6 april 2023
    Weer genoten van jullie verhalen en foto's! Die oude man...gewéldig!
    Liefs en een knuffel!💞
  7. Esther Mulders:
    7 april 2023
    Leuke verhalen weer en mooie foto’s van Spanje. Jullie hebben geweldig weer, hier is het weer wat minder. Fijn dat jullie zoon een nieuw appartement heeft. Een goede terugreis gewenst. Groetjes, Ruud en Esther